printlogo


کد خبر: 174385تاریخ: 1396/1/31 00:00
رویدادها

مصائب بحران سوریه در جشنواره جهانی فجر
برنامه ویژه‌ای در نخستین روز سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای رونمایی از فیلم‌هایی که به مصائب جنگ سوریه می‌پردازند تدارک دیده شده است. به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، در نخستین روز این دوره از جشنواره  یعنی جمعه اول اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن ۳ پردیس سینمایی چارسو طی مراسمی از فیلم مستند «بابایی» به کارگردانی مظفر حسین‌خانی‌هزاوه رونمایی می‌شود. همچنین یک اپیزود از فیلم بلند «آگوست» به کارگردانی مشترک احمد زائری، محمد اسفندیاری و ماریا مواتی که درباره جنگ سوریه و مصائب و مشکلات مربوط به آن است نیز نمایش داده خواهد شد. در این نمایش رونا شمیس، بازیگر زن مطرح سینمای عرب و سوریه که در فیلم ایفای نقش کرده نیز حضور خواهد داشت. این دو فیلم به همراه 8 فیلم دیگر در بخش «زیتون‌های‌ زخمی» جشنواره جهانی به نمایش درخواهد آمد.

فلسفه برای کودکان در «۱۸۰ درجه»
برنامه «۱۸۰ درجه» روز جمعه اول اردیبهشت به موضوع فبک (فلسفه برای کودکان) می‌پردازد. به گزارش نسیم‌آنلاین، این برنامه با حضور قاسم پورحسن، عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه و یحیی قائدی، عضو هیات علمی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی روی آنتن شبکه افق می‌رود. فبک یا فلسفه برای کودکان و نوجوانان رویکردی آموزشی است که به تقویت قدرت تفکر و استدلال کودکان می‌پردازد. این رویکرد که سال‌هاست در کشورهای غربی در پیش گرفته می‌شود، اگرچه در سیستم آموزش‌وپرورش کشور ما نیز وجود دارد ولی با وجود تربیت مربیان و کارشناسانی در این حوزه، آموزش‌وپرورش کمتر از این افراد بهره برده و زیرساخت‌های لازم برای این امر فراهم نشده است. در برنامه ۱۸۰ درجه در هر قسمت از برنامه با توجه به موضوع یک هیات همراه در برنامه حضور دارد که به تناسب بحث، نظر ۲ میهمان برنامه را مورد سوال قرار می‌دهند یا مخالفت و موافقت خود را با آنها اعلام می‌کنند. برنامه «۱۸۰ درجه» جمعه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

رونمایی از پایگاه تخصصی نقد شعر
بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان روز جمعه اول اردیبهشت و در حاشیه مراسم پایانی نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، از پایگاه تخصصی نقد شعر رونمایی می‌کند. به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، پایگاه تخصصی نقد شعر به نشانی www.naghdesher.ir نخستین پایگاه تخصصی نقد و بررسی شعر و هدایت فنی شاعران جوان توسط اساتید این هنر است که با هدف ایجاد شرایط یکسان و برابر نقد و بررسی شاعران نقاط مختلف کشور ایجاد شده است. این پایگاه، بستری را فراهم می‌کند تا طی آن، شاعران جوان و تازه‌کار، اشعار خود را با نظر پیشکسوتان حوزه شعر و شاعری بسرایند. براساس این گزارش، شاعران جوان استان‌های مختلف کشور که امکان حضور در دوره‌های آموزشی تخصصی شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با عنوان «کلک خیال» را ندارند، می‌توانند بدون محدودیت زمانی، مکانی و حجم آثار ارسالی، اشعار خود را در بوته نقد استادان شعر قرار دهند. از جمله اساتید، پیشکسوتان و منتقدان شعری که در این پایگاه تخصصی به نقد اشعار دریافتی اقدام خواهند کرد، می‌توان از اسماعیل امینی، عبدالجبار کاکایی، محمدکاظم کاظمی، حمیدرضا شکارسری، ابراهیم اسماعیلی‌اراضی، سید‌اکبر میرجعفری، سعید بیابانکی،‌ غلامرضا طریقی، فریبا یوسفی و... نام برد.

تجلیل از شیخ‌طادی در جشنواره سما
در مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره ملی فیلم کوتاه سما» با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی از پرویز شیخ‌طادی و سایر هنرمندان تجلیل می‌شود. به گزارش مهر، این مراسم امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه ساعت 17 در تالار وحدت برگزار می‌شود و از پرویز شیخ‌طادی، سیدرضا میرکریمی و رامبد جوان به پاس یک عمر فعالیت هنری در عرصه سینما تجلیل می‌شود. همچنین آیین گرامیداشت مرحوم حاج عبدالله والی‌جهادگری که با حکم امام خمینی(ره) مسؤول کمیته امداد شهر بشاگرد شد نیز در این مراسم برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0066 sec