printlogo


کد خبر: 174081تاریخ: 1396/1/26 00:00
چهارگوشه

تیراندازی در قطار شهری آتلانتا
حادثه تیراندازی در ایستگاه قطاری شهر آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا، دست‌کم یک کشته و 3 مجروح به جا گذاشت. شورای حمل‌ونقل سریع‌السیر در آتلانتا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس یک فرد مظنون را دستگیر کرده است. شاهدان عینی می‌گویند مهاجم که مردی حدود 30 ساله بود، بی‌هدف مسافران را به گلوله بست. این شورا گفته است تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد و ایستگاه قطار وست‌لیک نیز تعطیل شده است.

اعدام رهبر جهاد اسلامی در بنگلادش
بنگلادش، رهبر جنبش جهاد اسلامی را به جرم تیراندازی به سفیر انگلیس به دار مجازات آویخت. عبدالحنان و همدستانش 12 سال پیش به انور چودری، سفیر بنگلادشی‌الاصل انگلیس تیراندازی کردند. در این تیراندازی که در شهر سیلهیت اتفاق افتاد، دست‌کم 3 پلیس کشته و 79 تن زخمی شدند و چودری جان به سلامت برد. پیش از این، یک دادگاه بنگلادشی در سال 2014، عبدالحنان و 8 تن از همدستانش را به اعدام و 6 تن دیگر را به حبس ابد محکوم کرده بود.

استقرار نیروهای ناتو در مرز روسیه
لهستان استقبال خود را از مستقر شدن نخستین گروه  از نظامیان آمریکایی در چارچوب نیروهای چندملیتی در منطقه بالتیک به منظور مقابله با «تهدیدات روسیه» اعلام کرد. ناتو تصمیم گرفته است بیش از یکهزار و یکصد نیروی خود را در منطقه اورزیر در 57 کیلومتری جنوب منطقه کالینگراد روسیه در کنار دریای بالتیک مستقر کند که این نیروها شامل 900 نیروی آمریکایی، 150 نیروی انگلیسی و 120 نیروی رومانیایی است. بر پایه این گزارش، دولت روسیه در منطقه کالینگراد سامانه موشکی «اس 400» و موشک‌هایی مستقر کرده است که می‌تواند کلاهک هسته‌ای با خود حمل کند.

سازمان ملل: عربستان  یمن را فلج کرده است
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می‌گوید اقدام عربستان سعودی در محاصره هوایی و دریایی یمن، این کشور فقیر عربی را فلج کرده است. ادریس جزایری ضمن ابراز نگرانی جدی از وضعیت اسفبار  یمن در پی بیش از 2 سال تجاوز نظامی آل سعود گفت عربستان با مختل کردن واردات و صادرات مواد غذایی، سوخت و تجهیزات پزشکی و همچنین کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن، در این کشور «فاجعه انسانی» به بار آورده است. برنامه جهانی غذا در سازمان ملل اعلام کرد 9 میلیون نفر از شهروندان یمن نیازمند کمک‌های
غذایی هستند.

هشدار آلمان به مسلمانان در اروپا
وزیر دارایی آلمان می‌گوید مسلمانان مهاجری که حاضر به پذیرش ارزش‌های اروپایی نیستند باید از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بروند. ولفگانگ شویبله افزود به مسلمانانی که پس از ورود به اروپا نمی‌خواهند روش‌های خود را تغییر دهند، باید گفت تصمیم شما برای سفر به اروپا اشتباه بوده است. این سیاستمدار 74 ساله در مقاله‌ای برای نشریه «ولت آم زونتاگ» از مسلمانان تازه‌وارد خواسته بود خود را با آنچه وی «اسلام آلمانی» براساس لیبرالیسم و تحمل خوانده بود، سازگار کنند.

رفراندوم ترکیه فردا برگزار می‌شود
رفراندوم تغییر قانون اساسی ترکیه در حالی فردا برگزار می‌شود که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان آرای «بله» به این همه‌پرسی در حدود 51 درصد است. نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «گزیچی» نشان می‌دهد 3/51 درصد با تغییر نظام ترکیه از پارلمانی به ریاستی موافق بوده و 7/48 درصد نیز رای «نه» به همه‌پرسی خواهند داد. این رقم در حالی است که در نظرسنجی انجام شده در یک هفته پیش از آن، میزان رای «بله» 3/53 درصد بوده که شاهد کاهش 2 درصدی است. در صورت مثبت بودن نتیجه رفراندوم، تغییر قانون اساسی به گسترش هر چه بیشتر اختیارات رجب طیب اردوغان می‌انجامد.


Page Generated in 0/0057 sec