printlogo


کد خبر: 174208تاریخ: 1396/1/28 00:00
اخبار

تصمیم‌گیری درباره اوزان جدید کشتی
در پی اعتراض ایران و چند کشور دیگر به اتحادیه جهانی کشتی، تصمیم‌گیری درباره اوزان جدید کشتی به جلسه هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در فرانسه و تایید این نشست موکول شد. اتحادیه جهانی کشتی، پیرو تصمیم کمیسیون فنی این اتحادیه نسبت به اعلام اوزان جدید کشتی، همچون قوانین و مقررات جدید داوری و سیستم رنکینگ به فدراسیون‌های ملی اقدام کرد تا آنها را عملیاتی کند. اما پس از انتقاد رسمی ایران و چند کشور دیگر از جمله ژاپن به ضرورت بررسی بیشتر مصوبات کمیسیون فنی، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد این مورد را با عنایت به دیگر پیشنهادات ارسالی در جلسه هیات‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در فرانسه بررسی و پس از تایید این هیات‌رئیسه به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

۶  اردیبهشت قرارداد ایران و آدیداس نهایی می‌شود
پس از عقد قرارداد میان فدراسیون فوتبال و شرکت پوشاک ورزشی آدیداس،‌ این شرکت برای بازی ایران و ازبکستان پوشاک جدیدی را تهیه خواهد کرد. به گزارش ایسنا، پس از مذاکرات طولانی‌مدت فدراسیون فوتبال و شرکت پوشاک ورزشی آدیداس، دو طرف ظرف یک ماه آینده قرارداد دو طرفه‌ای را نهایی خواهند کرد و احتمالا مراسم رونمایی هم در اردیبهشت یا خرداد برگزار می‌شود. ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری عابدینی و ساکت در دوبی حاضر می‌شوند و مذاکرات نهایی را با مسؤولان این شرکت انجام می‌دهند. سپس مدیران این شرکت برای معتبر شدن قرارداد به ایران می‌آیند تا قرارداد توسط مهدی تاج، علی کفاشیان و مدیران این شرکت هم امضا شود. مدت زمان این قرارداد تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. بعد از امضای قرارداد، مراسم رونمایی در تهران هم برگزار خواهد شد و سپس تیم‌های ملی از پوشاک این شرکت استفاده می‌کنند. از همین رو شرکت آدیداس نخستین بسته پوشاک خود را هم قبل از بازی با ازبکستان به فدراسیون فوتبال ایران تحویل می‌دهد و تیم‌ملی پس از چند ماه که از پوشاک خریداری شده آدیداس استفاده می‌کرد، از لباس مورد تایید این شرکت استفاده خواهد کرد.

بازتاب قهرمانی پرسپولیس  در سایت AFC
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر ایران واکنش نشان داد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره قهرمانی پرسپولیس نوشت: پرسپولیس اکنون با ۱۲ امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ ایران قرار دارد و 3 هفته‌ باقی‌ مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی خودش را  قطعی کرده است. گل زودهنگام علی علیپور با پنالتی‌ ‌دقیقه ۷۰ مهدی طارمی باعث شد پرسپولیسی‌ها هر 3 امتیاز این مسابقه را از آن خود کنند و برای دهمین بار فاتح لیگ ایران شوند. برانکو ایوانکوویچ، اکنون بدون هیچ شک و تردیدی امیدوار است موفقیت داخلی در لیگ ایران را به رقابت‌های آسیایی سرایت دهد و بتواند در سطح قاره موفق شود، جایی که اکنون به همراه پرسپولیس در رده سوم گروه D رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و در بازی‌های بعدی باید برابر الهلال عربستان و  الوحده امارات دیدار  کند.

پیروزی علی‌اکبری  برابر حریف برزیلی
ستاره ایرانی رقابت‌های حرفه‌ای هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) مقابل حریف برزیلی خود در همان راند اول صاحب پیروزی شد. امیر علی‌اکبری ستاره ایرانی و «جرونیمو دوس‌سانتوس» از برزیل در رقابت‌های حرفه‌ای MMA در ژاپن به مصاف هم رفتند. این دو که در  مراسم وزن‌کشی با یکدیگر دچار درگیری جزئی هم شدند، مبارزه را با اجرای تکنیک‌های فراوان سرعتی آغاز کردند ولی این نماینده ایران بود که خیلی زود ابتکار عمل را در دست گرفت و در  فاصله یک دقیقه به پایان راند اول حریف خود را ناک‌اوت کرد. آمار 2 مبارز تفاوت‌های فاحشی با هم داشت. حریف برزیلی در ۵۶ مبارزه رسمی خود ۳۹ پیروزی و ۱۷ شکست داشته و مقابل علی‌اکبری هجدهمین شکست را تجربه کرد اما نماینده کشورمان در ۶ مبارزه اخیر خود تنها یک شکست در کارنامه داشت و این ششمین پیروزی او بود.
 


Page Generated in 0/0065 sec