printlogo


کد خبر: 173984تاریخ: 1396/1/23 00:00
تفاوت بارسا و رئال
قدرت نیمکت‌نشینان

گیوم بلگه: بازیکنان بارسلونا به خاطر عملکرد نه‌چندان خوب‌شان پذیرفتند داوری‌ها علیه آنهاست. وقتی تیم برتر هستی و فوتبال خوبی ارائه می‌دهی، نباید اصلا روی داوری حساب کنی. همیشه سرزنش کردن داوران به خاطر پنهان کردن مشکلات است. همیشه راهی برای فشار آوردن به داوران وجود دارد، با این راه می‌توان در زمین از مزیت‌هایی بهره برد.
بارسلونا از نظر تعداد کارت‌های دریافتی، چهارمین تیم لالیگاست، همچنین در لیگ قهرمانان هم بیشتر از هر تیمی کارت گرفته است. این یک سورپرایز است، چون آنها واقعا تیم کثیفی نیستند اما داوران هم مشکلی با بارسلونا ندارند. این تیم تیمی است که روی 3 مهاجمش حساب زیادی باز کرده است و وقتی این 3 بازیکن در حد و اندازه‌های خودشان نباشند و عملکرد مثبتی نداشته باشند، بارسلونا سردرگم است، بویژه که خط میانی این تیم هم نسبت به 10 سال اخیر تغییرات زیادی داشته است.
درباره رئال باید بگویم همانطور که در بازی‌های این هفته لیگا دیدید، این لیگ بسیار رقابتی شده و غیر قابل پیش‌بینی است. رقابت برای قهرمانی بین دو تیم بالای جدول از ابتدا تا انتهای فصل باقی است. در داربی مادرید البته اتلتیکومادرید از اشتباه زیدان بهره برد. او در طول 20 دقیقه چندین اشتباه داشت، یکی از آنها بیرون آوردن تونی کروس و به بازی فرستادن ایسکو بود. تصمیمات اشتباهی مانند آن دینامیک بازی را به سود اتلتیکو تغییر داد. از طرفی بازیکنان این تیم هم باید سرزنش شوند. به نظر در این بازی اصلا تمرکز نداشتند. پیامی که مربی با تعویض‌هایش برای آنها می‌فرستد مهم است. زیدان تصمیم درستی نگرفت و تیمش کنترل را از دست داد، در نتیجه 3 امتیاز هم از دست رفت. اتلتیکومادرید هم به وضوح بیشتر به فکر بازی با لستر بود. اولویت آنها لیگ قهرمانان است. اصلا نمی‌خواستند در بازی با رئال مادرید انرژی زیادی صرف کنند. نیمه اول فصل بدترین نیم‌فصلی بود که این تیم زیر نظر دیگو سیمئونه تجربه کرده بود اما نیمه دوم، بهترین آنها بود. توانستند دوباره خودشان را پیدا کنند، حالا تیم‌شان بخوبی دفاع می‌کند و همه دوباره روی فرم هستند. مقابل رئال آنها بسیار محتاط بازی کردند، تا زمانی که بازی یک بر صفر شد، بعد از آن حملات شروع شد و بازی را مساوی کردند.
برای رئال‌مادرید اما یک نکته وجود دارد. مدل تجاری این تیم باعث می‌شود برای‌شان لیگ قهرمانان در اولویت باشد، برای همین موضوع هم ستاره‌های کهکشانی به باشگاه‌شان می‌آورند. برنامه این باشگاه با فلورنتینو پرس هرگز این نبوده که تیمی متعادل داشته باشند که بتواند در همه تورنمنت‌ها رقابت کند؛ حداقل در این فصل که اصلا اینطور نبوده است. می‌توانید ببینید که این روزها تمرکزشان روی لیگ است و نیمکت قوی‌ای هم دارند. در مقابل آنها بارسلونا، تیم رقیب‌شان از نظر نیمکت بسیار ضعیف است. هم ایوان راکیتیچ و هم پیکه در بازی با مالاگا محروم بودند، انریکه به سرخی روبرتو و آندرس اینیستا هم استراحت داده بود، در این شرایط نیمکت تیم نتوانست هیچ کمکی بکند. همان‌طور که در بازی مقابل آلاوس، دپورتیوو لاکرونیا و بتیس هم این مشکل وجود داشت و بازیکنان نیمکت‌نشین هیچ کمکی نتوانسته بودند به تیم بکنند.
به نظر من نیمکت ذخیره‌های بارسلونا بخوبی نشان‌دهنده این موضوع است که انریکه می‌دانسته قرار است خیلی زود برود و نمی‌خواسته بازیکنانی به تیم اضافه کند که برای حضور در ترکیب اصلی برایش دردسر ایجاد کنند. از طرفی بازیکنان ذخیره هم می‌دانند قرار نیست در بازی‌های مهم به میدان بروند و این باعث می‌شود به تیم زیاد هم وفادار نباشند.


بائوسا از تیم‌ملی فوتبال آرژانتین اخراج شد
سرمربی تیم‌ملی آرژانتین ۸ ماه بعد از حضور در تیم‌ملی این کشور از سمت خود اخراج شد. به نقل از ساکرنت، تیم‌ملی آرژانتین در انتخابی جام‌جهانی نتایج ضعیفی کسب کرده است و حضور این تیم در جام‌جهانی بعدی هنوز مشخص نیست. آلبی سلسته از ۱۴ دیدار خود در این رقابت‌ها تنها به ۶ برد رسیده است و به همین دلیل در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفته است و این در حالی است که 4 تیم نخست به طور مستقیم به جام‌جهانی از منطقه آمریکای جنوبی صعود می‌کنند. سران فوتبال این کشور بعد از نتایج ضعیف در نهایت حکم به برکناری ادگاردو بائوسا دادند. بائوسا که برنده دو کوپالیبرتادورس است بعد از شکست آرژانتین در فینال کوپا آمه‌ریکا برابر شیلی جای جراردو مارتینو را گرفت تا بتواند نایب‌قهرمان دوره قبل جام‌جهانی را به جام‌جهانی روسیه برساند ولی این مربی نتایج ضعیفی کسب کرد و همین باعث کنار رفتن او از تیم‌ملی این کشور شد.


Page Generated in 0/0100 sec