printlogo


کد خبر: 174075تاریخ: 1396/1/26 00:00
اخبار

 مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست اعلام کرد
هوای ناسالم تهران برای افراد حساس
 مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۳ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. شاخص ۱۰۰ مرز هوای سالم و ناسالم در نظر گرفته می‌شود. محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۵)، ازن پاک (۴۱)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۶۸)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۹)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۷۴) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۳) بوده است.

پیش‌بینی بارش در کشور
سازمان هواشناسی اعلام کرده سامانه بارشی از امروز از شمال غرب وارد کشور شده و به مناطق دیگر می‌رسد و دمای هوا نیز در سواحل خزر کاهش می‌یابد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به مهر گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد که در سواحل غربی خزر و اردبیل گاهی با وزش باد جنوبی شدید همراه خواهد بود. احد وظیفه افزود: با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور، ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت روز شنبه علاوه مناطق ذکر شده، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد. وی تصریح کرد: روز شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر نیز بارش باران، وزش باد وکاهش دما رخ خواهد داد. به گفته وظیفه، امروز افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق سبب تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور می‌شود که روز شنبه بر غلظت گرد و خاک افزوده شده و سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تشریح کرد: رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه، شمال ایلام و نیمه‌غربی زنجان رخ می‌دهد و شنبه رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را در کرمانشاه، شمال ایلام، همدان و در بعدازظهر این روز در لرستان، قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های شمالی البرز در گیلان و نیمه‌غربی مازندران، مرکزی، لرستان و شمال خوزستان و باد و گرد و خاک را در مناطقی از خوزستان و ایلام  شاهد خواهیم بود  از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به عمل آید.


مرگ 3 دانشجو در تصادف با کشنده اسکانیا
رئیس پلیس راه استان گیلان گفت: تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باعث مرگ 3 دانشجو در گیلان شد. به گزارش میزان، سرهنگ حسین محمدپور گفت: یک دستگاه تریلی کشنده اسکانیا در جاده قدیم رودبار به رشت با یک خودروی سواری پراید برخورد می‌کند که در این حادثه، راننده و هر دو سرنشین خودروی پراید که هر سه دانشجو و ۲۰،۲۳ و 24 ساله بودند به علت شدت صدمات وارده در دم فوت می‌کنند. سرهنگ محمدپور افزود: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط راننده کامیون کشنده را علت اصلی این حادثه اعلام کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0074 sec