printlogo


کد خبر: 174213تاریخ: 1396/1/28 00:00
چهارگوشه

استقبال موشکی کره‌شمالی از پنس
کره‌شمالی از ورود معاون رئیس‌جمهوری آمریکا به کره‌جنوبی با شلیک یک موشک بالستیک استقبال کرد. منابع ارتش آمریکا و کره‌جنوبی با تایید این خبر اعلام کردند آزمایش موشکی مزبور در منطقه «سینپو» در ساحل شرقی کره‌شمالی و نزدیک به محل استقرار ناوگان اعزامی آمریکایی انجام شده اما ناموفق بوده است. شلیک این موشک یک روز پس از رژه نظامی بزرگ در پیونگ‌یانگ به مناسبت تولد بنیانگذار کره‌شمالی و در آستانه سفر مایک پنس، معاون دونالد ترامپ به سئول برای بررسی اوضاع بحرانی شبه‌جزیره کره صورت گرفت. گفته می‌شود موشک بالستیک آزمایش شده توسط کره‌شمالی در همان بدو پرتاب در هوا منفجر شده است.

تجلیل علما از مدافعان شیخ عیسی قاسم
علمای بحرینی عزم مردمی را که در اطراف منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب این جزیره حضور یافته و صحنه را ترک نکرده‌اند، ستودند و صبر و پایداری آنها را در حضور در صحنه ایثار مورد تمجید قرار دادند. علمای بحرینی در این بیانیه که در سیصدمین روز محاصره ظالمانه منطقه الدراز صادر کردند، متذکر شدند: همه ما به خدا ایمان داریم و می‌دانیم  که پیروزی و عزت و کرامت را برای شما با دستان شما رقم زده است و وطن را از قید و بند ظلم و استبداد رها می‌کند.

اهانت به قرآن‌کریم در دانشگاه تگزاس
پلیس آمریکا برای تبیین زوایای مبهم حادثه کشف چندین نسخه از قرآن کریم در سرویس‌های بهداشتی دانشگاه تگزاس تحقیق می‌کند. به نوشته ایندیپندنت،  یکی از دانشجویان متوجه وجود نسخه‌هایی از قرآن کریم در سرویس‌های بهداشتی انجمن دانشجویان دانشگاه تگزاس در شهر دالاس شد. مسؤولان دانشگاه این حادثه را «شوک‌آور» و «غیرعادی» توصیف و تاکید کردند دانشگاه همواره به تنوع و فراگیری افتخار می‌کند.

آزمایش موشکی جدید روسیه
یک منبع وابسته به صنایع نظامی روسیه در گفت‌و گو با رسانه‌های این کشور، با اعلام اینکه  نتایج آزمایش موشک «تسیرکن» فراتر از همه انتظارات بوده، سرعت این موشک را 8 برابر سریع‌تر از سرعت صوت عنوان کرد. این آزمایش موشکی نشان داد موشک تسیرکن قادر است به سرعت 8 ماخ (یک ماخ معادل 331 متر در ثانیه) حرکت کند. گفتنی است، پنتاگون پیش‌تر دستیابی به سرعتی بیش از 7 ماخ برای این موشک را غیرممکن دانست. هدف از ساخت این موشک مقابله با کشتی‌های جنگی دشمن عنوان شده است.

اموال صدام مصادره می‌شود
پارلمان عراق قانون بلوکه و مصادره کردن تمام دارایی‌های ارکان نظام سابق عراق و در راس آن دارایی‌های صدام، خانواده و نزدیکانش را تصویب کرد. این قانون همچنین اموال ۵۲ تن از ارکان نظام سابق بعث از جمله طارق عزیز وزیر خارجه پیشین و سلطان هاشم احمد وزیر دفاع پیشین را دربر می‌گیرد. یک مقام در پارلمان اظهار داشت، این قانون بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و همچنین حکم شماره ۷۶ دولت موقتی که واشنگتن در پی جنگ در عراق تشکیل داد، مبنی بر مصادره اموال منقول و غیرمنقول ۵۵ مظنون را لغو کرد.

داعش افغانستان، ساخت پاکستان
وزیر دولت در امور اصلاحات امنیتی افغانستان و رئیس سابق امنیت ملی این کشور  اعلام کرد گروه تروریستی داعش در افغانستان در حقیقت  نام دروغین شبه‌نظامیان تکفیری مزدور پاکستان است که با هدف ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان فعالیت می‌کنند. به گزارش تسنیم، «امرالله صالح» در توئیتری مدعی شد این تروریست‌ها تحت عنوان داعش از مناطق «اورکزی» و «مومند ایجنسی» در شمال پاکستان آمده‌اند و تحت عنوان داعش در قسمت‌هایی از شهرستان‌های «کوت» و «اچین» فعالیت می‌کنند که باعث آوارگی هزاران نفر از این مناطق شده‌اند. آنها  که با سربریدن و کشتن جوانان و متنفذان قومی رعب و وحشت ایجاد کرده‌ و به کودکان سربریدن و تیراندازی را آموزش می‌دهند مورد حمایت تسلیحاتی و تدارکاتی دولت پاکستان به عنوان شریک ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارند و هیچ عملیاتی را در خاک این کشور انجام نمی‌دهند.


Page Generated in 0/0065 sec