printlogo


کد خبر: 174374تاریخ: 1396/1/31 00:00
اخبار

انتصاب رئیس سازمان حج و زیارت
حمید محمدی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان حج و زیارت منصوب شد.
به گزارش مهر، در متن حکم رئیس سازمان حج و زیارت آمده است: جناب آقای حمید محمدی
نظر به سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت» منصوب می‌شوید. امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و هماهنگی با نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، ضمن بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و با تجربه در جهت تقویت و گسترش برنامه‌های مرتبط با حج و زیارت و ارائه خدمات به زائران بیت‌الله‌الحرام و عتبات عالیات موفق و مؤید باشید.
 سیدرضا صالحی‌امیری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر بهداشت: وضعیت دندان مردم مناسب نیست
وزیر بهداشت گفت: وضعیت دندان مردم ایران مناسب نیست و نیاز به درمان دارد و هزینه‌های درمانی نیز به دلیل عدم حمایت مناسب بیمه‌ها، برای مردم زیاد است. به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه افتتاح مرکز دندانپزشکی تجمیعی باغ فیض در اسلامشهر، اظهار داشت: بخش دولتی در حوزه دندانپزشکی برخلاف سایر حوزه‌های پزشکی، فعالیت بسیار محدودی دارد و فقط ۵ درصد از خدمات دندانپزشکی توسط بخش دولتی ارائه می‌شود. وزیر بهداشت تاکید کرد: انتظار داریم که بیمه‌های تجاری در کنار بیمه‌های دولتی، برای خدمات دندانپزشکی گسترش پیدا کرده و مردم هم از آن استقبال کنند زیرا هزینه‌های درمانی سالانه افزایش می‌یابد. هاشمی متوسط تعداد دندان‌های پوسیده مردم ایران در میانسالان را ۱۳ دندان عنوان کرد و گفت: مردم باید دندان‌های خود را بیمه کنند و از سوی دیگر از سنین کودکی، از دندان‌های خود مراقبت کنند.

عضو شورایعالی نظام پرستاری:
وزیر بهداشت پزشک نباشد!
عضو شورایعالی نظام پرستاری، از دولت آینده خواستار برقراری عدالت همه‌جانبه در نظام سلامت کشور شد. به گزارش مهر، دکتر زینب فدایی گفت: خواسته جامعه پرستاری از دولت جدید در درجه اول برقراری عدالت در وزارت بهداشت است به معنی برقراری عدالت منصفانه در پرداختی‌ها، تخصیص امکانات و... زیرا جز پزشکان پرداختی بین تیم درمان عادلانه نیست و می‌توان گفت حتی بین پزشکان نیز این بی‌عدالتی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور آینده خواستاریم عدالت همه‌جانبه را در بین تیم درمان و وزارت بهداشت برقرار کند، این نه‌تنها خواسته پرستاران بلکه خواسته تمام تیم سلامت و خواسته جامعه است، زیرا پزشکان با این مبالغ دریافتی‌ها تافته‌جدابافته از مردم شده‌اند. عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: دومین خواسته پرستاران، وزیر غیرپزشک است زیرا هیچ لزومی ندارد وزیر بهداشت پزشک باشد، بلکه باید شخصی باشد که مدیر و صاحب‌نظر در نظام سلامت باشد، شاید پزشکی دارای تمام خصوصیات لازم برای مدیریت باشد اما چون ذی‌نفع بوده به روند پزشک‌سالاری در وزارت بهداشت ادامه خواهد داد. وی افزود: از دولت دوازدهم انتظار داریم سیستم پزشک‌سالار را از وزارت بهداشت ریشه‌کن و عدالت را برقرار کند.

جزئیات آزمون استخدامی وزارت آموزش و  پرورش
پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵ وزارت آموزش‌وپرورش سهمیه شهر تهران از هفته دوم اردیبهشت تعیین منطقه شده و اسامی آنها اعلام خواهد شد. به گزارش تسنیم، نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش شامگاه دوشنبه 21 فروردین 96 از سوی سازمان سنجش اعلام شد و براین‌اساس داوطلبان پذیرفته‌شده در سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌وپرورش باید برای طی سایر مراحل قبل از استخدام (بررسی صلاحیت‌های عمومی، گواهی عدم سوءپیشینه، آزمایشات و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و دوره مهارت‌آموزی) اقدام کنند. پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی برای آموزش‌وپرورش شهر تهران که به تایید هسته گزینش رسیده باشند باید از هفته دوم اردیبهشت ماه (10 تا 15 اردیبهشت 96) تعیین منطقه شده (مناطق 15 تا 19) و اسامی آنها از طریق سایت آموزش‌وپرورش شهر تهران اعلام خواهد شد.


Page Generated in 0/0069 sec