printlogo


کد خبر: 174257تاریخ: 1396/1/29 00:00
رویدادها

اسامی فیلم‌ها و سرگروه‌ها در اکران دوم نوروز
سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد ۵ فیلم سینمایی برای اکران دوم نوروز قرارداد بسته‌اند. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به برگزاری جلسه دوشنبه ۲۸ فروردین ماه شورای صنفی نمایش گفت: در جلسه امروز قرارداد ۶ فیلم سینمایی منعقد شد که از این تعداد ۵ فیلم برای اکران دوم نوروز در نظر گرفته شده است. وی بیان کرد: قرارداد فیلم‌های «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیره قیدی بعد از «گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی در گروه سینمایی استقلال، «برادرم خسرو» به کارگردانی احسان بیگلری بعد از «ماجرای نیمروز» به کارگردانی حسین مهدویان در گروه سینمایی کورش، «نهنگ عنبر2» به کارگردانی سامان مقدم در گروه سینمایی آفریقا بعد از فیلم «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی، «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار بعد از «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان در گروه آزادی، فیلم «نقطه کور» به کارگردانی مهدی گلستانه بعد از فیلم سینمایی «خوب بد جلف» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی بسته شد. فرجی در پایان گفت: فیلم سینمایی «امتحان نهایی» به کارگردانی عادل یراقی از چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه در گروه سینمایی آزاد اکران می‌شود. همچنین سقف ۱۰ هفته‌ای اکران «خوب بد جلف» هفته آینده چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

ضبط  «کودک شو» ادامه دارد
رضا نصیری، تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «کودک شو» گفت: ضبط  «کودک شو» ادامه دارد و این برنامه در بخش نخست خود در90 قسمت ساخته می‌شود. به گزارش میزان، وی ادامه داد: روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 21:00  «کودک شو» با اجرای پژمان بازغی روی آنتن شبکه نسیم می‌رود و تکرار آن نیز روز بعد در 3 نوبت و در ساعت‌های یک بامداد، 9 و 16 پخش می‌شود. نصیری تصریح کرد: مدت زمان این برنامه تلویزیونی 60 دقیقه است و به طور تقریبی هم‌اکنون 12 تا 13 قسمت از این برنامه روی آنتن رفته است. وی یادآور شد: با توجه به جالب بودن بستر این برنامه و اینکه خانواده‌ها افرادی را از جنس خودشان در تلویزیون تماشا می‌کنند، این اثر توانسته ارتباط خوبی با مردم برقرار کند چرا که از ابتدا نیز هدف ما این بود که ستاره‌های این برنامه را مردم تشکیل دهند. نصیری توضیح داد: در مسابقه  «کودک شو» تصمیم داریم به مخاطب تلنگری هم بزنیم که براساس آن ارزیابی کند تا چه اندازه نسبت به خانواده و همچنین فرزند خودش شناخت دارد و برای آنها زمان صرف می‌کند؟

ضرورت برنامه‌سازی برای ارائه تفاسیر کوتاه قرآنی
حجت‌الاسلام قرائتی در دیدار با جامعه قرآنی کشور، به ضرورت برنامه‌سازی جهت ارائه تفاسیر کوتاه قرآنی برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد. به گزارش فارس،  در این دیدار قرائتی در اهمیت تلاوت قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن به 3 موضوع مهم اشاره می‌کند و می‌فرماید: همه کارهای پیامبر،‌ همه کارهای بشر و تلاوت پیامبر. یعنی خدا تلاوت پیامبر را در کنار همه کارهای بشر و پیامبر قرار داده و این نشان از اهمیت تلاوت قرآن دارد. این معلم قرآن کریم با اشاره به اینکه باید برای همه اقشار مردم تفاسیر و موضوعات مختلف و به شکل کوتاه نوشته شود، گفت: من در نامه‌‌ای به رهبر معظم انقلاب گفتم شما به جوانان غربی نامه نوشتید و آنها را به تأمل در دین اسلام دعوت کردید اما این درحالی است که ما هنوز آیات قرآن را برای آنها به درستی تفسیر نکرده‌ایم. حال چگونه انتظار داریم یک جوان غربی با مراجعه به قرآن از حقایق آن با خبر شود. وی افزود: پس ضروری است ما و بویژه صدا و سیما تفاسیر کوتاه و جذاب برای بچه‌ها و حتی نکات تفسیری مرتبط با موضوع مختلف را برای عموم مردم در قالب برنامه ارائه کنیم. توجه داشته باشید که کوتاه بودن جلسات،‌ تلاوت‌ها یا حتی تفاسیر بسیار مهم است و نباید با برنامه‌های طولانی مردم را خسته کنیم. قرائتی آموزش مهارت به دانش‌آموزان و دانشجویان را از ضروریات کشور دانست و گفت: ما تحصیلکرده زیاد داریم اما این افراد مهارت ندارند از این رو بیکار می‌مانند. ما باید مهارت را به ‌آموزش‌وپرورش و دانشگاه ببریم تا یک دانش‌آموز یا یک دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی در یک زمینه کاملاً مهارت داشته باشد. همچنین می‌توانیم از افرادی که مهارت دارند در جای خود و به درستی استفاده کنیم و حتی سیاست‌های تشویقی خوبی برای آنها در نظر بگیریم.


Page Generated in 0/0063 sec