printlogo


کد خبر: 174178تاریخ: 1396/1/28 00:00
اخبار

اصلح کسی است که دلسوز مردم و خدمتگزار جامعه باشد
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه برخی افرادی که برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، کمترین اطلاعاتی درباره مسؤولیت‌های رئیس‌جمهور ندارند، گفت: فرد اصلح، باید دشمن‌شناس و انقلابی باشد. آیت‌الله احمد جنتی در همایش سراسری رؤسای استان‌ها و مدیران ستادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: برخی افرادی که برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند، کمترین اطلاعاتی درباره مسؤولیت‌های رئیس‌جمهور ندارند و لذا باید قانونی تدوین شود که محدودیت‌هایی درباره ثبت‌نام داوطلبان ایجاد کند.  وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از آینده کشور به دست ریاست‌جمهوری است، گفت: برای ثبت‌نام باید شرایط و محدودیت‌هایی قرار داده شود تا افراد با شرایط خاص بتوانند ثبت‌نام کنند. در این‌باره باید روشنگری کرد و رسانه‌ها باید این موضوعات را برای مردم تبیین کنند. وظیفه شرعی، عقلی، اجتماعی و ملی هر ایرانی است که نسبت به انتخابات حساس باشد و رسانه‌ها نیز باید مردم را با شرایط ریاست‌جمهوری و حضور در انتخابات آشنا کنند. دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش افزود: انتخاب اصلح مهم است. اصلح کسی است که دلسوز مردم و خدمتگزار جامعه باشد و همچنین توانمندی لازم را برای اداره کشور داشته باشد. سوابق و گذشته افراد، میزان دلسوزی و توانمندی آنها را در مدیریت و اداره کشور نشان می‌دهد. وی افزود: فرد اصلح، باید دشمن‌شناس و  انقلابی باشد.

شورای نگهبان تخلفات احتمالی انتخابات را رصد می‌کند
 عضو هیأت نظارت بر انتخابات گفت: از هم‌اکنون بحث تخلفات احتمالی توسط شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی رصد و به این شورا ارائه می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیامک ره‌پیک، معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در مراسم افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:  برگزاری یک انتخابات پرشور و قانونی برای ما اهمیت بالایی دارد، در این راستا نخستین جلسه بررسی صلاحیت‌ها امروز (یکشنبه) در شورای نگهبان برگزار شد و در آن صلاحیت افراد جهت انتخابات بررسی شد. ره‌پیک با بیان اینکه تمام امکانات باید در خدمت برگزاری انتخابات قرار گیرد، به رصد شورای نگهبان در بحث تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اشاره و تصریح کرد: از اکنون بحث تخلفات احتمالی توسط هیات‌های اجرایی رصد و  به این شورا
ارائه می‌شود.


امید دولت به اجانب  صنایع مملکت را ‌تعطیل کرد
نایـب‌رئیس کمیسیـون اقتصادی مجلس گفت: چشم امیدی که دولت به برجام بسته بود موجبات غفلت از مسائل داخلی کشور را فراهم کرد. حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با دانشجو، با اشاره به دومینوی تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی داخل اظهار داشت: کارخانه‌هایی همچون ارج و آلومینیوم المهدی شرکت‌های بزرگی هستند که با سابقه طولانی و نیروهای زیاد فعالیت می‌کردند اما متاسفانه امروز بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسؤولان باعث شده بیشتر آنها یا کاملا تعطیل شوند یا با ظرفیت بسیار پایینی کار کنند.  وی افزود: یکی از دلایل بروز چنین مشکلاتی توجه بیش از حد دولت به بیرون از کشور بود. چشم امیدی که دولت به برجام بسته بود موجبات غفلت از مسائل داخلی کشور را فراهم کرد. این در حالی است که دولت  نتوانست به وعده‌هایی که پیرامون برجام به مردم داده بود عمل کند. حتی به خواسته‌های خودش نیز نرسید. موسوی‌لارگانی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل مهم ورشکستگی این شرکت‌ها واردات بی‌رویه کالاست که به دست بعضی از افراد در داخل انجام می‌شود. 


Page Generated in 0/0066 sec