printlogo


کد خبر: 174118تاریخ: 1396/1/27 00:00
اخبار

رونمایی از جت آموزشی «کوثر»
و جدیدترین «موشک کروز ایرانی»
 نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مهاجر ۶، موشک کروز ضدکشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور رونمایی شد. حسن روحانی با حضور در شرکت پنها وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای 2 سال اخیر وزارت دفاع نخستین هواپیمای جت آموزشی بومی کشور با نام کوثر، پهپاد تاکتیکی مراقبت و شناسایی و مسلح مهاجر 6، موشک کروز ضدکشتی نصیر و موشک هوا به هوای فکور را رونمایی و فرمان آغاز آزمایشات حرکت روی زمین(تاکسی) و آماده‌سازی پرواز‌های آزمایشی جنگنده قاهر 313 و تحویل‌دهی 20 فروند بالگرد تعمیر اساسی شده به نیروهای مسلح و کاربران کشوری را صادر کرد. سردار دهقان که رئیس‌جمهور را در این برنامه همراهی می‌کرد، اظهار داشت: این هواپیما به سفارش و مشارکت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به صورت کاملا بومی طراحی و ساخته شده و علاوه بر آموزش دانشجویان خلبانی، قابلیت اجرای مأموریت‌های پشتیبانی نزدیک هوایی و حمل انواع تسلیحات را خواهد داشت و ان‌شاءالله پس از اتمام آزمایش‌های لازم، تحویل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

اظهارات ضدایرانی رئیس پارلمان عربی
نظام ایران تهدید حقیقی برای امنیت ملی عربی است
رئیس پارلمان عربی با حمایت از مواضع ریاض در قبال تهران، ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم و رفتار آن را خصمانه توصیف کرد. به گزارش فارس، مشعل‌السلمی، رئیس پارلمان عربی اعلام کرد دخالت‌های خارجی در تصمیم‌گیری‌های عربی درباره مسائل زیادی تاثیر گذاشت. «با وجود اینکه قضایا و دغدغه‌های ما در بسیاری از موارد مشترک است اما به دلیل دخالت‌های خارجی، ما درباره این مسائل همسو نبوده‌ایم و این دخالت‌ها شعله آتش اختلافات عربی- عربی را برافروخت». وی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الحیاه» اظهار داشت: آنچه بهار عربی خوانده می‌شود، به ضرر کشورهای عربی تمام شد و شکنندگی کشورهای مذکور را تشدید و مشکلات اقتصادی آنها را دوچندان کرد. السلمی درباره سیاست‌های ضدایرانی اخیر عربستان سعودی گفت: موضع ریاض علیه نظام ایران قاطع است و موضعی است که باید اتخاذ می‌شد. نظام ایران یک تهدید حقیقی برای امنیت ملی عربی است. عملیات «عاصفه‌الحزم» [در یمن]، عظمت و کرامت عربی را در شرایطی که ایران فکر می‌کرد امور را در چند کشور عربی به دست گرفته، بازگرداند. رئیس پارلمان عربی مدعی شد: واقعیت این است که موضع عربستان در قبال رفتار خصمانه ایران در جهان عرب، موضعی عربی است که باید علیه سیاست و عملکرد ایران در منطقه اتخاذ می‌شد. نظام ایران یک تهدید حقیقی برای امنیت ملی عربی است.

ایران، روسیه و سوریه حمله اخیر آمریکا به سوریه را محکوم کردند
وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه در پایان نشست سه‌جانبه در مسکو ضمن محکوم کردن حمله اخیر آمریکا به سوریه بر حل سیاسی بحران این کشور، مبارزه با تروریسم و ضرورت کمک‌رسانی به مردم سوریه تأکید کردند. پایگاه اینترنتی شبکه پرس‌تی‌وی اعلام کرد این نشست میان محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولید المعلم، وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه روز جمعه پشت درهای بسته و در چارچوب راهبرد حل سیاسی بحران سوریه برگزار و پس از این نشست کنفرانس خبری سه‌جانبه برگزار شد.  وزیر امور خارجه ایران در این نشست خبری با اشاره به اینکه ایران خود قربانی تسلیحات شیمیایی بوده است، گفت: حادثه شیمیایی خان‌شیخون سوریه باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. ظریف افزود: بر مبارزه با تروریسم تأکید می‌کنیم که امروز نه تنها در سوریه که در
سنت پترزبورگ و آلمان هم قربانی می‌گیرد. وزیر امور خارجه با اشاره به حمله اخیر آمریکا به سوریه گفت: نتایج اقدام‌های یکجانبه در دهه گذشته مشخص شده که زیان‌های زیادی در منطقه ایجاد کرده است.  سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در این نشست گفت: ایران، روسیه و سوریه برای حل سیاسی بحران سوریه هماهنگ و همگرا هستند. ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه هم ضمن محکوم کردن حمله اخیر آمریکا به پایگاه الشعیرات در استان حمص گفت دمشق با انجام تحقیقات مستقل و فوری درباره حادثه خان‌شیخون موافق است.
 


Page Generated in 0/0256 sec