printlogo


کد خبر: 174107تاریخ: 1396/1/26 00:00
همدان

ناوگان حمل‌ونقل استان همدان فرسوده است
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه فرسودگی کامیون‌ها از مشکلات حوزه حمل‌ونقل همدان است، گفت: ۸۹ درصد مینی‌بوس‌های همدان فرسوده است.
به گزارش تسنیم از همدان، محمد رودباری در شورای حمل‌ونقل و ترافیک و مسکن استان همدان که با حضور وزیر راه‌وشهرسازی و معاونان وی برگزار شد، گفت: مشکل اصلی همدان در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است. رودباری بیان کرد: 598 کیلومتر بزرگراه در استان همدان وجود دارد که 9/13 درصد از سهم بزرگراه‌های کشور است، ضمن اینکه 4 درصد از راه‌های غیرروستایی در همدان بزرگراه است و 85 کیلومتر نیز آزادراه وجود دارد. وی با بیان اینکه 3/2 درصد کل راه‌های کشور در استان و 6/79 درصد راه‌های روستایی استان آسفالته است، افزود: 50 کیلومتر راه روستایی شنی وجود دارد که قرارداد آن بسته شده است و اگر این میزان جاده بهسازی و آسفالت شود پرونده راه‌های روستایی بالای 20 خانوار استان بسته می‌شود.

وزارت راه اعتبار مستقلی برای نگهداری راه‌های فرعی ندارد
معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: وزارت راه‌وشهرسازی اعتبار مستقل و قابل توجهی برای نگهداری راه‌های فرعی کشور ندارد.
به گزارش مهر، داوود کشاورزیان در حاشیه بازدید پروژه تعریض گردنه اسدآباد اظهار داشت: با توجه به حجم راه‌های کشور، اگر استان همدان را 5/2 درصد کل کشور احتساب کنیم، باید سالانه ٧٠ تا ٨٠ میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی به این استان اختصاص یابد اما اعتبار تخصیص‌یافته حداکثر در حد ٢٠ درصد این میزان است که صرف حقوق و امور جاری شده و اعتباری برای نگهداری راه‌ها نمی‌ماند. وی با بیان اینکه پیشنهاداتی به مجلس و دولت در رابطه با نگهداری راه‌های فرعی و غیرشریانی ارائه شده است، عنوان کرد: تعریف منابع پایدار برای نگهداری راه‌ها یکی از این پیشنهادات و بهترین راهکار پرداخت عوارض سوخت توسط خودروها متناسب با سوخت مصرفی بود.


Page Generated in 0/0066 sec