printlogo


کد خبر: 174130تاریخ: 1396/1/27 00:00
اخبار

هواشناسی هشدار داد
خطر تندباد، سیلاب و صاعقه در دامنه‌های البرز
سازمان هواشناسی نسبت به بروز بادهای توفانی، صاعقه، شکستن درختان و بروز سیلاب در استان‌های غربی کشور و همچنین دامنه‌های البرز از جمله در استان تهران هشدار داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به مهر گفت: تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استان‌های غربی کشور  است. همچنین تصاویر رادار هواشناسی و  گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی بیانگر بارش باران  در برخی استان‌های غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه‌های جنوبی البرز در استان قزوین است. احد وظیفه هشدار داد: انتظار می‌رود تداوم جریان‌های گرم و مرطوب و گذر ناوه تراز میانی که سبب بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موقت می‌شود، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی،  شرق گیلان،  غرب مازندران و دامنه‌های البرز در استان‌های  قزوین، البرز و تهران شود. وی تصریح کرد: مهم‌ترین مخاطره اینگونه سامانه‌های همرفتی بارش‌های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت و توفان تندری است که می‌تواند منجر به سیلاب و شکستن درختان شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت،  از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره‌های مناطق کوهستانی خودداری شود. همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه‌ها و کانال‌ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می‌شود.

هوای تهران برای افراد حساس ناسالم است
مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۳ و در وضعیت « ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. شاخص ۱۰۰ مرز هوای سالم و ناسالم در نظر گرفته می‌شود. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۴۲)، ازن پاک (۳۳)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۷۲)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۹)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۷۷) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۳) بوده است.


ابلاغ افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان
هیات وزیران در تصویب‌نامه خود افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۶ را ابلاغ کرد. به گزارش تسنیم، هیات وزیران افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال 96 را ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال 96 نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش می‌یابد. همچنین حداقل دریافتی بازنشستگان 1035000 تومان و حداکثر دریافتی آنها 7 برابر حداقل دریافتی است. بر اساس ماده 2 این مصوبه همسان‌سازی دریافتی بازنشستگان برمبنای مبنای تبصره 12 قانون بودجه 96 اجرایی خواهد شد.


Page Generated in 0/0105 sec