printlogo


کد خبر: 174243تاریخ: 1396/1/29 00:00
اخبار

کاهش 4درصدی سرقت در نوروز
رئیس پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح عملکرد نوروزی این پلیس، از کاهش ۴ درصدی سرقت در این ایام خبر داد. به گزارش مهر، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح عملکرد پلیس آگاهی در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: عزم و اراده همگانی باید تحقق شعار سال؛ اقتصاد مقاومتی: تولید ـ اشتغال باشد. همانند سال گذشته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سرقت و جرائم خشن از اولویت‌های پلیس آگاهی است. وی از افزایش ۴ درصدی کشف مجموع جرائم همچون سرقت، جعل و کلاهبرداری و جرائم جنایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: طرح نوروزی پلیس آگاهی از ۲۵ اسفند ماه  سال گذشته  تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری اجرا شد.  رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد:  برابر بررسی‌ها و با توجه به اینکه اکثر جرائم بویژه سرقت وسایل خودرو و سرقت‌های خرد در استان‌های مسافرپذیر، مناطق جرم‌خیز و در مراکز خرید در ایام نوروز اتفاق می‌افتاد، بنابراین به منظور مبارزه و پیشگیری از افزایش این جرائم، طرح تشدید مبارزه با سرقت در سراسر کشور اجرا شد که به کاهش ۴ درصدی انواع سرقت‌ها منتج شد. وی اضافه کرد: پلیس آگاهی برای برقراری نظم، آرامش و کاهش جرم در این ایام حدود ۸ هزار نفر افسر، سرباز، پلیس افتخاری و... به کارگیری کرد، همچنین همزمان با طرح نوروزی بیش از ۲ هزار واحدهای گشتی خودرو و موتوسیکلت برای  گشت پنهان و آشکار انجام وظیفه کردند. رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش بیش از
۳ درصدی وقوع مجموع جرائم جنایی در ایام نوروز در سراسر کشور خبر داد و گفت: وقوع جرم قتل در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشته است.

ارسال درهای حرم امامین عسکریین(ع) به سامرا
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان از بارگیری و ارسال درهای حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام، فرش ایوان طلای حرم حضرت عباس(ع) و کتیبه‌های ملیله‌دوزی شده حرم امامین جوادین علیهم‌السلام به اعتاب مقدسه خبر داد. به گزارش فارس، مصطفی نوریان گفت: 4 جفت درهای مطلای حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام به همراه فرش ایوان طلا و پرده ابریشمی ورودی حرم حضرت عباس و 4 کتیبه ملیله، نقره و طلادوزی شده حرم امامین جوادین روز گذشته28 فروردین برای نصب در این حرم‌های شریف بارگیری و به عراق ارسال شد. وی با بیان اینکه حدود 50 هنرمند در رشته‌های نجاری، میناکاری، خوشنویسی، طلاکاری، معرق و قلمزنی در ساخت درهای حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام مشارکت داشتند، گفت: طراح این اثر نفیس، پرویز اسکندرپورخرمی است. به گفته وی، این درها هر کدام در ابعاد 21/1 متر در 2/2 متر طراحی و ساخته شده و قرار است در ورودی‌های حرم امامین عسکریین علیهم‌السلام نصب شوند.

پیشنهاد استاندار تهران برای پیشگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ:
باید هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد!
استاندار تهران گفت: بر اساس سرشماری‌ سال 95، 489 هزار و 986 مسکن در استان تهران خالی از سکنه است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به عملکرد شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کارگروه‌های تخصصی در سال 95 اظهار داشت: بر اساس سر‌شماری، جمعیت استان تهران در سال 95، 13 میلیون و 267 هزار و 637 نفر بوده است. هاشمی در ادامه افزود: جمعیت استان تهران 17 درصد جمعیت کل کشور است که 94 درصد جمعیت استان تهران را شهری و 6 درصد را روستایی تشکیل می‌دهد. استاندار تهران همچنین ضریب رشد سالانه جمعیت استان تهران را 72/1 درصد طبق سرشماری‌ سال 95 برشمرد و گفت: سال 90 این رقم 55/1 درصد بوده که نشان دهنده افزایش رشد جمعیت استان است. استاندار تهران در پایان افزود: امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کاسته شود.


Page Generated in 0/0064 sec