printlogo


کد خبر: 174334تاریخ: 1396/1/30 00:00
استقبال از ال‌کلاسیکو
دردسرهای بارسا در برنابئو

گیوم بلگه: نوبت به ال‌کلاسیکو رسیده و هیجان زیاد شده است. رئال‌مادرید می‌تواند با کسب 3 امتیاز قدم  بزرگی در مسیر قهرمانی بردارد اما بارسلونا چیزی برای از دست دادن ندارد و فقط برد می‌خواهد. تیم انریکه 3 امتیاز از رئال‌مادرید کمتر و یک بازی بیشتر دارد. پس پیروزی در برنابئو مطمئنا می‌تواند شرایط را تغییر دهد. در واقع در صورت پیروزی بارسلونا این تیم به خاطر نتیجه رو در روی بهتر به صدر جدول رده‌بندی خواهد رفت و این اتفاق می‌تواند رئال‌مادرید را به خاطر بازی عقب افتاده مقابل سلتاویگو شدیدا زیر فشار قرار دهد.
4 تیم اول جدول رده‌بندی لالیگا
برای رسیدن به این هدف بارسلونا اول از همه باید رکوردش در بازی‌های خارج از خانه را توسعه دهد. این تیم در اتحاد 3 بر یک مغلوب منچسترسیتی شد و شکست‌های سنگین در بازی با پی‌اس‌جی و یوونتوس هنوز در خاطر همه مانده است. در لالیگا هم بعد از اینکه رئال‌مادرید امتیاز از دست داد بارسلونا در بازی با مالاگا 2 بر صفر شکست خورد. به عبارت دیگر بارسلونا هر زمان که لازم بوده به اندازه کافی جنگجو نبوده است. این تیم نشانه‌هایی از تیمی دارد که باید تغییراتی در خود ایجاد کند. در طرف دیگر رئال‌مادرید عادت دارد در بازی با تیم‌های بزرگ بهترین بازی‌اش را ارائه می‌دهد. رونالدو هم در این بازی‌ها بیشتر شبیه خود واقعی‌اش می‌شود. او در 37 بازی در این فصل برای تیمش 28 گل زده است. گل‌های زیادی زده که سرضرب بوده‌ و بسیاری از گل‌هایش هم از داخل محوطه جریمه بوده‌اند؛ آنقدر صبور است که منتظر بماند تا بهترین موقعیت را به دست آورد.
10 نتیجه آخر رئال‌مادرید و بارسلونا
همانطور که آمار نشان می‌دهد رونالدو بازیکنی است که عقب‌تر از مهاجمان بازی می‌کند و گاهی برای حمله به دروازه حریف از پستش خارج می‌شود و کار یک مهاجم کاذب را انجام می‌دهد. اخیرا او قهرمان تیمش در بازی مقابل بایرن در آلیانس‌آرنا بود و در برد 2 بر یک تیمش هر دو گل را به ثمر رساند. قبل‌تر در ماه نوامبر وقتی مادرید به ویسنته‌کالدرون سفر کرده بود تا با اتلتیکومادرید بازی کند، او هت‌تریک کرد و باعث برد 3 بر صفر تیمش شد؛ یک بازی بزرگ دیگر و یک عملکرد عالی دیگر از او. در کلاسیکوی قبل هرچند او نتوانست تفاوت‌ها را رقم بزند و این سرخیو راموس بود که در دقایق پایانی گل مساوی را زد، با این حال هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که او دوباره در بازی برگشت هم بی‌تاثیر خواهد بود. برای این بازی مادرید با شرایطی به مراتب بهتر از رقیبش پا به میدان خواهد گذاشت. شاگردان زیدان در آخرین دیدار خانگی مقابل اتلتیکومادرید با تساوی بدون گل متوقف شده‌اند اما این تیم از 10 بازی اخیر در تمام رقابت‌ها 8 بازی را برده است و 2 بازی دیگر را مساوی کرده است. بارسلونا اما در سخت‌ترین دوران فصل به سر می‌برد. در واقع این تیم در 5 هفته اخیر به اندازه کل باخت‌های رئال‌مادرید در این فصل باخته است. این تیم مثل همیشه به مسی متکی است. ستاره آرژانتینی  هم به خاطر سبک بازی‌اش در بازی‌های بزرگ در این فصل مورد انتقاد قرار گرفته است. البته که تیم و تاکتیک‌هایش هم نتوانسته‌اند کمکی به او کنند. مقابل یوونتوس بارسلونا خیلی عقب نشسته بود، اصلا با هیجان بازی نمی‌کرد و در خط دفاع هم اشتباهات تعیین‌کننده‌ای داشت اما باز هم مسی بهترین بازیکن آنها بود.
تعداد گل‌ها و پاس گل‌های مسی
با 2 گل و یک پاس گل در بازی مقابل سوسیداد مسی حالا در 44 بازی در این فصل 45 گل زده و 14 پاس گل داده است. اگر بتواند این آمار را در برنابئو بهبود بخشد مطمئنا بارسلونا هم شانس خوبی برای قهرمانی خواهد داشت اما همانطور که همه می‌دانیم این بازی به طور کامل مربوط به مسی و رونالدو نیست. این دو تیم بازیکنان بااستعداد و در سطح جهانی دارند اما وقتی صحبت از گزینه‌های روی نیمکت باشد، باز هم رئال‌مادرید برتری دارد. برای بهتر متوجه شدن به بازی 2 تیم در لیگ قهرمانان مقابل بایرن‌مونیخ و یوونتوس دقت کنید. گزینه‌های رئال روی نیمکت ایسکو، موراتا، آسنسیو و خامس هستند؛  بازیکنانی که همه توانایی رقم زدن تفاوت‌ها را دارند. بارسلونا اما می‌تواند فقط روی آندره گومز، پاکو آلکاسر و دنیس سوارز حساب کند. همه اینها بازیکنان خوبی هستند اما به اندازه نیمکت‌نشینان رئال موفق نبوده‌اند. انریکه هم این موضوع را بخوبی می‌داند. او در بازی با یوونتوس تنها یک تعویض داشت و معمولا از 14 بازیکن بیشتر از بقیه استفاده می‌کند. بازیکنانی مانند موراتا و ایسکو در این فصل چندین بار رئال را نجات داده‌اند اما برای بارسلونا ترکیب و نیمکت‌نشینان یکی از مشکلات هستند. اینکه نیمار هم محروم است و این بازی را از دست می‌دهد کار را برای این تیم سخت‌تر هم می‌کند.


Page Generated in 0/0361 sec