printlogo


کد خبر: 174144تاریخ: 1396/1/27 00:00
رویدادها

آخرین وضعیت زنوزی جلالی
شیمی‌ درمانی فیروز زنوزی‌جلالی، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی، در پی کاهش توان جسمانی به دستور پزشک معالجش متوقف شد. به گزارش تسنیم،  به دستور پزشک معالج این نویسنده، دوره دوم شیمی‌درمانی او به منظور احیای توانایی‌های جسمانی متوقف شده و در حالی که او یک دوره 10 جلسه‌ای شیمی‌درمانی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته، فعلا باید تحت نظر پزشک، وضعیت جسمی مناسب‌تری برای ادامه شیمی‌درمانی در مرحله دوم پیدا کند. نویسنده رمان «مخلوق» از زمستان سال 94 با عفونت ریه دست به گریبان است و بارها دوره شیمی‌درمانی و رادیوتراپی را پشت‌سر گذاشته است. او سال گذشته و در خلال بیماری، رمان «برج 110» خود را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد. این کتاب از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی و به همت انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است. زنوزی‌جلالی در اثنای این بیماری طولانی، همسرش را در مهرماه سال گذشته از دست داد. فیروز زنوزی‌جلالی، متولد 1329 خرم‌آباد است که آثار متعددی در حوزه ادبیات داستانی در کارنامه دارد. او همچنین داوری جوایزی چون جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی را برعهده داشته است.

معرفی سریال‌های جدید شبکه 5
شبکه 5 سیما در حال نگارش 16 سریال جدید در سال 96 است. به گزارش دیباچه، چندی پیش غلامرضا الماسی، مدیر گروه فیلم شبکه 5 سیما از نگارش 12 فیلم جدید خبر داد و نام چند سریال در حال ساخت برای این شبکه را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که از جمله این سریال‌ها می‌توان به «لژیونر»، «در جست‌وجوی آرامش» و «گرانباری» اشاره کرد. «لژیونر» را پیمان عباسی نوشته و محمدرضا شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، زهیر یاری و... بازیگران اصلی این سریال هستند. این مجموعه تلویزیونی در لوکیشن‌های استادیوم تختی، فرودگاه امام و خانه‌ای در شهرک راه‌آهن در حال فیلمبرداری است. «در جست‌وجوی آرامش» نیز با بازی مهدی هاشمی بازیگر نقش «بهروز امینی»، داریوش فرهنگ بازیگر نقش «فرزاد»، جمشید مشایخی بازیگر نقش «کمال»، پژمان بازغی بازیگر نقش «کیوان»، فرشته سرابندی، حدیث میرامینی، کمند امیرسلیمانی و... همراه است. احسان عبدی‌پور نیز کارگردانی «گرانباری» را برعهده دارد. این سریال روایت دانشجوهای خارجی است که برای تحصیل به ایران می‌آیند. معمولا در این سال‌ها بیشتر در فیلم و سریال‌ها به موضوع مهاجرت ایرانی‌ها توجه شده است و این سریال قرار است با این ایده به بعد دیگری از مهاجرت بپردازد و دانشجویان خارجی را که به ایران می‌آیند دستمایه قرار می‌دهد.

فردا آغاز ثبت‌نام بن دانشجویی کتاب
ثبت‌نام دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید و هیات‌های علمی دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاب از 28 فروردین‌ماه آغاز خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  مبلغ موجود در بن‌کارت‌های دانشجویی 100 هزار تومان است که 40 هزار تومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 60 هزار تومان نیز توسط شخص دریافت‌کننده کارت پرداخت می‌شود. مبلغ موجود برای بن‌کارت‌های اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه 250 هزار تومان است که 75 هزار تومان آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 175 هزار تومان آن نیز توسط شخص دریافت‌کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

مسابقه خاطره‌نویسی نماز
آثار برگزیده مسابقه خاطره‌نویسی نماز در اختیار فیلمسازان برای ساخت فیلم، سریال و مستند برای پخش از صداوسیمای جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.
به گزارش فارس، مسعود دریس، مدیر روابط عمومی و امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور از آغاز مسابقه بزرگ خاطره‌نویسی با موضوع نماز خبر داد و گفت: این مسابقه که به درخواست مکرر مخاطبان ستاد اقامه نماز طراحی شده است، شامل موضوعات خاطره‌ای از آثار و برکات نماز در زندگی شخصی خود یا اطرافیان، خاطره‌ای از عوارض و گرفتاری‌هایی که در اثر بی‌نمازی در زندگی خود یا دیگران می‌دانید، خاطره‌ای از شیوه‌های درست یا غلط دعوت به نماز است. وی درباره راه‌های ارتباطی برای ارسال خاطرات اظهار داشت: مخاطبان این مسابقه می‌توانند خاطرات خود را از طریق کانال پیام‌رسان تلگرام به آدرس @namaz 51 یا به آدرس رایانامه  ro.snamaz@gmail.com ارسال کنند.


Page Generated in 0/0055 sec