printlogo


کد خبر: 174055تاریخ: 1396/1/26 00:00
رویدادها

پژوهشگر قرآن  حدیث و طب اسلامی درگذشت
محمدمهدی اصفهانی از پژوهشگران برجسته در زمینه پژوهش‌های«قرآن و سلامت» درگذشت. به گزارش تسنیم، محمدمهدی اصفهانی از پژوهشگران برجسته در زمینه پژوهش‌های«قرآن و سلامت» به دلیل عارضه خونریزی شدید معده درگذشت. مرحوم اصفهانی از چهره‌های برتر حوزه قرآن و طب بود که بیش از 45 کتاب در زمینه‌های گوناگون به رشته تحریر درآورده است و سال گذشته نیز به عنوان چهره برتر قرآنی وزارت بهداشت در حوزه پژوهش انتخاب شد. محمدمهدی اصفهانی دارای دکترای علوم تندرستی، فوق‌لیسانس علوم بهداشتی در تغذیه (M.S.P.H) لیسانس علوم تغذیه و شیمی مواد غذایی، گواهینامه طب شرقی و اسلامی بود.

سینما 2 روز در هفته نیم‌بها می‌شود؟
سخنگوی شورای صنفی نمایش از بررسی طرح اضافه شدن یک روز به روزهای فروش نیم‌بهای بلیت سینماها خبر داد. به گزارش مهر، همایون اسعدیان، سخنگوی شورای صنفی نمایش در برنامه «سینما دو» شبکه 2 درباره افزایش قیمت بلیت که به مناقشه‌ای جدی برای شورای صنفی نمایش تبدیل شده بود از جوسازی‌های فضای مجازی گلایه کرد و گفت: قرار بود با رضایت تهیه‌کننده و صاحبان سینما قیمت شناور برای برخی فیلم‌ها مصوب شود که در نهایت با این مساله موافقت نشد. اسعدیان درباره فروش بلیت سینماها همچنین اظهار کرد: در شورای صنفی به این فکر می‌کنیم تا در صورت امکان بعد از خردادماه سال جاری یک روز را به روزهای نیم‌بها اضافه کنیم تا دو روز در هفته قیمت بلیت‌ها نیم‌بها شود. در حال حاضر سه‌شنبه‌ها قیمت بلیت سینماها نیم‌بها محاسبه می‌شود.

فروش ۶ هزار نسخه‌ای آثار منتخب جشنواره عمار
فروش آثار منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار از مرز ۶ هزار نسخه گذشت. به گزارش تسنیم، از زمان آغاز ارائه آثار منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار از طریق مرکز توزیع و فروش «عماریار»، تاکنون نزدیک به 6 هزار نسخه از این آثار به فروش رسیده است. براساس این گزارش، از مجموع این محصولات که توزیع آنها از اواخر اسفند سال گذشته و در آستانه سال جدید صورت گرفته است، تاکنون فیلم داستانی «هنگامه» و «سلام» درباره مدافعان حرم 1445 نسخه، فیلم سینمایی «ترمینال غرب» درباره وقایع هسته‌ای و عوارض اجتماعی آن، 1407 نسخه، مجموعه آثار مدافعان حرم، 1397 نسخه و مستند «داد» درباره تبعیض و فساد در برخی نهادها، 1305 نسخه فروش داشتند.

قیمت بن دانشجویی نمایشگاه کتاب اعلام شد
دانشجویان همانند دوره گذشته نمایشگاه کتاب بن‌کارت‌های 100 هزار تومانی دریافت می‌کنند. به گزارش فارس، ثبت‌نام دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید و هیات‌های علمی دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاب از اواخر فروردین‌ماه یا اوایل اردیبهشت آغاز خواهد شد. دانشجویان در این طرح باید 60 هزار تومان پرداخت کنند و سهم ارشاد هم 40 هزار تومان است که مجموعا 200 هزار دانشجو قادر خواهند بود برای دریافت بن‌کارت‌ ثبت‌نام کنند.  گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار می‌شود. جزئیات بیشتر مشارکت وزارت ارشاد در اعتبار این بن‌کارت‌ها بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«آوانتاژ» در بین کارتن‌خواب‌ها
مستند «آوانتاژ» به کارگردانی محمد کارت قرار است به صورت سینماسیار در پاتوق‌های کارتن‌خوابی تهران برای کارتن‌خواب‌ها به نمایش گذاشته شود. به گزارش مهر، محمد کارت، کارگردان مستند «آوانتاژ» با همکاری موسسه طلوع بی‌نشان‌ها قرار است با فراهم کردن یک سینماسیار هر هفته در یک پاتوق کارتن‌خوابی از جمله شوش، دروازه غار، خلازیر، قمیر و دره فرحزاد فرصت دیدن این مستند را برای معتادان فراهم کند و این افراد کارتن‌خواب که امکان دیدن این فیلم را ندارند بتوانند با تماشای آن انگیزه بازگشت به زندگی را در خود بازیابی کنند. «آوانتاژ» هم‌اکنون در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال نمایش است.


Page Generated in 0/0063 sec