printlogo


کد خبر: 174103تاریخ: 1396/1/26 00:00
اخبار

با صدور اطلاعیه‌ای مطرح شد
انتقاد آیت‌الله مکارم‌شیرازی از نابسامانی در ثبت‌نام انتخابات
یکی از مراجع تقلید ضمن انتقاد از وضع نابسامان ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: ادامه این وضع به ضرر نظام مقدس جمهوری اسلامی است. آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد از وضع نابسامان ثبت‌نام انتخاب ریاست‌جمهوری، خواستار حل این مشکل توسط بزرگان کشور شد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:  شکایات زیادی از افراد متعدد از نقاط مختلف به ما رسیده که از وضع نابسامان ثبت‌نام انتخاب ریاست‌جمهوری بسیار نگران هستند و معتقدند عده‌ای ناآگاه و گروهی آگاهانه برای به سُخره کشیدن انتخابات ریاست‌جمهوری و ضربه زدن به نظام با نداشتن هیچگونه صلاحیتی، برای نام‌نویسی شرکت کرده و حتی صف تشکیل می‌دهند. وی با بیان اینکه ادامه این وضع به ضرر نظام مقدس جمهوری اسلامی و مخالف شئون کشور بزرگی مانند کشور ما است، نوشت: باید هر چه زودتر فکری برای حل این مشکل شود تا افرادی نام‌نویسی کنند که حداقل صلاحیت لازم را برای این کار داشته باشند و ای کاش از سالیان قبل اقدام به حل این مشکل می‌شد و تعجب می‌کنیم چگونه بزرگان کشور برای حل این مشکل تدبیری نفرموده‌اند! این مرجع تقلید تاکید کرد: باید لااقل شرایطی برای سن، مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی که موافق چنین کار مهمی باشد گذارده شود تا این وضع نابسامان، سامان یابد. اگرچه برای این دوره فعلاً نمی‌توان تصمیمی گرفت ولی باید در اولین فرصت برای دوره‌های آینده ان‌شاءالله تصمیم گرفته شود.

کسی که وعده ۱۰۰ روزه می‌دهد درکی از مدیریت اجرایی ندارد
شهردار تهران در جمع تعدادی از فعالان دانشجویی گفت: با مدیریت بخشنامه‌ای نمی‌توان با سونامی بیکاری مقابله کرد.کسی که برای کسب رأی وعده ۱۰۰ روزه می‌دهد درکی از مدیریت اجرایی ندارد. محمدباقر قالیباف در این دیدار با بیان این مطلب گفت: سونامی بیکاری فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را تا سرحد فروپاشی تخریب کرده است. وی ادامه داد: امروز نه تنها انبوهی از طبقه محروم جامعه دنبال کار می‌گردند بلکه اصلی‌ترین دغدغه قشر متوسط نیز اشتغال فرزندان‌شان شده است. وقتی کسی بی‌هیچ مبنا و فقط برای کسب رأی وعده 100 روزه می‌دهد مشخص است که درکی از مدیریت اجرایی کشور ندارد و مجبور می‌شود به بی‌صداقتی روی بیاورد. شهردار تهران گفت: حتی بعد از 4 سال نیز هنوز رئیس‌جمهور در آستانه انتخابات به صدور بخشنامه و نامه‌نگاری و رسانه‌ای کردن آن روی آورده است؛ با «مدیریت بخشنامه‌ای» که نمی‌شود با سونامی بیکاری مقابله کرد. هزینه‌های بازگشت انحرافیون به بازی سیاست نتیجه ناکارآمدی دولت حرف است.


اتحادیه اروپایی دنبال‌رو سیاست‌های آمریکاست
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: اتحادیه اروپایی با وجود اینکه از مجموعه ۲۷ کشور مستقل تشکیل شده اما دنبال‌رو سیاست‌های آمریکا و لابی صهیونیست‌هاست. به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی در گفت‌وگویی در واکنش به تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپایی علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشر گفت: اتحادیه اروپایی با وجود اینکه از مجموعه 27 کشور مستقل تشکیل شده اما دنبال‌رو سیاست‌های آمریکا و لابی صهیونیست‌هاست، بنابراین تمدید تحریم‌ها فاقد هرگونه ارزش است. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به نماد مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه تبدیل شده و همه دنیا با این جایگاه و چهره ایران آشنا شده‌اند. رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس اضافه کرد: ما در مبارزه با تروریسم، جان تعداد زیادی از شخصیت‌های جهادگر را تقدیم کرده‌ایم و اجازه نخواهیم داد رفتار شوم تروریسم  توسعه یابد. بروجردی افزود: تروریسم مورد حمایت آشکار و پنهان آمریکاست و تلاش دارد با این رفتار منطقه را به آشوب بکشاند. شورای اتحادیه اروپایی تحریم‌های اعمال‌‌شده علیه ایران به بهانه‌های ادعایی حقوق بشر را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.


Page Generated in 0/0151 sec