printlogo


کد خبر: 174152تاریخ: 1396/1/27 00:00
50 شهید و ده‌ها زخمی در انفجار مسیر کاروان ساکنان الفوعه و کفریا
پدافند موشکی سوریه در موقعیت شلیک

ارتش سوریه سامانه‌های موشکی مستقر در نوار ساحلی را در موقعیت شلیک قرار داد. به نوشته روزنامه روسی ایزوستیا، ارتش سوریه در پاسخ به حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات، سامانه‌های موشکی ریدوت و باستیون در سواحل این کشور را در موقعیت شلیک قرار داد. ارتش سوریه همچنین به ناوگان آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه درباره عواقب نزدیک شدن به سواحل سوریه و حمله موشکی مجدد، هشدار داد. بزرگ‌ترین خطر برای ناوگان آمریکایی از ناحیه سکوهای موشکی یاخونت از سامانه باستیون است که تا 300 کیلومتر برد دارد. ارتش سوریه همچنین 18 سکوی پرتاب موشک از سامانه ریدوت دارد. برد این موشک به حدود 270 کیلومتر می‌رسد و می‌تواند با سرعت 1600 کیلومتر در ساعت اوج بگیرد. ایوان کونووالوف، کارشناس مسائل استراتژیک می‌گوید استفاده از این سامانه‌ها می‌تواند خسارت‌های سنگینی به آمریکایی‌ها وارد کند.
نیروهای سوری در حومه الطبقه
نیروهای دموکراتیک سوریه در راستای گام برداشتن در مسیر آزادسازی رقه پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش توانستند وارد نخستین محله‌ها در حومه شهر الطبقه در نزدیکی شهر رقه شوند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز امروز گزارش داد، نیروهای کرد سوریه توانستند با حمایت جنگنده‌ها و نیروی زمینی ائتلاف ضد داعش وارد حومه غربی شهر الطبقه مهم‌ترین شهر استان رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش شوند. ورود نیروهای کرد به حومه شهر الطبقه بعد از هفته‌ها درگیری و انتقال درگیری‌ها از کرانه شمالی رود فرات به کرانه جنوبی رود است آن هم بعد از اینکه نیروهای آمریکایی با مشارکت نیروهای کرد دست به عملیات هلی‌برن در منطقه الکرین واقع در 5 کیلومتری غرب الطبقه زدند.
انفجار در مسیر کاروان انتقال ساکنان الفوعه و کفریا
در حالی‌که از روز جمعه روند خروج غیرنظامیان از الفوعه و کفریا آغاز شده است، وقوع انفجار تروریستی در مسیر کاروان انتقال ساکنان این شهرک‌های شیعه‌نشین به شهید شدن دست‌‌کم 50 تن منجر شد. منابع سوری گزارش دادند عصر شنبه یک عامل انتحاری خودروی بمب‌گذاری شده را در محله الراشدین در مسیر تجمع اتوبوس‌های انتقال ساکنان الفوعه و کفریا منفجر کرد. خروج غیرنظامیان و افراد مسلح در راستای توافق تبادل میان مخالفان و نظام سوریه در شهرک‌های الفوعه و کفریا در حومه ادلب و مضایا و الزبدانی در حومه دمشق صورت می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0070 sec