printlogo


کد خبر: 174117تاریخ: 1396/1/27 00:00
اخبار

پیام رهبر  انقلاب درپی جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی
وظیفه فوری مسؤولان کمک به آسیب‌دیدگان است
در پی جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان منجر شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه مصیبت‌بار تأکید کردند: وظیفه فوری مسؤولان ذی‌ربط، کمک به آسیب‌دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
بسمه تعالی
حادثه سیل در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان عزیز و خسارت‌های سنگین مالی انجامید، حادثه‌‌ای دردناک و مصیبت‌بار است. اینجانب با تأثر و اندوه، به داغداران و مصیبت‌زدگان عرض تسلیت و همدردی
می‌کنم و صبر و آرامش قلبی آنان را از خداوند مسألت می‌نمایم و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان می‌طلبم. وظیفه فوری مسؤولان ذی‌ربط، کمک به آسیب‌دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است. لازم است هیچ تأخیر و سستی در ادای این وظیفه نشود و امیدوارم خداوند لطف و تفضل و کمک خود را شامل حال مصیبت‌دیدگان و کمک‌کاران فرماید.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۶ فروردین 96


شرکت در انتخابات تکلیف دینی است
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه همه باید در انتخابات شرکت کنند و این یک حق و تکلیف دینی است، گفت: مردم سرنوشت خود را با حضور در پای صندوق‌های رأی رقم می‌زنند. به گزارش مهر، آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر شنبه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: ولایت اهل‌بیت(ع) مهم‌ترین نعمت پروردگار است و ما در نظامی زندگی می‌کنیم که شعاعی از اهل‌بیت(ع) است و باید قدر این انقلاب که ایجاد شد را بدانیم. استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: مستکبران بر مردم مسلط بودند و ظلم می‌کردند تا این که امام خمینی(ره) انقلاب کرد و مردم را از زیر سلطه بیرون آورد. وی ابراز داشت: باید تاریخ گذشتگان خود را مطالعه کنیم و بدانیم بر کشورمان چه گذشته است. در این صورت می‌توانیم بیشتر قدر انقلاب اسلامی را بدانیم تا به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد. آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان این که ولایت فقیه دستاورد انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اسلام، مردم و ولایت‌فقیه 3 رکن انقلاب اسلامی هستند. ما باید قدر انقلاب را بدانیم و از آن نگهداری کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید همه مردم در انتخابات شرکت کنند این یک حق و تکلیف دینی است. این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: مملکت برای مردم است و آنها سرنوشت خود را با حضور در پای صندوق‌های رأی رقم می‌زنند.

دولتی نیاز داریم که نجومی گرفتن را حق قانونی قلمداد نکند
رئیس ستاد انتخابات جبهه مردمی گفت: به دولتی نیاز داریم که نجومی گرفتن را حق قانونی قلمداد نکند، اهل آقازادگی و رانت‌خواری نباشد و به موجود موهومی به نام کدخدای جهانی معتقد نباشد. محمدباقر ذوالقدر در نخستین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان قم گفت: اگر اعتماد و امید در کشور از بین برود، تهدید حاصل می‌شود، اگر بین مردم و حکومت تقابل و تضاد به‌وجود‌ آید این می‌تواند نقطه شروع
از هم‌ پاشیدگی و سقوط آن حکومت باشد. وی با بیان اینکه اگر مشکلات چاره نشود تهدید علیه نظام را به دنبال خواهد داشت و انبوهی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در طول سالیان متمادی روی‌هم انباشته‌ شده است، تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکلات امروز کشور به خاطر ناکارآمدی و ضعف‌های داخلی است و راه‌حل آن اصلاح مدیریت کشور است. ذوالقدر با اشاره به اینکه امروز مشکلات از آسیب فراتر رفته و تبدیل به تهدید شده است، خاطرنشان کرد: اگر مدیریت اجرایی کشور اصلاح نشود باید با تمام دستاوردهای کشور در عرصه بین‌المللی خداحافظی کنیم. وی در پایان عنوان کرد: به دولتی نیاز داریم که نجومی گرفتن را حق قانونی قلمداد نکند، اهل آقازادگی و رانتخواری نباشد و به موجود موهومی به نام کدخدای جهانی معتقد نباشد.


Page Generated in 0/0064 sec