printlogo


کد خبر: 174258تاریخ: 1396/1/29 00:00
بزرگ‌ترین مشکل پیش‌روی استقلال جوان شده
قراردادهای رو به اتمام

درحالی که برخی تیم‌ها فعالیت در نقل‌وانتقالات فصل آینده را آغاز کرده‌اند و با برخی بازیکنان نیز به توافق رسیده‌اند، هیچ علائم مثبتی از استقلال دیده نمی‌شود. یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های علیرضا منصوریانی که می‌خواهد برای سال دوم حضورش در استقلال به جام قهرمانی لیگ برتر هم یورش ببرد، حفظ تیمی است که پس از یک نیم‌فصل دردسر و مشکل به آن رسیده و البته تیم خوبی هم شده است. در واقع منصوریان دغدغه‌اش برای سال آینده این نیست که نیروی زیادی به این استقلال اضافه کند بلکه آن است که نیروهای جوان و هماهنگ‌شده استقلالی را که از نظر امتیازی در نیم‌فصل دوم قهرمان لیگ بوده، حفظ کند اما واقعیت این است که تاکنون استقلال در بخش مسؤولانش در این مسیر قدم از قدم برنداشته است. در واقع هنوز هیچکس برای این کار در آن باشگاه حرکتی نکرده و در حقیقت استقلال پس از کنار گذاشتن  نظری‌جویباری، بهرام امیری و البته دلخوری منصوریان از توفیقی عملا مسؤول نقل‌وانتقالاتی ندارد که آنها کنار این بازیکنان بنشینند و سر و کله بزنند. در پایان فصل قرارداد بهنام برزای، جابر انصاری، کاوه رضایی، پادوانی، مجید حسینی، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی،  امید نورافکن و وریا غفوری با استقلال به پایان می‌رسد و مجتبی حق‌دوست و رابسون جانواریو هم هنوز قراردادشان برای سال آینده مشخص نیست چون انتقال آنها قطعی نبوده است. آنچه مشخص و معلوم است اینکه بسیاری از این بازیکنان دوست دارند در استقلال باقی بمانند و رشد کنند و به تیم‌ملی هم برسند اما در فصل نقل‌وانتقالات این موضوع بسیار سخت‌تر می‌شود و هزینه‌ها بالا و بالاتر می‌رود و برخی از این بازیکنان هم با پیشنهادهای بالا وسوسه شده و از این تیم می‌روند. نگرانی منصوریان در این رابطه کاملا بجاست و بسیار مشخص و معلوم. او می‌داند اگر به این ترکیب زیاد دست بخورد و تغییر زیادی در آن حاصل شود این مربی باید دوباره برود اول خط و مثل سال قبل از صفر کارش را شروع کند. این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که برخی منابع خبری از مذاکره پرسپولیس با یک مدافع و یک مهاجم معروف و چند بازیکن در لیگ برتر خبر می‌دهند و برخی هم این مذاکرات را به انتها رسیده قلمداد کرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد پرسپولیس در این مسیر از استقلال جلوتر گام برداشته و از امروز فردای داغ تابستان خود را هم می‌بیند.
شهباززاده را نمی‌خواهند
سرمربی استقلال در صحبت‌های نقل‌وانتقالاتی خود شهباززاده را به عنوان هدف این باشگاه برای نقل و انتقالات معرفی نکرد. یکی از نکات جالب صحبت‌های منصوریان و افتخاری درباره لیست نقل‌وانتقالاتی استقلال، عدم حضور سجاد شهباززاده در لیست منصوریان برای فصل آینده به عنوان اولویت اول است. سرمربی استقلال در نشست‌های خود چشمی و جباروف را به عنوان خریدهای قطعی خود معرفی کرد تا مشخص شود دیگر نظری روی تیموریان و بویژه شهباززاده ندارد. منصوریان که در نیم‌فصل بارها به خالی بودن شماره 10 استقلال برای سجاد اشاره کرده بود، با عملکرد خوب مهاجمان استقلال دیگر نیازی به این بازیکن ندارد و ترجیح داده تا فعلا این مهاجم ناآماده را در لیست خود قرار ندهد. البته در صورت جدایی کاوه رضایی، مطمئنا شهباززاده گزینه مناسبی برای حضور در استقلال است اما منصوریان که بارها درباره ارزش پیراهن استقلال و موضوعاتی از این دست صحبت کرده، به دنبال این است که رفتارهای شهباززاده در ابتدای فصل گذشته را به شکلی جبران کند تا دیگر بازیکنان جوان این تیم در موضوع تمدید قرارداد، رفتاری مانند سجاد نداشته باشند. شهباززاده که قطعا در پایان فصل از نفت تهران جدا خواهد شد، امید زیادی برای بازگشت به استقلال در ادامه مسیر فوتبال خود داشت اما حالا باید امیدوار باشد شاید منصوریان بعد از فعل و انفعالاتی و با کنار گذاشتن گزینه‌هایی مانند مرتضی تبریزی، پیراهن شماره 10 استقلال را دوباره به او بدهد.
آیا استقلالی‌ها ریسک می‌کنند؟
توهین‌هایی که در تبریز به دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال شد این احتمال را مطرح کرده که وی برای بازی با تراکتور به این شهر نرود. پس از دیدار استقلال با ماشین‌سازی تبریز که در آن دیدار، پیش از شروع بازی فحاشی بی‌ربط و عجیبی علیه مهدی رحمتی شروع شد و تا بعد از بازی هم بی‌توجه به نتیجه بازی ادامه داشت، موضوع رحمتی و قلعه‌نویی و تبریز اندکی پیچیده‌تر از قبل شد. در واقع برخی تهمت‌هایی زدند مبنی بر اینکه چون امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی با هم درگیر بوده‌اند برخی لیدرها در تبریز خودشان را وسط این ماجرا انداخته‌اند و در حالی که مسؤولان ماشین‌سازی هم آنها را نمی‌شناختند بیش از 90 دقیقه به رحمتی فحاشی کردند. بعد از این ماجرا حتی شایعه شد که استقلال رحمتی را به تبریز نمی‌برد چون این دروازه‌بان هنوز مقابل تراکتورسازی قرار نگرفته عصبی و ناراحت است و در آن بازی ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد که به سود استقلال نباشد. با این حال برخی بزرگ‌تر‌ها در کادر فنی استقلال با این ایده مخالفت کردند و گفتند قرار نیست کسی از روی سکو استقلال را با 20 میلیون هوادار کوچ و ترکیبش را مشخص کند. پرونده رفتن یا نرفتن رحمتی به تبریز هنوز باز است. در واقع استقلال هنوز تصمیم قطعی در این رابطه نگرفته، چرا که اگر آن هواداران ناشناس دوباره این ماجرا را ادامه بدهند هم برای تراکتورسازی و قلعه‌نویی بد است و هم برای استقلال و رحمتی.
 


Page Generated in 0/0062 sec