printlogo


کد خبر: 174230تاریخ: 1396/1/29 00:00
انتقاد از عدم رسیدگی مطلوب به وضعیت استان‌های سیل زده و سفرهای شائبه‌برانگیز انتخاباتی
برای آذربایجان وقت بگذار

در شریطی که 4 روز از وقوع سیل در استـان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی و کردستان می‌گذرد و مردم در حال جست‌وجوی مفقودان و جنازه‌های کشته‌شدگان این حادثه هستند، انتقادها از حسن روحانی به‌خاطر عدم سرکشی به این مناطق و انجام سفرهایی که شائبه انتخاباتی و تبلیغاتی دارد، افزایش یافته است.
به گزارش «وطن‌امروز»، این سومین سیلی است که در 2 ماه گذشته در کشور رخ داده است اما این‌بار با توجه به عمق فاجعه و کشته شدن بیش از 42 نفر از هموطنان، انتظار می‌رفت دولت با اتخاذ تدابیری، به همدردی با مردم مصیبت‌زده 3 استان کشور بپردازد اما دولت یازدهم در ایامی که حسن روحانی، رئیس‌جمهور و اسحاق جهانگیری، معاون اولش هر دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم شده‌اند، نتوانست آنچنان که مردم مصیبت‌زده این استان‌ها انتظار دارند، مطالبات آنان را محقق کند. در چنین وضعیتی اما سفر حسن روحانی به استان بوشهر و  افتتاح برخی پروژه‌ها انتقادات را نسبت به عملکرد دولت افزایش داده است. برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی در اظهارنظرهایی به این اقدام دولت انتقاد کردند و برخی نیز همچون محسن رضایی با حضور در مناطق سیل‌زده، به همدردی با مردم حادثه‌دیده پرداختند.
تبلیغات انتخاباتی، مهم‌تر از مردم سیل‌زده
سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یکی از منتقدان عملکرد دولت در سیل اخیر است. وی در این زمینه به فارس گفت: طبق اطلاعاتی که داریم به‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری و همه مسؤولان برای رسیدگی کامل به سیل‌زدگان شمال غربی کشور اما متأسفانه رسیدگی‌ها رضایتبخش نیست.
وی افزود: انتظار این بود آقای رئیس‌جمهور با شنیدن خبر این حادثه ناگوار که همه ملت ایران را آزرده کرد، سفر تبلیغاتی و انتخاباتی خودش به عسلویه را لغو کند، چرا که برخی از این پروژه‌ها یا هنوز تکمیل نشده‌اند یا پیش از این افتتاح شده بودند، لذا واقعا پروژه قابل طرحی آنجا وجود نداشت.نقوی‌حسینی با بیان اینکه این اقدام دولت کاملاً تبلیغاتی بود، تصریح کرد: انتظار این بود رئیس‌جمهور حداقل به خاطر ملت ایران و برای اینکه مقداری از این فشار سنگین و آزردگی که برای مردم به وجود آمده بود، بکاهد و به آن التیام بخشد، سفرش به عسلویه را لغو کند و هیأت دولت به محل سیل بروند و به مردم نشان دهند دغدغه مردم برای آنان مهم‌تر از مسائل سیاسی است اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و دولت نشان داد انتخابات و تبلیغات برایش مهم‌تر است.
دولت وقتی برای سیل‌زدگان ندارد
محمد سلیمانی، نماینده سابق مردم تهران نیز می‌گوید وقتی اتفاق ناگواری مثل سیل و زلزله می‌افتد که بخشی از کشور را درگیر خود می‌کند، وظیفه دولت است با تمام امکانات وارد میدان شده و باری را از دوش مردم بردارد تا در این وضعیت ناگوار، مردم کمتر سختی ببینند. وی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه دولت یازدهم در حادثه سیل اخیر آنطور که باید و شاید حضور پیدا نکرده و امکاناتش را بسیج نکرد، گفت: دولت قاعدتا باید چند کار انجام می‌داد و یکی از آنها این بود که از استان‌های دیگر ماشین‌آلات، تجهیزات و نیروی انسانی را بسیج می‌کرد و به منطقه سیل‌زده می‌فرستاد و همه سازمان‌های وابسته به دولت مأموریت پیدا می‌کردند در صحنه حضور پیدا کرده و امکانات مالی و تجهیزاتی خود را به صحنه عمل بکشانند.  نماینده سابق مردم تهران ادامه داد: چنین اقداماتی درباره سیل اخیر که چندده نفر کشته و مفقود شده‌اند و یک فاجعه است باید به طور ویژه انجام می‌شد، چون آنهایی که بی‌خانمان شده‌اند، اکنون مشکلات عدیده‌ای دارند.  سلیمانی با اشاره به 2 دلیل عدم توجه کافی دولت به حادثه سیل آذربایجان تصریح کرد: دلیل اول این است که دولت پیر و خسته و ناتوان است و تحرکی ندارد و این ذات دولت یازدهم، در صحنه عمل و در اتفاقات گوناگون خود را نشان داده است.  وی با اشاره به دلیل دوم کم‌توجهی دولت به حادثه سیل آذربایجان خاطرنشان کرد: دولت خود را مشغول انتخابات کرده و ارکان دولت در خدمت تبلیغات انتخاباتی برای روحانی قرار گرفته و دولتمردان عمدتا وقت خود را صرف افتتاح پروژه‌هایی می‌کنند که قبلا افتتاح شده است و این یک ظاهر بسیار بدی دارد.
حضور محسن رضایی در مناطق سیل‌زده
اما در شرایطی که دولت برنامه‌ای برای حضور در مناطق سیل‌زده ندارد، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مناطق سفر کرد و در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان و مصیبت‌دیدگان آذرشهر و عجب‌شیر قرار گرفت. حضور در فرمانداری شهر عجب‌شیر و بازدید میدانی از منطقه چنار از دیگر برنامه‌های سفر روز دوشنبه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آذربایجان‌شرقی بود. رضایی در جریان این دیدارها خطاب به مسؤولان عجب‌شیر و چنار گفت: حضور مسؤولان در میدان کمک‌رسانی و پیگیری فرآیند امدادرسانی از نزدیک، یک ضرورت انقلابی است و اگر مردم، مدیران کشور را در کنار خود ببینند، تسلای بیشتری پیدا می‌کنند. وی افزود: روز گذشته توفیق دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشتم و ایشان پس از اینکه از برنامه بنده برای حضور در جمع شما با خبر شدند، فرمودند سلام مرا به مردم خونگرم و مصیبت‌دیده آذربایجان‌شرقی برسانید.

