printlogo


کد خبر: 174175تاریخ: 1396/1/28 00:00
آنچه درباره انصراف مهندس بذرپاش گذشت

جعفر  فرجی: حدود ۱۲ سالی است که در ستادهای انتخابات ریاست‌جمهوری از نزدیک شاهد مدیریت و برنامه‌های کاندیداها در ستادهای‌شان بوده‌ام.
بی‌اغراق ستاد مهندس بذرپاش جزو بابرنامه‌ترین، تیمی‌ترین و بهترین ستادهای این مدت بوده است.
در چنین شرایطی حواشی‌ای که برخی رسانه‌ها درباره اعلام انصراف مهندس بذرپاش به آن پرداختند نیاز به توضیح دارد.
برخی رسانه‌ها با تمرکز طنز و خنده‌دار به این گزاره پرداختند که ایشان به زمان قانونی ثبت‌نام نرسیدند و حتی به این خاطر مجبور به انصراف شدند یا با القای بدون برنامه بودن و تصمیم یکباره و بدون فکر درباره انصراف، سعی در تخریب چهره با برنامه ایشان و ستادهای‌شان داشتند.
اما آن چیزی که اتفاق افتاد از این قرار است.
اولا از روز اعلام رتبه سومی ایشان در میان کاندیداهای جمنا، در جلسات متعدد در درون ستاد جمع‌بندی برای روز ثبت‌نام ایشان ساعات آخر روز شنبه تعیین شد.
ایشان تاکید داشتند الان که از هر جهتی امکان ثبت‌نام داریم، نباید خودخواهانه و به دور از رصد فضای جبهه انقلاب اقدام به ثبت‌نام کنیم.
ثانیا تامل جدی درباره حضور یا عدم حضور ایشان در صحنه انتخابات و بررسی آرایش جبهه نیروهای انقلابی و جریان ناکارآمد خسته، از روز جمعه و با ثبت‌نام برخی چهره‌ها شروع شد.
ایشان به‌رغم تنظیم برنامه‌های عملیاتی جذاب و کار تیمی دقیق و احتمال اقبال بالا، ضربه ندیدن جبهه انقلاب برای‌شان اولویت بود.
این دغدغه‌ها تا روز شنبه ادامه یافت و در جلسه‌ای با حضور دوستان مختلف و شورای مشورتی ستاد ضمن بررسی نهایی صحنه انتخابات، ایشان به‌دلیل ثبت‌نام چهره‌های مختلف، اعلام انصراف خود و تمرکز سریع‌تر بر چهره‌های جریان انقلاب را بر احتمال اقبال به خودشان ترجیح دادند. مهندس بذرپاش پس از شنیدن نظرات و تحلیل‌ها، خود با قاطعیت جمع‌بندی کرده و بدین شکل تصمیم گرفتند.
ثالثا تصمیم نهایی بر آن شد در وزارت کشور حاضر شویم و در مکانی که همه خبرنگاران مجتمع هستند تا حضور افراد در رقابت‌ها را ثبت کنند ما جلوه‌ای از  وحدت و پختگی نسل سوم را با عدم ثبت‌نام خود در میان رسانه‌ها تصویر کنیم. البته برخی دوستان تا دقایق آخر نیز امید داشتند که ایشان از این تصمیم خود صرفنظر کنند.
با توجه به این تصمیم، در همان زمان و تاریخ مقرر یعنی راس ساعت ۱۷:۳۰ روبه‌روی در شرقی وزارت کشور بودیم اما به‌دلیل حضور یکی از چهره‌ها و پرهیز از حواشی احتمالی درباره ربط دادن انصراف و ثبت‌نام همزمان،  روبه‌روی در وزارت کشور توقف صورت گرفت.
در نهایت قبل از ساعت ۱۸ فاصله چند متری محل توقف تا در وزارت کشور را طی کرده و در وقت مقرر حاضر شدیم.
مسؤولان وزارت کشور اعلام کردند در آن دقایق پایانی اگر با وسیله نقلیه می‌خواهیم وارد شویم به در اصلی مراجعه کنیم.
در نهایت اینکه جناب مهندس بذرپاش از در اصلی و همزمان با معاون اول رئیس‌جمهور، جناب آقای جهانگیری وارد وزارت کشور شدند و در حالی که تعداد زیادی از داوطلبان هنوز مشغول ثبت‌نام بوده و مسؤولان ستاد نیز پیگیر اخذ مدارک آقای بذرپاش و انجام امور اداری ثبت‌نام بودند و همه خبرنگاران و مسؤولان منتظر ثبت‌نام ایشان بودند، به محل مصاحبه با خبرنگاران رفتند و انصراف خودشان را براساس تحلیل شرایط صحنه سیاسی کشور و حجت عقلی و شرعی اعلام کردند و گفتند: برنامه‌ها، تیم و ظرفیت‌هایی که در ستادم تجمیع شده، در خدمت جریان انقلاب خواهد بود.
فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی چنین پختگی و فداکاری و حرکتی از یک جوان نسل سومی که سومین کاندیدای منتخب بوده و در بهترین شرایط قرار داشت برابر برخی حرکت‌های دیگران شایسته تقدیر است.


Page Generated in 0/0063 sec