printlogo


کد خبر: 174263تاریخ: 1396/1/29 00:00
اخبار

نکته کلیدی پیروزی یونایتد
زوجی برای آینده
جیمی جکسون: در مقاطعی از این فصل از ژوزه مورینیو به عنوان مربی‌ای تمام شده و قدرتی رو به افول یاد  شده بود؛ بعد از این بازی اما دیگر هرگز. پیروزی منچستریونایتد مقابل چلسی حاصل شاهکار تاکتیکی مورینیو و نیروی جوانی مارکوس راشفورد و جسی لینگارد در خط حمله و یارگیری نفر به نفر آندر هررا با ادن آزار بود. در پایان آنتونیو کونته زیر باران اولدترافورد بدون هیچ سرنخی برای بازگشت به بازی باقی ماند. این بهترین نتیجه‌ ممکن در آستانه‌ بازی برگشت یک‌چهارم نهایی یوروپا لیگ مقابل اندرلخت بود. مورینیو پیش از شروع این بازی اعلام کرده بود با وجود رویارویی با تیم سابقش و 2 شکست قبلی‌اش مقابل بازیکنان سابقش در این فصل و بی‌احترامی هواداران چلسی به او، این بازی جنبه‌ای احساساتی برایش ندارد اما حرفش را باور نکنید.
این پیروزی به این معنا بود که با رسیدن اختلاف چلسی و تاتنهام به 4 امتیاز، در فاصله‌ 6 هفته مانده به پایان لیگ، کورس قهرمانی همچنان زنده است. حریف بعدی چلسی هم خود تاتنهام است، البته در نیمه‌نهایی اف‌ای‌کاپ، این شنبه در ومبلی. مردان موریسیو پوچتینو حالا فرصت خوبی دارند با حذف کردن چلسی از این جام ضربه‌ روحی کارسازی برای هفته‌های باقیمانده در لیگ به رقیب همشهری‌شان بزنند. چلسی در ادامه‌ لیگ باید با ساوتهمپتون، میدلزبورو، اورتون، وست‌بروم، واتفورد و ساندرلند بازی کند. رقبای تاتنهام هم به ترتیب کریستال‌پالاس، آرسنال، وستهم‌یونایتد، منچستریونایتد، لسترسیتی و هال‌سیتی هستند. در واقع سرسخت‌ترین رقیب باقیمانده برای چلسی اورتونی است که در رده‌ ششم قرار دارد و باقی تیم‌هایی که با آنها روبه‌رو می‌شوند در نیمه‌ پایین جدول قرار دارند. درست است که بازی‌های باقیمانده‌ تاتنهام به مراتب سخت‌تر است اما کورس قهرمانی همچنان زنده است.
اما یکی از نکات مهم در پیروزی بزرگ یونایتد مقابل چلسی درخشش راشفورد بود. راشفورد در این بازی در سیستمی شبیه 2-4-4 (که البته در واقع 2-5-3 بود) کنار لینگارد در خط حمله قرار گرفت و گوشه چشمی از آینده‌ یونایتد را نشان داد، آینده‌ای که با فوتبال سریع این مهره‌های هجومی، جایی برای زلاتان ابراهیموویچ در آن نخواهد بود. سرعت و انرژی راشفورد و لینگارد باعث شد فشار زیادی روی خط دفاعی بالای چلسی بیاید و یونایتد را در فرصت استفاده از ضدحمله‌ها و پاس‌های عمقی سریع قرار بدهد، اتفاقی که دقیقا برای گل اول افتاد.
نکته کلیدی دیگر در پیروزی یونایتد البته نمایش به قول گری نویل بدون نقص و کامل هررا بود. برنامه‌ یونایتد در بازی یک‌چهارم نهایی اف‌ای‌کاپ مقابل چلسی هم همین بود، اینکه هررا با یارگیری نزدیک با ادن آزار یک لحظه هم اجازه‌ خلاقیت و فعالیت مفید را به ستاره‌ بلژیکی ندهد اما این طرح در استمفوردبریج در نهایت با اخراج هررا به خاطر خطاهای زیادش روی آزار شکست خورد و چلسی با تک گل آنگولو کانته بازی را برد. این بار اما هررا با دقت و تمرکزی بیشتر از آزار تنها سایه‌ای در بازی ساخت و با یک گل و یک پاس گل شبی رویایی در اولدترافورد را تجربه کرد.
این نخستین پیروزی یونایتد برابر چلسی در لیگ در دوران پسا سرالکس فرگوسن بود. آخرین باری که یونایتدی‌ها چلسی را در لیگ برده بودند به جدال جنجالی استمفوردبریج در اکتبر 2012 بازمی‌گشت، جایی که شاگردان سر الکس حریف 9 نفره را 3 بر 2 شکست دادند. از آن تیم، در پیروزی دیشب فقط داوید دخه‌آ، اشلی یانگ و آنتونیو والنسیا باقی مانده‌اند.


وسوسه سعودی‌ها جواب نداد
با وجود اینکه فدراسیون فوتبال عربستان تلاش زیادی کرد تا عمر السومه برای تیم‌ملی این کشور به میدان برود اما در نهایت این بازیکن سوریه‌ای تصمیم گرفت برای تیم‌ملی کشورش به میدان برود. ‌به نقل از فرانس‌پرس، عمر السومه یکی از بهترین و آماده‌ترین مهاجمان حال‌ حاضر فوتبال آسیاست. او در تیم الاهلی عربستان بازی می‌کند و در این چند فصل اخیر بهترین گلزن لیگ عربستان بوده است. السومه اهل سوریه است و این شانس را داشت تا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه به میدان برود اما پیشنهادهای وسوسه‌انگیز سعودی‌ها برای بازی کردن در تیم‌‌‌ملی این کشور باعث نشد او برای تیم‌‌‌ملی سوریه به میدان نرود. رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در گفت‌وگویی که با فرانس‌پرس داشت، تاکید کرد عمر السومه در نهایت تصمیم نهایی خود را گرفت و قرار است در چند دیدار باقیمانده تیم‌‌‌ملی سوریه در انتخابی جام جهانی به میدان برود. او گفت‌: تیم‌‌‌ملی سوریه برای همه است. السومه یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان سوریه‌ای است. او قول داده تیم‌‌‌ملی را در بازی‌های باقیمانده همراهی کند.


Page Generated in 0/0151 sec