printlogo


کد خبر: 174256تاریخ: 1396/1/29 00:00
اخبار

«جان جهان» در بازار کتاب
کتاب «جان جهان» که با محوریت مباحث مهدوی تالیف شده، از سوی نشر کتاب جمکران روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، کتاب «جان جهان» پژوهشی نو و جامع در عرصه مهدویت اثر مهدی طیب از سوی نشر کتاب جمکران روانه بازار کتاب شد. بنا به گفته مولف، این کتاب حاصل پیاده‌سازی، تنظیم و ویرایش فایل‌های صوتی مباحثی در حوزه مهدویت است که طی سال‌های مختلف بیان شده و با افزودن مطالب و نکات زیادی به صورت کتاب منتشر شده است. کتاب «جان جهان» در 7 فصل تدوین و منتشر شده که «منجی‌باوری در اقوام؛ مذاهب و مکاتب دیگر»، «مهدویت باور مشترک همه مذاهب اسلامی»، «مهدویت در عرصه عرفان»، «حضرت مهدی(عج)»،‌ «غیبت و دیدار»، «شیعه در عصر غیبت»، «عصر ظهور» و «سخنان حضرت مهدی(عج)» عناوین فصل‌های این کتاب است. همچنین مولف به پیوست این اثر، کتاب «پایان شب سیه» را که سال‌ها پیش از او منتشر شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود نیز قرار داده تا مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد. در این کتاب نیز عناوینی چون «یأس»، «امید»، «انتظار»، «منجی» و... گنجانده شده که مولف ذیل آن مباحثی را طرح کرده است. کتاب «جان جهان» به همراه پیوست آن در 584 صفحه از سوی نشر کتاب جمکران روانه بازار کتاب شده است.

آماده‌سازی یک فیلم دفاع‌مقدسی
فیلمبرداری «سرو  زیر آب» در دزفول
فیلمبرداری فیلم «سرو زیر آب» این روزها در دزفول در حال انجام است و طی چند روز آینده به پایان می‌رسد. به گزارش مهر، فیلمبرداری فیلم سینمایی «سرو زیرآب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر این روزها در دزفول انجام می‌شود و تاکنون ۹۵ درصد از آن به پایان رسیده است که تا اوایل اردیبهشت‌ماه ضبط این فیلم به پایان می‌رسد. پیش‌تر ضبط این فیلم در تهران، میبد، روستای مزرعه کلانتر در یزد و روستای سپیددشت در لرستان انجام شده بود. محمدعلی باشه‌آهنگر در ششمین کار سینمایی خود کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته است و حامد حسینی در مقام تهیه‌کننده در کنار او قرار دارد. قصه «سرو زیر آب» درباره شهدای گمنام و اتفاقاتی است که در معراج شهدا و نورد لوله اهواز افتاده است. بابک حمیدیان، مینا ساداتی، مسعود رایگان و هومن برق‌نورد از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم جلوی دوربین علیرضا زرین‌دست قرار گرفته‌اند.

معرفی داوران بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع)
داوران 2 بخش فیلمنامه و مطالعات هنر دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) معرفی شدند. به گزارش فارس، داوران 2 بخش فیلمنامه و مطالعات هنر دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) معرفی شدند. فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان و علیرضا اسفندیارنژاد داوران بخش فیلمنامه کمیته هنری بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) انتخاب شدند. داوری بخش مطالعات هنر را نیز دکتر اسماعیل بنی‌اردلان و دکتر بهروز محمودی‌بختیاری انجام خواهند داد. نمایشگاه آثار منتخب هنری دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا(ع) از 18 تا 20 اردیبهشت برپا خواهد شد و آیین اختتامیه نیز روز 20 اردیبهشت‌ماه است. این رویداد فرهنگی- هنری به دبیری امین مختاری، توسط 4 دانشگاه هنری کشور شامل دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه هنر شیراز و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

7 فیلم کره‌ای در جشنواره جهانی فجر
سینمای کره‌جنوبی در طول یکی،‌ دو دهه‌ اخیر به‌مراتب موفق‌تر از گذشته بوده و با ظهور کارگردانان مستعد و توانمند هر روز به موفقیت‌های داخلی و جهانی چشمگیرتری دست یافته است. از این رو جای تعجب ندارد که امسال در جشنواره جهانی فجر یک بخش اختصاصی به مرور آثار اخیر این کشور خاور دور اختصاص یافته است. 7 فیلم در بخش «مروری بر سینمای کره» در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود. «میز»
(The Table)، «تور» (The Net)، «قطاری به سوی پوسان»  (Train to Busan)، «تونل» (Tunnel)، «تاج و تخت» (The Throne)، «آخرین شاهزاده» (The Last Princess)، «کلید شانس» (Luck-Key) اسامی این فیلم‌هاست. سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اول تا هشتم اردیبهشت 1396(21 تا 28 آوریل 2017) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0260 sec