سرلشکر محمد باقری: مسؤولان با همکاری نیروهای مسلح به سیل‌زدگان کمک کنند
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام تسلیتی در پی حادثه سیل در 4 استان کشور و کشته شدن هموطنان‌مان از مسؤولان مربوط خواست هرچه زودتر با همکاری نیروهای مسلح برای کمک به رنج‌دیدگان حادثه سیل استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و اردبیل اقدام کنند. متن پیام به این شرح است: خبر حادثه سیل که باعث فوت، مفقود و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، موجب تأثیر و تأسف گردید. اینجانب ضمن همدردی با ملت شریف و مسلمان ایران بویژه مردم شریف استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و اردبیل از درگاه خداوند متعال برای خانواده‌های گرامی عزیزانی که بستگان خود را در این حادثه از دست دادند رحمت واسعه الهی و مغفرت مسألت می‌نمایم و برای مجروحین این حادثه شفای عاجل خواستارم. ان‌شاءالله خداوند رحمت و لطف خود را شامل حال مردم شریف و غیور استان‌های آسیب‌دیده نموده و مسؤولان ذی‌ربط هرچه سریع‌تر با یاری و همکاری نیروهای مسلح برای کمک و مساعدت به رنج‌دیدگان این حادثه اقدام نمایند.
 


Page Generated in 0/0064 sec