printlogo


کد خبر: 174236تاریخ: 1396/1/29 00:00
اخبار

یارانه اقشار آسیب‌پذیر واریز شد
معاون سازمان هدفمندی از واریز یارانه سرپرستان خانوارهای کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی خبر داد و گفت: یارانه همه افرادی که نامشان از سوی دستگاه‌های یادشده به سازمان اعلام شده، واریز شد. محمد سلیمانی در گفت‌وگو با مهر، افزود: یارانه سرپرستان خانوار اقشار آسیب‌پذیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، همزمان با واریز نخستین یارانه نقدی سال ۹۶ واریز شد. وی در پاسخ به اینکه چرا این افزایش یارانه برای برخی افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اعمال نشده است، توضیح داد: هر آنچه در قالب فایل اسامی سرپرستان خانوار مشمول افزایش یارانه نقدی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شده، به طور تمام و کمال واریز شده و اگر فردی از سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، هنوز افزایش یارانه اعلام‌شده را در حساب خود دریافت نکرده‌اند، باید موضوع را از دستگاه‌های مرتبط پیگیری کنند. وی تصریح کرد: هیچ موردی وجود ندارد که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده باشد و یارانه آن واریز نشده باشد بنابراین باید موضوع را از طریق کمیته امداد و بهزیستی پیگیری کرد. براساس اعلام قبلی دولت، میزان یارانه سال ۹۶ برای خانوار یک نفره تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ۹۵ هزار تومان، برای خانوار 2 نفره ۱۸۹ هزار تومان، برای خانوار 3 نفره ۲۵۳ هزار تومان، برای خانوار 4 نفره ۳۳۷ هزار تومان و برای خانوار ۵ نفره ۳۶۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. این مبالغ به رقم ۴۵ هزار تومان(به ازای هر عضو خانواده) اضافه شده است.


کارت سوخت باید بماند
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه عده‌ای که سودشان در واردات است، موافق کنترل مصرف نیستند، گفت: مملکتی که هنوز واردکننده بنزین است، نباید سیستم شفاف نظارت بر سوخت را از بین ببرد. به گزارش فارس، طرح یک فوریتی اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت (طرح حفظ کارت سوخت) پس از تصویب در کمیسیون انرژی و دیگر کمیسیون‌های فرعی، برای سومین هفته متوالی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته ولی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: اگر سامانه کارت سوخت نبود، الان باید 90 میلیون لیتر در روز بنزین وارد می‌کردیم. وی افزود: با اجرای طرح کارت سوخت به صورت شفاف روشن شد بنزین به چه مقدار و به چه کسی فروخته شده و قاچاق بنزین به صورت کامل متوقف شد. وی اضافه کرد: وقتی کارت نباشد، ممکن است تانکر سوخت به جایگاه بیاید ولی بدون تخلیه سوخت، مستقیم برود برای قاچاق. الان به صورت جزئی قاچاق بنزین وجود دارد و اگر کارت سوخت نباشد، قاچاقچیان راه قاچاق را پیدا خواهند کرد. وی با بیان اینکه همچنان برای اصلاح قیمت، لازم است از کارت سوخت استفاده شود، اظهار داشت: اگر قیمت نفت و بنزین دوباره بالا برود و بنزین بشود 3000 تومان چه کنیم؟ در آن صورت اگر کارت سوخت نباشد دولت مجبور است یارانه سنگینی برای سوخت بدهد و شرایط بازمی‌گردد به 12 سال قبل.


تورم در مواد غذایی بیداد می‌کند
در بخش خوراکی‌ها رشد قیمت غوغا می‌کند. به گزارش نسیم آنلاین، محمدحسین برخوردار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره کاهش نرخ سود بانکی گفت: تسهیلات بانکی اکنون گران به‌ دست تولیدکننده می‌رسد و از سوی دیگر قوانینی که برای کسب ‌و کار تعریف شده بسیار دست‌وپاگیر است. وی افزود: نرخ سود سپرده و تسهیلات باید چند درصد بالاتر از تورم باشد. به‌عنوان نمونه اگر نرخ تورم 7 درصد عنوان می‌شود نرخ سود تسهیلات باید 10 تا 11 درصد باشد اما اکنون این نرخ بالای 25 درصد است. وی انتخاب سبد کالایی را که تورم را تعیین می‌کند، مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: سبد در نظر گرفته شده بین‌المللی است در حالی‌ که مصارف کشور ما با این سبد، متفاوت است. در بخش خوراکی‌ها رشد قیمت غوغا می‌کند در حالی که در این سبد حداقل سهم را در اختیار دارد. سبدی که انتخاب می‌شود باید متناسب با مصرف داخلی باشد. به بیان بهتر، نرخ تورمی که عنوان می‌شود مصنوعی بوده و منطبق با مصرف داخلی نیست. وی به مشکل بخش تولید اشاره کرد و ادامه داد: اگر قوانین کسب‌وکار تسهیل شده و قاچاق از بین برود و وام ارزان هم به تولید برسد، باز هم بنگاه‌های تولیدی با مشکل اساسی به نام پایین بودن بهره‌وری روبه‌رو خواهند شد.


Page Generated in 0/0171 sec