printlogo


کد خبر: 174383تاریخ: 1396/1/31 00:00
نادر طالب‌زاده در مراسم تجلیل از مستندسازان جوان انقلابی مطرح کرد
حالا دیگر نوبت فیلم و سریال است

مراسم تجلیل از فیلمسازان جوان دیروز با حضور فعالان این عرصه برگزار شد. به گزارش فارس، نشست تجلیل از 3 مستندساز جوان وحیدفرجی، وحید فراهانی و حسین شمقدری با عنوان عصر مستند در نخلستان سازمان رسانه‌ای اوج با حضور فعالان این عرصه برگزار شد. محمد جعفر خسروی اجرای برنامه را عهده‌دار بود و اعلام کرد وحید فراهانی در سوریه برای ساخت مستند حضور دارد و امروز ما میزبان پدر ایشان هستیم.
سریال‌ساز بچه‌حزب‌اللهی کم داریم
در ابتدای نشست نادر طالب‌زاده درباره جوانان مستندساز گفت: برای من امروز روز جشن است زیرا با این عزیزان خاطره دارم یا سر کلاس بودند یا کارهایشان را دیده‌ام. چند روز پیش از گروه ثریا مستند فروشنده را دیدم که خیلی خوب بود‌، کارهایی که ما نتوانستیم انجام دهیم را این عزیزان با کیفیت انجام می‌دهند. وی ادامه داد: ارتقای کیفی کارها دغدغه ماست. بچه‌ها باید در حوزه داستانی بروند؛ ما سریال‌ساز بچه‌حزب‌اللهی کم داریم به همین دلیل در این حوزه باید آموزش و تربیت بیشتری داشته باشیم. کارشناس سینما و مستندساز با اشاره به ویژگی‌های مستندسازان گفت: مستندسازها انسان‌های حقیقت‌جو و متواضعی هستند؛ تکبر ندارند، این شاخصه‌های مستندسازان است که خطر می‌کنند. اوضاع جهان بهم ریخته است و جای کار زیادی است. ‌ای کاش مستندسازهای خوب ما در آمریکا حضور داشتند و فیلم می‌ساختند.
لزوم حمایت از مستندسازان جوان
در ادامه وحید فرجی، مستندساز صحبت‌های خود را با یادآوری روزهای اولیه حضور در این عرصه آغاز کرد و گفت: به یاد می‌آورم در دانشگاه تهران همزمان با جنگ بوسنی آقای طالب‌زاده، محمد صدری و رضا برجی را دیدم و آنها با شوق و انگیزه درباره واقعه بوسنی صحبت می‌کردند که در همان زمان جرقه حضور در عرصه مستند در ذهنم شکل گرفت. بعدها هم در روایت فتح و موسسه میثاق از ما حمایت شد. 23 سال از آن دوران گذشت اما امروز شاهد همراهی این عزیزان هستم. وی ادامه داد: در شرایط امروز بیشتر باید از جوانان حمایت شود و تحقیق پژوهش و مطالعه که اصلی‌ترین رکن مستند است، باید مورد توجه قرار گیرد. سپس فراهانی گفت: درباره عرصه مستندسازی بویژه مستند بحران حمایت صنفی و بیمه از اهمیت زیادی برخوردار است که متاسفانه شاهد این مهم نیستیم.
تأثیر مستندهای جبهه فرهنگی بر جریان رسانه‌ای
سلیم غفوری، مدیر شبکه مستند در ادامه مراسم تجلیل از مستندسازان با بیان اینکه ما هر سه این مستندسازان عزیز را با آثارشان می‌شناسیم، خاطرنشان کرد: هر سه در تولید آثار جسارت و شجاعت دارند. وحید فراهانی در حوزه بحران شناخته شده است، در خط مقدم حاضر می‌شود و در همراهی با رزمندگان جسارت دارد. وی ادامه داد: شمقدری با مستندهای اجتماعی شناخته شده و نقدهای او در این حوزه به گونه‌ای است که به دور از سیاه‌نمایی و به نفع نظام و انقلاب است. وحید فرجی با مستندهای علیه نظام سلطه شناخته شده است؛ خوشحالم جبهه فرهنگی انقلاب توانمند و در جریان رسانه‌ای با مستندهای خود بسیار تاثیرگذار هستند.
مستندسازی در شرایط سوریه شجاعت می‌خواهد
محسن یزدی، مدیر مرکز مستندسازی حوزه هنری در ادامه نشست گفت: کار در عرصه مستند در شرایط سوریه تهور و شجاعت می‌خواهد. وی ادامه داد: انگیزه دیده شدن در عرصه هنر وجود دارد و در هنرمندان و مدیران هم این انگیزه وجود دارد اما آقای غفوری در مرکز میثاق سال‌ها تحمل کرد و دوستان را آموزش داد تا هنر این عزیزان به بار نشست؛ البته هزینه‌اش کم نیست و کار بسیار سختی است. یزدی با بیان اینکه مشروعیت ما جاده‌صاف‌کنی برای نیروهای انقلاب است، افزود: این عزیزان کشورشان را دوست دارند و نگاه به جوایز جشنواره‌ها نمی‌کنند. رفتن به جشنواره‌ها و انجام خواست آنها کار سختی نیست اما این هنرمندان دل در گرو کشور دارند.
آرزویم این است که شهید شوم
حسین شمقدری در بخش دیگر بخش محفل اوج هنر گفت: نفس نادر طالب‌زاده و حس و انرژی ایشان سر کلاس و همراهی سلیم غفوری،‌ احسان حسنی، وحید جلیلی و مدیران جوان این عرصه کمک کرد تا جبهه فرهنگی انقلاب حرکت‌های بهتری نسبت به دهه 60 انجام دهد. امروز همه چیز در مدیا خلاصه می‌شود و جریان رسانه‌ای بسیار قوی است. متأسفانه امروز از مطالعه و تحقیق دور شدیم، به‌نوعی سری‌کار شدیم و آموزش را جدی نمی‌گیریم. وی در ادامه گفت: بزرگ‌ترین رانت زندگی من مشورت با پدرم است، فضای فیلمسازی و حضورم در این فضا کمک بزرگی بود تا بتوانم در این عرصه فعالیت کنم. آرزویم این است که شهید شوم و این برایم بسیار اهمیت دارد. شمقدری در خاتمه تأکید کرد: در ساخت فیلم مستند دست خدا را بیشتر می‌بینیم، به نظرم ساخت فیلم خوب در این حوزه روزیِ خوب است و توفیق می‌خواهد.
امیدوارم جریان فرهنگی انقلاب روزبه‌روز قوی‌تر شود.در پایان مراسم تجلیل از مستندسازان جبهه انقلاب فرهنگی با عنوان «عصر مستند» وحید فراهانی و حسین شمقدری که در مراسم حضور داشتند، هدیه‌های خود را از هنرمندان و فعالان این عرصه دریافت کردند. پدر وحید فرجی که یکی از فعالان عرصه مستندسازی است و یکی از تصویربرداران روایت فتح بوده، در این مراسم حضور یافت و گفت: این دومین مراسمی است که برای تجلیل از فعالیت وحید گرفته شده و او حضور ندارد.


Page Generated in 0/0135 sec