printlogo


کد خبر: 174242تاریخ: 1396/1/29 00:00
نبض جامعه

مدیریت هوا در دست باد
دیروز شانزدهمین روز هوای سالم امسال در پایتخت بود اما بهتر شدن کیفیت هوای تهران، بزرگ‌ترین گواه آن است که مدیریت هوای پایتخت هنوز دست باد است. به گزارش مهر، روز گذشته شانزدهمین روز هوای سالم امسال در پایتخت بود اما بهتر شدن کیفیت هوای تهران، بزرگ‌ترین گواه آن است که مدیریت هوای پایتخت هنوز دست باد است و مسؤولان هنوز اراده‌ای برای مقابله با آلودگی هوا ندارند. وسایل نقلیه علت ۸۰درصد آلودگی هوای تهران هستند. همچنین بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی در ایستگاه مهرآباد، از امروز کاهش میزان ناپایداری جوی وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین ۵ تا ۸ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی طی برخی ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود. بتدریج در روز چهارشنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده و در برخی ساعات بویژه در بعدازظهر وزش باد شدید (بزرگی بین ۸ تا ۱۱ متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. همچنین دما تا روز سه‌شنبه (امروز) به طور نسبی افزایش می‌یابد، سپس روند کاهشی خواهد داشت.

قیمت‌های جدید طلای سرخ
عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه بازار طلای سرخ به ثبات نسبی رسیده است، حداقل و حداکثر قیمت این محصول را اعلام کرد. به گزارش مهر، وی اظهار داشت: در حال حاضر بازار زعفران از ثبات نسبی برخوردار است و قیمت هر کیلو از این محصول حداقل ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. وی با بیان اینکه صادرات زعفران نیز هم‌اکنون روندی عادی و معمولی دارد، افزود: هنوز آمار نهایی صادرات سال ۹۵ به ما اعلام نشده است و از گمرک درخواست کرده‌ایم هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهد. حسینی با اشاره به اینکه زعفران به اندازه کافی در بازار وجود دارد، پیش‌بینی کرد طی روزهای آتی شرایط تقریبا به همین منوال باشد و شاهد نوسانات چشمگیر در نرخ طلای سرخ نباشیم.

فراخوان جدید برای ثبت‌نام حج تمتع
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر با اشاره به اینکه در موضوع اجاره مسکن حجاج امسال ظرفیت‌های خوبی تاکنون آماده شده است از احتمال فراخوان اولویت‌های بیشتر برای تشرف به حج تمتع خبر داد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب از مسؤولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به روند مطلوب تامین مسکن زائران در مدینه و مکه و افزایش بیش از 22 هزارنفری سهمیه ایران نسبت به سال 94 امکان فراخوان از دارندگان فیش‌های ثبت‌نامی حج تمتع بعد از تاریخ 31/04/ 1385 را در اولویت قرار دهند. سرپرست حجاج ایرانی افزود: به‌رغم قطع روابط سیاسی ریاض و تهران بحمدالله با تلاش تیم‌های کارشناسی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به‌خوبی فراهم شده است. در این جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی که فیش‌های اولویت‌دار گذشته را در اختیار دارند، بررسی و تاکید شد: کسانی که با اعلام اولویت‌ها نوبت آنها فرا می‌رسد شرعا مستطیع می‌شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، لذا با توجه به اینکه در روزهای آینده ظرفیت ثبت‌نام‌ها تکمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شده است سریع‌تر برای ثبت‌نام به بانک‌ها مراجعه کنند.

شکایت انجمن اهدای عضو از  «یک روز بخصوص»
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان از فیلم «یک روز بخصوص» شکایت کرد. به گزارش فارس، بعد از گذشت 4 هفته از اکران فیلم  «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان از این فیلم شکایت  کرد و خواستار توقف اکران آن شد.  همایون  اسعدیان، کارگردان فیلم نیز شکایت از فیلم توسط انجمن اهدای عضو را تایید کرد. در این شکایت، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان ادعا کرده، دلالی قلب پایه و اساس علمی ندارد. بنابراین گزارش، فیلم «یک روز بخصوص» اهدای عضو بدون نوبت و پایمال کردن حق دیگران را به تصویر می‌کشد. در این فیلم که مصطفی زمانی نقش اصلی آن را ایفا کرده است، موضوع اصلی درباره پیوند قلب است.
 


Page Generated in 0/0067 sec