printlogo


کد خبر: 174203تاریخ: 1396/1/28 00:00
رویدادها

جشن تولد محمدعلی بهمنی در 75 سالگی
آیین زادروز محمدعلی بهمنی امروز دوشنبه ٢٨ فروردین، به روال دوشنبه‌های شعر نگارستان در مجموعه نگارستان شهر برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، کیوان ساکت، بهروز رضوی، هادی منتظری، محمود اقبالی، حسین پرنیا و بسیاری از بزرگان شعر و موسیقی به شادباش سه ربع قرن زندگی شاعرانه بهمنی میهمان نگارستان شهر خواهند بود. همچنین گرامیداشتی دیگر روز سه‌شنبه 29 فروردین در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، خیابان اسفندیار از ساعت 17:30 برگزار خواهد شد. محمدعلی بهمنی، شاعر ایرانی؛ زاده 27 فروردین سال 1321 در دزفول است. او در حالی در 9 سالگی، نخستین شعر خود را در مطبوعات منتشر کرد که امروز، 75 سالگی خود را جشن می‌گیرد و این در حالی است که وی را باید یکی از مشهورترین غزلسرایان معاصر دانست؛ شخصیتی که در طول زندگی خود تلاش داشته است به فرهنگ عمومی مردم و البته آداب و رسوم و سنت‌های آنها احترام بگذارد و اشعارش را از زبان خود آنان بسراید.
این جا برای از تو نوشتن هوا کم است
دنیا برای از تو نوشتن مرا کم است!
اکسیر من! نه اینکه مرا شعر تازه نیست
من از تو می‌نویسم و این کیمیا کم است
سرشارم از خیال؛ ولی این کفاف نیست
در شعر من حقیقت یک ماجرا کم است
تا این غزل شبیه غزل‌های من شود
چیزی شبیه عطر حضور شما کم است
گاهی تو را کنار خود احساس می‌کنم
اما چقدر دل خوشی خواب‌ها کم است!
خون هر آن غزل که نگفتم به پای توست
آیا هنوز آمدنت را بها کم است؟!

توصیه آیت‌الله علم‌الهدی به کارگردان جشن تولد
عباس لاجوردی طوسی، کارگردان فیلم سینمایی «جشن‌تولد» با آیت‌الله علم‌الهدی دیدار کرد. آیت‌الله علم‌الهدی ضمن تقدیر از تلاش‌های عباس لاجوردی به ایشان توصیه کرد از ولنگاری‌های فرهنگی و کم‌لطفی‌های برخی مسؤولان  در عرصه فرهنگ و هنر مایوس نشده و به تلاش خود در این عرصه ادامه دهد و برای موفقیت‌های وی دعا کرد. ایشان ابراز امیدواری کرد مردم و مسؤولان  از فیلم در حال اکران جشن تولد حمایت کنند. گفتنی است، این کارگردان پیش از این مستندهایی جسورانه از خود به یادگار گذاشته است. مصاحبه با تری جونز،  کشیش ملعون آمریکایی که قرآن را سوزاند و همچنین کاریکاتوریست دانمارکی که به پیامبر اسلام(ص) توهین کرده بود. فیلم
«جشن‌تولد» با عدم برنامه‌ریزی صحیح پخش‌کننده در تهران و شهرستان‌ها سینما‌های معدودی را برای اکران در اختیار داشت.

در حال نگارش خاطرات زنان خرمشهر هستم
نویسنده کتاب «دختر شینا» گفت: حضور در فهرست 5 نفره چهره سال هنر انقلاب اسلامی هم خوشایند و هم ترسناک است زیرا مسؤولیت مرا بسیار خطیر کرده و بار بیشتری را روی دوش خود احساس می‌کنم. این مقام بسیار مراقبت می‌خواهد و کار را برای آینده من سخت‌تر کرده است. به گزارش میزان، بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده و خاطره‌نگار دفاع‌مقدس درباره علت حضور خود میان 5 نامزد چهره سال هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: دختر شینا هفتمین کتاب من محسوب شده و بعد از آن 8 اثر دیگر را به چاپ رساندم. پانزدهمین کتاب من با نام «گلستان‌‌یازدهم» خوشبختانه امسال با استقبال خوبی روبه‌رو شده و باعث شد من جزو فهرست نهایی چهره سال هنر انقلاب اسلامی قرار گیرم. وی درباره فعالیت‌های آتی خود در عرصه ادبیات دفاع‌مقدس اذعان کرد: حدودا 2 سال گذشته را مشغول مطالعه و تحقیق روی خاطرات یکی از زنان خرمشهری بوده‌ام که اتفاقا هم در تب و تاب انقلاب بودند و هم جنگ را از نزیک لمس کرده‌اند. ضرابی‌زاده تالیف این کتاب را زمانبر دانست و خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار همسر شهید هستند و یکی از فرزندان‌شان هم شهید شدند. خاطرات خیلی عمیق و پر از احساس بوده و کار روی این کتاب بسیار سنگین، نیازمند تحقیق و زمانبر است و به احتمال فراوان برای سال آینده آماده خواهد شد.


Page Generated in 0/0061 sec