printlogo


کد خبر: 174238تاریخ: 1396/1/29 00:00
اخبار

جولان ۱۸ نوع میوه قاچاق در بازار
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از عرضه ۱۸ نوع میوه قاچاق با بسته‌بندی‌های ایرانی در بازار خبر داد. به گزارش صداوسیما، حسین مهاجران با اشاره به اینکه کشف میوه قاچاق حجم قابل توجهی است، افزود: هنوز هم میوه قاچاق در بازار موجود است. وی با نامعلوم دانستن نحوه عرضه این محصولات در بازار ادامه داد: سیب سبز، قرمز و گلابی از آمریکا، سیب از ایتالیا و فرانسه، سیر از چین، شبرنگ و گیلاس از آفریقا، پرتقال از مصر و ترکیه و انبه از کنیا بخشی از میوه‌های قاچاق موجود در بازار است. وی با اشاره به وجود لیموترش خوزستان در بازار گفت: همزمان با این محصول داخلی، لیمو ترش ترکیه و برزیل هم در بازار عرضه می‌شود که به محصول داخلی صدمه خواهد زد. مهاجران واردات قانونی میوه‌های مورد نیاز بازار در زمان کمبود یا افزایش قیمت این محصولات را منطقی دانست و تصریح کرد: قاچاق میوه سبب ورود آفات خطرناک به کشور می‌شود که مبارزه با آنها دشوار است. وی افزود: همچنین واردات قانونی میوه سبب کاهش سود قاچاقچیان و کاهش این معضل در بازار میوه می‌شود. مهاجران چاقاله و گوجه سبز را میوه‌های نوبرانه این فصل اعلام کرد و گفت: قیمت چاقاله در ابتدای ورود کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و هم‌اکنون ۳۵ هزار تومان است که با ورود این محصول از شهریار به ۸ تا ۱۳ هزار تومان کاهش خواهد یافت. گوجه‌درختی هم در ابتدای ورود کیلویی ۱۰۰ هزار تومان عرضه شد که هم‌اکنون به ۷۰ تا ۵۰ هزار تومان رسیده است. در همین حال قائم‌مقام وزیر کشاورزی در امور بازرگانی اعلام کرد که میوه‌های تنظیم بازاری شب عید تا اطلاع ثانوی و برای کنترل قیمت‌ها به نفع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توزیع می‌شود و اگر مردم، گرانفروشان را به دستگاه‌های نظارتی معرفی کنند با آنها برخورد می‌شود. علی‌اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: میوه‌های تنظیم بازاری‌ شب عید شامل پرتقال مصری و ترکیه‌ای کیلویی ۳۹۰۰ تومان و سیب و پرتقال داخلی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری، تعاونی‌های مصرف طرف قرارداد و دیگر مراکز تعیین‌شده برای توزیع میوه تنظیم بازاری دولتی عرضه خواهد شد.

دولت: گرانفروشی جوجه ممنوع است
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه‌ای به انجمن جوجه یک‌روزه اعلام کرد که حداکثر قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه براساس ابلاغیه دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ۱۷۰۰ تومان است و با متخلفان برخورد می‌شود. به گزارش تسنیم، علیرضا رسمتی، مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی با ارسال نامه‌ای به اتحادیه جوجه یک‌روزه، با توجه به نارضایتی مرغداران درباره گرانفروشی جوجه یک‌روزه هشدار به برخورد قانونی داد و حداکثر قیمت این محصول را 1700 تومان اعلام کرد. از سوی دیگر، سعید اصغری‌فرد، رئیس انجمن جوجه یک‌روزه به فارس گفت: با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای گوشت مرغ، قیمت جوجه یک‌روزه به 2300 تومان رسیده اما سازمان حمایت می‌گوید باید 1700 تومان فروخته شود که به آن معترضیم و باید نرخ تورم در آن لحاظ شود. اصغری‌فرد در واکنش به قیمت اعلامی سازمان حمایت خاطرنشان کرد: حتی اگر نرخ تورم را هم در نظر بگیریم، باید رقمی بیش از 1700 تومان در نظر گرفته شود.  وی تصریح کرد:‌ به وزارت جهاد کشاورزی هم پیشنهاداتی برای افزایش تولید جوجه یک‌روزه داده بودیم که با آن موافقت نشد. گفتنی است طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار در سال 95 قیمت جوجه یک‌روزه باید 1700 تومان در نظر گرفته می‌شد اما در بهمن‌ماه برای تولید شب عید تا 2500 تومان هم افزایش یافت.


آب‌معدنی‌ از خرداد گران می‌شود
دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های آشامیدنی و معدنی با اشاره به درخواست این انجمن از واحدهای تولیدی مبنی بر عدم افزایش قیمت تا خرداد، اعلام کرد: معدل افزایش قیمت محصولات آب آشامیدنی و معدنی در سال جاری حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود. پیمان فروهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: از سال گذشته قیمت‌گذاری محصولات آب بسته‌بندی به واحدهای تولیدی واگذار شده و در این‌باره خود واحدها باید پاسخگو باشند. براساس بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری از سال گذشته آب بسته‌بندی در گروه دیگر کالاها (گروه سوم) قرار گرفت.


Page Generated in 0/0065 sec