printlogo


کد خبر: 174327تاریخ: 1396/1/30 00:00
اخبار

«من زنده‌ام» در آمریکا و اروپا
مدیر اجرایی نشر بروج از برنامه‌ریزی این انتشارات برای توزیع ترجمه انگلیسی
«من زنده‌ام» در کشورهای اروپایی و آمریکا خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدصفر صالحی، مدیر اجرایی نشر بروج از برنامه‌ریزی این انتشارات برای توزیع کتاب «من زنده‌ام» به کشورهای انگلیسی‌زبان خبر داد و گفت: در نظر داریم برگردان انگلیسی از این کتاب را در آمریکا و کشورهای اروپایی توزیع کنیم. در حال حاضر مشغول بررسی این موضوع هستیم؛ به همین منظور کتاب را برای مطالعه به چند نفر از کسانی که در این کشورها زندگی می‌کنند، سپرده‌ایم تا با مطالعه درباره مقصد نهایی تصمیم بهتری بگیریم. صالحی همچنین از ترجمه
«من زنده‌ام» به زبان‌های روسی، آلمانی و فرانسه خبر داد و گفت: کار ترجمه این اثر به زبان روسی به اتمام رسیده و در روسیه منتشر شده است. ترجمه آلمانی و فرانسه کتاب نیز در سال جدید به اتمام خواهد رسید. کتاب «من زنده‌ام» شامل خاطرات معصومه ‌آباد از سال‌های دفاع‌مقدس در آبادان و در اسارتگاه‌های عراق است. او یکی از 4 بانویی است که در اسارت بعثی‌ها بودند. خاطرات آباد در این کتاب کارنامه و نمونه‌ای است از جنایت بعثی‌ها علیه مردم غیرنظامی ایران. انتشار این کتاب از همان زمان نخست با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بود.

همایش سعدی و ویکتور هوگو
همایش سعدی و ویکتور هوگو با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و نویسندگان روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین‌ماه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، پس از برگزاری همایش‌های سعدی و پوشکین، سعدی و یونس‌ امره، سعدی و سروانتس، سعدی و متنبی، سعدی و کنفوسیوس در 5 سال گذشته در روز بزرگداشت سعدی، امسال همایش سعدی و ویکتور هوگو به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب، مرکز سعدی‌شناسی، رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و مرکز مطالعات هوگو در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30 فروردین ساعت 16 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کتاب‌های جدید افسانه شعبان‌نژاد برای نمایشگاه
مجموعه ۱۰ جلدی «هاپول و گرگ گله»، اثر افسانه شعبان‌نژاد از سوی انتشارات سوره مهر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. به گزارش تسنیم، مجموعه 10 جلدی «هاپول و گرگ گله» اثر افسانه شعبان‌نژاد، شاعر از سوی انتشارات سوره مهر در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. این مجموعه که در قالب شعر به چاپ خواهد رسید، برای گروه سنی خردسالان طراحی شده که در هر جلد، داستانی به شکل منظوم و طنز روایت می‌شود. تلاش شده در این مجموعه 3 عنصر بازی، نمایش و شعر مدنظر قرار گیرد. «خواب مترسک»، «خواب کدو تنبل»، «خواب بره»، «خواب کلاغ»، «خواب ماهی»، «خواب کفش»، «خواب عروسی»، «خواب آش»، «خواب کوه» و «خواب قیچی» عناوین این مجموعه 10 جلدی است. شعبان‌نژاد پیش‌تر درباره این اثر گفت: عموم شعرها کوتاه است و موضوعات آنها به گونه‌ای انتخاب شده که با دنیای خردسالان هماهنگ باشد. بیشتر شخصیت‌های این شعرها از حیوانات هستند و گاهی هم شخصیت انسانی در شعرها وجود دارد.

تظاهرات شکارسری در شهرآفتاب
«تظاهرات حرف‌های اضافه» مجموعه شعر حمیدرضا شکارسری است که در سی‌امین نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود. به گزارش فارس، «تظاهرات حرف‌های اضافه» مجموعه شعر حمیدرضا شکارسری است که توسط سوره مهر در سی‌امین نمایشگاه کتاب منتشر می‌شود. شکارسری درباره این اثر گفت: در این کتاب 100 شعر در قالب سپید گرد هم آمده است که مضامین و موضوعات مختلفی چون اجتماعی، سیاسی، عاشقانه و مذهبی را شامل می‌شود. این شاعر ادامه داد: در چند سال اخیر بیشتر کتاب‌های شعری که چاپ کرده‌ام وحدت موضوعی یا شخصیتی داشتند ولی یک سری کار هم داشتم که شامل حال این نقاط مشترک نمی‌شد که آنها را در این اثر گردآوری کرده‌ام. حمیدرضا شکارسری، شاعر و منتقد ادبی، متولد 1345 تهران و کارشناس زمین‌شناسی است. «از سکوت به حرف» و «پیرتر از خود» دو مجموعه دیگر از حمیدرضا شکارسری است که توسط سوره مهر منتشر شده است. «تظاهرات حرف‌های اضافه» تولید مرکز آفرینش‌های ادبی است که در شمارگان 2500 نسخه بزودی توسط سوره مهر منتشر می‌شود.


Page Generated in 0/0073 sec