printlogo


کد خبر: 174189تاریخ: 1396/1/28 00:00
نبض جامعه

هشدار درباره صادرات دام
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از صدور مجوز برای صادرات دام از کشور است، گفت: با توجه به سیلی که اتفاق افتاده، صادرات می‌تواند باعث گرانی دوباره گوشت شود. به گزارش مهر، علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی نسبت به هفته گذشته تقریبا تغییری نداشته است، اظهار داشت: در حال حاضر هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مغازه‌داران بین ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۳۸ هزار تومان است.  وی اضافه کرد: در صورتی که صادرات بی‌رویه نشود، ما به روزهای گرانی گوشت گوسفندی بازنخواهیم گشت. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه اگر صادرات انجام نشود، احتمال کاهش قیمت در هفته‌های آینده وجود دارد، افزود: براساس اطلاعاتی که ما داریم، قرار است برای صادرات دام از کشور مجوز صادر شود؛ اگر این اتفاق رخ دهد عده‌ای دام‌ها را از سطح بازار جمع‌آوری و روانه بازار کشورهایی مانند امارات می‌کنند در نتیجه در داخل با کمبود مواجه می‌شویم. ملکی تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد با توجه به سیلی هم که در کشور رخ داده است، با افزایش قیمت گوشت در بازار مواجه می‌شویم.  

آماده باش اورژانس در  7 استان
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: به دلیل طغیان احتمالی رودخانه‌ها و جاری شدن سیل، نیروهای اورژانس در ۷ استان در حال آماده‌باش هستند. به گزارش نسیم، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آماده‌باش نیروهای اورژانس در 7 استان کشور به دلیل افزایش بارش‌ها، گفت: با توجه به تشدید بارش‌ها جهت آمادگی برای مقابله با طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل به تمام نیروهای اورژانس در 7 استان شمال و غرب کشور آماده‌باش داده‌ایم. وی گفت: با توجه به گزارشات به دست آمده و شرایط جوی کشور نیروهای ما در استا‌ن‌های لرستان، همدان، شرق گیلان، غرب مازندران، کردستان، مرکزی، شمال شهر تهران و ایلام برای خدمات‌رسانی احتمالی در آماده‌باش هستند.

نصب‌کارتخوان روی تاکسی‌ها
مدیرعامل بانک شهر از آمادگی این بانک برای نصب دستگاه‌های کارتخوان ‌روی تاکسی‌های پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر  پورزرندی درباره سرانجام نصب دستگاه‌های کارتخوان ‌روی تاکسی‌ها و پرداخت الکترونیک کرایه مسافران با بیان اینکه بانک شهر آمادگی لازم  برای پوشش تاکسی‌های پایتخت و نصب کارتخوان را دارد، گفت: کارت‌های شهروندی این بانک قابلیت پوشش 17خدمت را دارند. وی با بیان اینکه نصب دستگاه‌های کارتخوان روی تاکسی‌ها، پیش از این نیز در شیراز به صورت پایلوت اجرایی شده  که نتایج مطلوبی داشته است، گفت: بتازگی نسل جدید  PC پزها مورد استفاده قرار گرفته که قابلیت تعیین نرخ کرایه و مسافت را دارد و بر همین اساس اعلام می‌کنم بانک شهر آماده است تا هرچه سریع‌تر نسبت به نصب دستگاه‌های کارتخوان در تاکسی‌ها اقدام کند. مدیر عامل بانک شهر ضمن تاکید بر آمادگی این بانک برای کمک به مدیریت شهری در ساماندهی پرداخت الکترونیک کرایه‌ها در تاکسی‌ها، افزود: البته باید شهرداری نسبت به انعقاد تفاهمنامه اقدام کند و این خدمات در تفاهمنامه‌ای ارائه شود.

جزئیات قیمت کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹7-۹6
قیمت کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده اعلام شد. به گزارش تسنیم، فروش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دانشگاهی به صورت اینترنتی از روز شنبه 19 فروردین 96 آغاز شد و دانش‌آموزان باید به سامانه اینترنتی فروش کتاب‌های درسی به آدرس www.irtextbook.ir مراجعه کنند. در همین رابطه حسین طلایی‌زواره، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت:‌ ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی 97-96 برای پایه‌های دوم تا ششم در دوره ابتدایی و دوره پیش‌دانشگاهی از 19 فروردین آغاز شد و دانش‌آموزان باید با مراجعه به سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی و ورود کدملی و شماره سریال شناسنامه پس از احراز هویت به ثبت سفارش اقدام کنند. وی افزود: امسال علاوه بر دانش‌آموزان دوره ابتدایی و پیش‌دانشگاهی، کتاب‌های تکمیلی استعدادهای درخشان و شاخه فنی و حرفه‌ای نیز به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد که دانش‌آموزان سمپاد و شاخه فنی‌وحرفه‌ای باید از  تیرماه برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی به سامانه
www.irtextbook.ir  مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0061 sec