printlogo


کد خبر: 174179تاریخ: 1396/1/28 00:00
اخبار

صالحی: در فصل انتخابات صحبتی درباره برجام ندارم
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بنده در فصل انتخابات صحبتی درباره برجام ندارم. به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله باریک‌بین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا برجام می‌تواند نقطه قوت روحانی در مناظرات باشد، گفت: بنده در فصل انتخابات صحبتی در این زمینه ندارم و حرفی نمی‌زنم.  صالحی درباره سانتریفیوژهای IR-8 اظهار داشت: در حال تست و آماده‌سازی و در مرحله گازرسانی است.

اظهارات ضدایرانی مقامات سعودی در پاریس
رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف سعودی ضدیمن، در کنفرانسی در پاریس به جای بررسی راهکار حل بحرانی که ریاض در یمن ایجاد کرده، به ایران اتهام‌زنی کردند. به گزارش فارس، ترکی فیصل، در کنفرانسی تحت عنوان «اوضاع یمن و نیازمندی‌های صلح» که در سفارت عربستان در پاریس برگزار شد بر ضرورت پیوستن و عضویت یمن در شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس- هرچند بتدریج- تاکید کرد. به نوشته پایگاه خبری «یمن 24»، ترکی فیصل در این کنفرانس تاکید کرد: صالح می‌خواهد به قدرت بازگردد و حوثی‌ها نیز می‌خواهند یمن را در مسیر ایدئولوژیک و طایفه‌ای مورد حمایت ایران هدایت کنند و منطقه را وارد یک منازعه ایدئولوژیک و طایفه‌ای کنند که این مساله آینده و امنیت کشورهای همجوار یمن را تهدید می‌کند. احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی و سخنگوی ائتلاف عربی در تجاوز به یمن نیز در این کنفرانس مدعی شد: نقش ایران در بی‌ثباتی و ناامنی یمن کاملا روشن است. ایران از شبه‌نظامیان وابسته به خود نظیر حزب‌الله  برای تاثیرگذاری بر روند سیاسی کشورهای منطقه استفاده می‌کند.

ایران جنایت تروریست‌های تکفیری در فوعه و کفریا را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جنایت هولناک روز شنبه تروریست‌های تکفیری در فوعه و کفریا را بشدت محکوم و با دولت و ملت سوریه و بازماندگان شهدای این کشتار تلخ و وقیحانه ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی جنایت هولناک روز شنبه تروریست‌های تکفیری در سوریه را بشدت محکوم و با دولت و ملت سوریه و بازماندگان شهدای این کشتار تلخ و وقیحانه ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی اظهار داشت: جنایت شرم‌آور و ناجوانمردانه تروریست‌های تکفیری در حمله زبونانه انتحاری به اتوبوس‌های حامل محاصره‌شدگان فوعه و کفریا در سوریه و به خاک و خون کشیدن ده‌ها زن و کودک بیگناه و بی‌دفاع، برگ ننگین دیگری بر پلشتی‌ها و کارنامه منفور تروریست‌ها و حامیان آنها افزود. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اکنون پرسش اصلی افکار عمومی جهان و وجدان‌های آگاه و بیدار این است که مدعیان حمایت از مردم سوریه چگونه با این جنایت هولناک کنار می‌آیند و دم
بر‌نمی‌آورند.

به هر گونه خطای راهبردی دشمن پاسخ ویران‌کننده می‌دهیم
فرمانده کل ارتش می‌گوید هرگونه خطای راهبردی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران با پاسخ قاطع، شدید و ویران‌کننده مواجه خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر سرلشکر صالحی در پیامی به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان گفت: 29 فروردین‌ماه یاد‌آور یکی از رخدادهای ماندگار و الهام‌بخش انقلاب اسلامی است که بر پیشانی آن اقدام راهبردی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برای تولد ارتشی مقتدر و مکتبی در جهت تقویت ظرفیت‌های نظام و ملت ایران در برابر دشمنان قسم‌خورده میهن اسلامی می‌درخشد. فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت منویات و فرامین ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی هرگونه خطای راهبردی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران را با پاسخ قاطع، شدید و ویران‌‌کننده مواجه خواهد کرد.


Page Generated in 0/0145 sec