printlogo


کد خبر: 173978تاریخ: 1396/1/23 00:00
رویدادها

باورشان نمی‌شود کسی از سر دلسوزی حرف بزند
واکنش مهران مدیری به قلم‌فروش‌ها
مهران مدیری با «قلم‌فروش» خواندن کسانی که در روزهای گذشته به‌خاطر انتقاد او از شرایط اقتصادی، سیل توهین‌ها را به سمت او روانه کرده‌اند، گفت: «الان کسی باور نمی‌کند حرفی را بزنی ولی در تیم کسی نباشی. به یک کمبود یا یک اشتباه اشاره کنی اما از جایی خط نگرفته باشی. تا دهان باز کنی می‌گویند این طرفدار آنهاست. معلوم نیست چقدر گرفته تا این حرف‌ها را بزند. بس که قلم‌ها را فروختند و زبان‌ها را برای خوشامد این و آن چرخاندند، باورشان نمی‌شود بعضی‌ها از روی مصلحت و دلسوزی و بدون خودفروشی حرف می‌زنند. همه باید از ترس اینکه مهر طرفداری و جیره‌خواری روی پیشانی‌شان از آن یا این یا قبلی نخورد خفه شوند و این همان چیزی است که آنهایی که سر کار هستند می‌پسندند».  گفتنی است، مهران مدیری در چند برنامه گذشته با اشاره به اقتصاد و اوضاع معیشتی مردم به طور کنایه‌آمیز حرف‌هایی زد که برخی رسانه‌ها در برابر او موضع گرفته و وی را متهم به طرفداری از جناح سیاسی خاصی کردند.

نقد اشنوگل در پردیس هویزه
ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده و نویسنده فیلم «اشنوگل» درباره نمایش فیلم در پردیس هویزه گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب فیلم سینمایی «اشنوگل» که با موضوع دفاع‌مقدس و شهدای غواص ساخته شده است، امروز در پردیس هویزه مشهد نمایش داده شده و پس از نمایش فیلم نشست و تحلیل آن برگزار می‌شود.  وی ادامه داد: در مراسم تحلیل فیلم من به عنوان تهیه‌کننده و نویسنده فیلم و هادی حاجتمند به عنوان کارگردان حاضر خواهیم شد. بنا بر این گزارش، اشنوگل در اصطلاح محاوره‌ای رزمندگان خراسانی لوله‌ای است که غواص جنگی با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد و باید در سطح آب خود را استتار کند ملزم به استفاده از آن است. فیلم «اشنوگل» به کارگردانی هادی حاجتمند و علی سلیمانی‌سرندی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری بین 11 فیلم بخش غیررقابتی چشم‌انداز سینمای ایران در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

برگزاری چهلمین روز درگذشت شاعر انقلاب
زینب عزیزی، خواهر مرحوم احمد عزیزی از شاعران انقلاب پیرامون برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت این شاعر اظهار داشت: آیین چهلمین روز درگذشت احمد عزیزی روز پنجشنبه 24 فروردین ماه برپا خواهد شد. به گزارش فارس، خواهر این شاعر در ادامه افزود: این برنامه از ساعت 10 تا 12 صبح روز پنجشنبه هفته جاری در کرمانشاه و در محل تالار وحدت این استان واقع در میدان جلیلی برگزار می‌شود. پس از آن نیز از ساعت 12 تا 13 میهمانان بر سر مزار ایشان گرد هم می‌آیند. براساس این گزارش، احمد عزیزی از پیشگامان شعر آیینی پس از انقلاب که حدود 9 سالی در بستر بیماری به سر می‌برد 16 اسفند ماه سال گذشته در سن 58 سالگی درگذشت.

مدیر جدید رادیو قرآن منصوب شد
طی حکمی از سوی معاون صدای رسانه ملی، احمد ابوالقاسمی به عنوان مدیر جدید شبکه رادیویی قرآن منصوب شد. به گزارش مهر، نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی طی حکمی احمد ابوالقاسمی را به عنوان مدیر جدید رادیو قرآن منصوب کرد. احمد ابوالقاسمی، مدیر مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز است. وی همچنین از زحمات سیدمیعاد صالحی در دوره تصدی این مسؤولیت قدردانی کرد.

معرفی برندگان جوایز پولیتزر ۲۰۱۷
جوایز معتبر پولیتزر ۲۰۱۷ در بخش ادبیات و کتاب برندگان خود را معرفی کرد. به گزارش مهر به نقل از سایت پولیتزر، برندگان امسال به شرح زیر معرفی  شده‌اند: در بخش داستان: «راه‌آهن زیرزمینی» نوشته کالسون وایت‌هد، در بخش نمایشنامه: «عرق کردن» نوشته لین نوتاژ، در بخش تاریخ: «خون در آب: زندان آتیکا و قیام ۱۹۷۱ و میراث آن» نوشته هیثر آن تامپسون (پانتئون)، در بخش زندگینامه یا زندگینامه خودنوشت: «بازگشت: پدرها، پسرها و زمین در میان» نوشته هاشم مطر(رندوم هاوس)، در بخش شعر: «درهم و برهم» نوشته تیهیمبا جس (ویو بوکس) در بخش اثر غیرداستانی: «اخراج: فقر و سود در شهر آمریکایی» نوشته متیو دزموند (کراون) شایسته جایزه پولیتزر شناخته شدند.
 


Page Generated in 0/0058 sec