printlogo


کد خبر: 174311تاریخ: 1396/1/30 00:00
آغاز مجدد بارندگی‌ها
گرد و خاک در جنوب و شرق کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد بارندگی از غرب و شمال غرب کشور آغاز شده و به مرور به سمت شرق حرکت خواهد کرد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با مهر گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی از سه‌شنبه شب با ورود سامانه بارشی در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور، ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی شروع می‌شود.
احد وظیفه تاکید کرد: این وضعیت روز چهارشنبه (امروز) در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و بتدریج در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ خواهیم بود و در پاره‌ای نقاط احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.
به گفته وی روز پنجشنبه (فردا) نیز در برخی نقاط شمال‌غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور هشدار داد: روز چهارشنبه (امروز) وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی، برخی نقاط شرق و جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند منجر به گردوخاک موقتی در این نواحی شود. این وضعیت روز پنجشنبه (فردا) در جنوب شرق کشور تقویت می‌شود. همچنین خلیج‌فارس طی 3 روز آینده مواج خواهد بود که سرعت وزش باد و ارتفاع امواج از بعدازظهر چهارشنبه و طی پنجشنبه در خلیج‌فارس و تنگه هرمز افزایش خواهد یافت.
وظیفه ضمن تشریح وضعیت هوای امروز و فردا گفت: چهارشنبه رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در کرمانشاه، کردستان، نیمه‌جنوبی آذربایجان شرقی و غربی، نیمه‌غربی زنجان، شمال ایلام، شمال لرستان و بتدریج از بعدازظهر در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین رخ می‌دهد و  پنجشنبه شاهد رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی و باد و گردوخاک در سیستان‌وبلوچستان، نیمه‌شرقی کرمان و مناطقی از خراسان جنوبی خواهیم بود.
وی تاکید کرد: با توجه به این شرایط جوی، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود.
 


Page Generated in 0/0070 sec