printlogo


کد خبر: 174290تاریخ: 1396/1/30 00:00
رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد
کمیته حقیقت‌یاب برای سیل

رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای ساختمان پلاسکو گزارش ملی می‌گیرند ولی برای این همه ناکارآمدی که وجود دارد مانند سیل آذربایجان، کردستان و ریزگردهای خوزستان کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نمی‌شود.
به گزارش فارس، پرویز سروری در سیصدوچهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از گزارش کمیته فنی و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران درباره حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: این گزارش در بین همه گزارش‌های داده شده دارای جامعیت بالایی است و از همه افرادی که در کمیته فنی و حقوقی اقداماتی انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.
وی افزود: اعضای شورای شهر تهران با دادن اخطار درباره ساختمان پلاسکو اشتراک نظر دارند و پس از آن نقطه نظرات متفاوت است. سروری افزود: شهر کالبدی دارد و این کالبد دارای معنای عمومی است، اگر ما تمام تکالیف را به شهرداری واگذار کنیم آن زمان شهرداری مکلف است اقدامات لازم را انجام دهد. رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران افزود: بیش از 5 هزار بنای ناایمن در شهر تهران وجود دارد و شهرداری نمی‌تواند همه اینها را بازسازی کند، چرا که بودجه آن را ندیده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 40 درصد بودجه را به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده‌اند و وقتی که بودجه لازم اختصاص نیافته است شهرداری چگونه می‌تواند هزینه کند. سروری افزود: اگر ساختمان پلاسکو را بکوبند و از نو بسازند، قطعا هزینه‌های آن کمتر خواهد بود.  رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر طلبی که شهرداری از مردم دارد یکهزار و 800 میلیارد تومان است که وصول نشده است. وی خاطرنشان کرد: چرا درباره سیل آذربایجان، کردستان و ریزگردهای خوزستان کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نمی‌شود؟
سروری اظهار داشت: ساختمان پلاسکو گزارش ملی می‌خواهد ولی این همه ناکارآمدی که وجود دارد نیاز به گزارش ملی ندارد!
رئیس کمیسیون نظارت و حقوق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اگر همه موضوعات به مدیریت شهری مرتبط شود مشکلی حل نخواهد شد، گفت: در رابطه با ساختمان پلاسکو نیز مالک تعهد کرده است ساختمان را بسازد و شهرداری نیز شفاهی گفته هزینه پروانه را نگیرد و بنده نیز پیشنهاد می‌دهم شهرداری درباره ساختمان پلاسکو هزینه‌های خود را نگیرد تا مالک نیز کلنگ ساخت ساختمان جدید را بزند و مردم نیز امیدواری لازم را پیدا کنند.


Page Generated in 0/0139 sec