printlogo


کد خبر: 174231تاریخ: 1396/1/29 00:00
انتخابات

تکذیب لیست تأیید صلاحیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری
سخنگوی شورای نگهبان لیست منتشرشده درباره بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم، انتشار لیستی مبنی بر بررسی صلاحیت تعدادی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در جلسه آتی این شورا را تکذیب کرد. وی افزود: ما این لیست را شدیدا و قویا تکذیب می‌کنیم، اصلا شورای نگهبان در این مقطع مشغول بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است و فرصتی برای اعلام نظر وجود ندارد. سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: ما تا پایان مهلت تعیین‌شده 5 روز اول برای اعلام نظر درباره صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری هیچ‌گونه اظهارنظری در این باره نخواهیم کرد و هرگونه اظهارنظری پیش از مهلت تعیین‌شده، کذب محض است. براساس این گزارش، بتازگی لیستی در فضای مجازی منتشر و در آن عنوان شده در جلسه بعدی شورای نگهبان صلاحیت محمود احمدی‌نژاد، اسحاق جهانگیری، حمیدرضا حاجی‌بابایی، حسن روحانی، سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سیدمحمد غرضی، سیدمصطفی میرسلیم و محمد هاشمی‌بهرمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که سخنگوی شورای نگهبان این لیست را قویا تکذیب کرد.

بذرپاش با انصرافش ایثار کرد
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به انصراف بذرپاش از انتخابات ریاست جمهوری گفت: این امر نشان می‌دهد ایشان باور و خرد جمعی را بر خود مقدم می‌داند و به خاطر این ایثار باید از او تقدیر شود. مرضیه وحیددستجردی با اشاره به برگزاری دهمین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی اظهار داشت: 4 کاندیدای جبهه مردمی در انتخابات ثبت‌نام کردند و ما از آقای بذرپاش با توجه به اینکه وی به نفع نیروهای انقلاب کنار رفت و اجازه داد تعداد کمتری از جبهه وارد انتخابات شوند، تشکر می‌کنیم. دستجردی با بیان اینکه آقای بذرپاش در این مدت تلاش و فعالیت کرده و برنامه‌های خوبی نیز ارائه کرده بود،‌ یادآور شد: وقتی وی به نفع نیروهای انقلاب کنار رفت، این امر نشان می‌دهد ایشان باور و خرد جمعی را بر خود مقدم می‌داند و به خاطر این ایثار باید از او تقدیر شود. سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ثبت‌نام برخی کاندیداها که منتسب به اصولگرایان هستند، گفت: این افراد بدون اینکه از طرف جبهه تایید شده باشند، به انتخابات ورود کردند که از نظر ما مورد حمایت نیستند و شخصاً وارد شده‌اند، امیدواریم آنها نیز از روش آقای بذرپاش تبعیت کنند.

کشور دچار چالش بزرگ مدیریتی است
شهردار تهران گفت: کشور ما امروز دچار یک چالش بزرگ مدیریتی است و در مدیریت کشور روحیه تحول وجود ندارد و این مدیریت، نشسته، خسته و بسته است. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 101 پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و حمل‌ونقل شهرداری منطقه 15 تهران، اظهار داشت: این کشور، ظرفیت‌های زیادی در بعد مالی و اقتصادی دارد. چند روز قبل درباره افزایش ظرفیت‌ها گفتم و آن حرف بسیار دقیق بود که عده‌ای به آن انتقاد کردند که البته انتقاد طبیعی است ولی عده‌ای تخریب کردند که آن منصفانه نیست؛ اگر از این حرف نیز برداشت اشتباهی کردند، اشکال ندارد. نکته مهم این است که کشور ما امروز دچار یک چالش بزرگ مدیریتی است و در مدیریت کشور روحیه تحول وجود ندارد و وقتی که مدیریت، خسته، نشسته و بسته است و فقط افراد خاصی می‌آیند، بنابراین با مشکلات فعلی مواجه خواهیم شد. قالیباف افزود: وقتی که در قوه مجریه روحیه‌ای نیست، طبیعی است شرایط اقتصادی ما، گرانی و بیکاری وجود داشته باشد.  شهردار تهران با اشاره به اینکه نیازمند یک انقلاب اقتصادی هستیم، گفت: مدیریت باید با خرد جمعی و تکیه بر نیروهای جوان تصمیم بگیرد و کار را پیش ببرد. وی یادآور شد: حتماً توجه به فقرا و مناطق محروم اولویت ما است و باید در یک دوره 4 ساله موضوعات و چالش‌های مهمی مثل بیکاری، بی‌رونقی و مشکلات را ماه به ماه، گزارش‌های مثبت آن را ارائه دهیم تا به یک نقطه قابل قبولی برسیم و مردم از این فشارها خارج شوند.
 


Page Generated in 0/0069 sec