printlogo


کد خبر: 174067تاریخ: 1396/1/26 00:00
سرخط خبر

 با موافقت وزارت جهاد کشاورزی اجازه صادرات کالاهای وارداتی جو، ذرت، کنجاله، سویا و روغن خام (تصفیه نشده) که برای واردات آنها از ارز مبادله‌ای(۳۲۰۰ تومانی) استفاده می‌شود، داده شد.
 عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش گفت: بنا به آماری که مرکز ملی فرش ایران ارائه داده است، در حال حاضر یک‌میلیون بافنده داریم یعنی ظرف دو دهه، 4 میلیون نفر شغل‌شان را از دست داده‌اند.
 سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد میزان تولید نفت ایران در ماه مارس با ۲۸ هزار و ۷۰۰ بشکه کاهش نسبت به ماه قبل از آن به ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار بشکه رسیده است.
 جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به  دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد که طبقه ورودی همه مشاغل در جدول شماره یک دستورالعمل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، یک پله افزایش یابد.
 رئیس مرکز ملی فرش ایران از صادرات ۳۵۰ میلیون دلاری فرش دستباف ایران در سال گذشته خبر داد و گفت آمریکا مقام اول واردات فرش از ایران را داشته است.
 وزیر راه‌وشهرسازی ارزش خانه‌های خالی را ۲۵۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در این راستا طی هماهنگی با سازمان امور مالیاتی، سامانه شناسایی خانه‌های خالی راه‌اندازی خواهد شد.
 دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی اعلام کرد آمادگی کامل برای خرید دانه روغنی تولید داخل از کشاورزان وجود دارد اما مسؤولان نباید هزینه‌های اضافی برای صنایع بتراشند تا بتوان در مسیری حرکت کرد که کشاورزان و صنعتگران به صورت توأمان
رشد کنند.
 رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس گفت: اگرچه رکودی که از سال‌های ۹۰ و ۹۱ آغاز شد، به دلیل بحث تحریم و تشدید آن و یکسری مسائل مدیریتی بود، بخشی از رکودی که در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ داشتیم به دلیل سیاست‌های انقباضی و نوعی سیاست کنترلی بود که دولت در پیش گرفت.
 مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران با اعلام اینکه 19 دستگاه ایکس ری جدید کامیونی به ظرفیت گمرک افزوده می‌شود، افزود: تا پایان امسال 19 دستگاه ایکس‌ری کامیونی علاوه بر 12 دستگاه فعلی به ظرفیت گمرک برای اسکن محموله‌های تجاری افزوده می‌شود. براساس قراردادی میان گمرک و وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی، بخشی از ایکس‌ری‌های کامیونی توسط این سازمان‌ها ساخته و تعدادی نیز از خارج خریداری می‌شود که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها، گمرک ایران به ایکس‌ری‌های پرسرعت و سرعت متوسط تجهیز خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec