printlogo


کد خبر: 174129تاریخ: 1396/1/27 00:00
نبض جامعه

سرپرست سازمان حج و زیارت خبر داد
آغاز اعزام زائران ایرانی به حج تمتع از اول مرداد
سرپرست سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به حج تمتع ۹۶ از اول مردادماه امسال خبر داد. به گزارش تسنیم، حمید محمدی زمان اعزام زائران ایرانی به حج تمتع 96 را مردادماه دانست و اظهار کرد: آغاز ثبت‌نام اولیه از واجدان شرایط تشرف به حج تمتع از 23 فروردین‌ماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه دارد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک میلیون و 300 هزار نفر در انتظار تشرف به حج هستند و امسال سهمیه کشورمان افزایش یافته و به بیش از 86 هزار نفر رسیده است، کسانی که تا تاریخ 31 تیرماه 1385 ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملی در سراسر کشور نسبت به انجام مراحل ثبت‌نام اولیه اعزام به حج اقدام کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد
وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور
یک نماینده مجلس با بیان اینکه 3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، گفت: درمان ناباروری بسیار هزینه‌بر است و هرچند اقداماتی در جهت بیمه تکمیلی و همچنین آزمایش‌های این قشر انجام شده اما باید برای آنها اقدام اساسی و ویژه‌ای انجام شود. به گزارش فارس، یعقوب شیویاری، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به کاهش جمعیت جوان کشور با بیان اینکه جمعیت جوان هر کشور یکی از اساسی‌ترین سرمایه‌های آن کشور به شمار می‌رود، گفت: استفاده از ظرفیت، انرژی و تحصیلات جمعیت جوان برای هر جامعه‌ای امری ضروری است و اگر جمعیت جوان به سمت پیری پیش رود تهدیدی جدی برای آن جامعه محسوب می‌شود. این نماینده مردم در مجلس دهم از وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و افزود: البته هر ساله به تعداد این زوجین افزوده می‌شود؛ واقعیت آن است که درمان ناباروری بسیار هزینه‌بر است و هر چند اقداماتی در جهت بیمه تکمیلی و همچنین آزمایش‌های این قشر انجام شده اما باید برای آنها اقدام اساسی و ویژه‌ای انجام و منابع مالی درمان ناباروری تامین و به‌گونه‌ای درمان ناباروری رایگان شود.

معاون مالی شهرداری تهران:
بدهی شهرداری۳ هزار میلیارد است نه ۱۶ هزار میلیارد
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: بدهی شهرداری به پیمانکاران ۳ هزار میلیارد تومان است نه ۱۶ هزار میلیارد تومان و این بدهی در دوره‌های قبلی شهرداری هم وجود داشته است. به گزارش فارس، قدرت گودرزی ضمن بیان این مطلب افزود: طی سالیان گذشته هزینه‌هایی حسب ضرورت در پایتخت انجام شده است که اعتبارات آن در سال انجام پروژه تامین نشده و موکول به سال بعدی  شده و پرداخت می‌شود. وی با بیان اینکه بنده چند ماه گذشته با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره میزان دقیق بدهی‌ها گزارش کامل و مفصلی به نمایندگان دادم، گفت: متاسفانه در حال حاضر عده‌ای از نمایندگان که در سال‌های اخیر به هیچ عنوان پیگیر مطالبات شهرداری از دولت نبوده حالا درباره میزان بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران سیاهنمایی می‌کنند. گودرزی تاکید کرد: آقایان حتی به خود زحمت ندادند آمار دقیق را دریافت کنند تا آمار دروغ به مردم ارائه ندهند. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران  با تاکید بر اینکه مطرح کردن برخی مسائل کذب علیه شهرداری تهران کمکی به‌موقعیت سیاسی افراد نخواهد کرد، ادامه داد: نماینده‌ای که در این سال‌ها به هیچ عنوان پیگیر مطالبات شهرداری از دولت نبوده درحال حاضر درباره میزان بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران سیاهنمایی می‌کند. گودرزی درباره میزان دقیق بدهی‌های شهرداری به پیمانکاران نیز گفت: در سال۹۴ میزان دقیق بدهی شهرداری به پیمانکاران را مشخص کردیم و رقم زیر ۹هزار میلیارد تومان بود اما امروز که خدمت شما هستیم این رقم به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که یک‌سوم این رقم هم با پیگیری‌های به عمل آمده باید اصلاح شود و قطعا به ۳ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.


Page Generated in 0/0106 sec