printlogo


کد خبر: 174387تاریخ: 1396/1/31 00:00
افت بایرن یا اشتباه داور؟
ماجرای حذف تلخ

میثم مختاری: شکست بایرن برابر رئال قطعا بی‌تاثیر از تصمیمات اشتباه تیم داوری این دیدار نیست و  نمی‌توان از ضعف آقای کاسای و کمک‌هایش چشم‌پوشی کرد اما اگر از زاویه‌ای دیگر به این دو بازی نگاه کنیم این شکست هم معلول تصمیماتی در گذشته بوده و هم پیامدهایی برای آینده قرمزپوشان باواریا دارد. بایرن با تیمی با میانگین سنی 30 سال به مصاف مادریدی‌ها رفت؛ این روزها بازیکنان آینده بایرن نه‌تنها در ترکیب اصلی نیستند، بلکه به عنوان یار جانشین هم عملا کارآیی ندارند و نتیجه آن نارضایتی بازیکنانی نظیر کاستا و کیمیچ و احتمالا خروج آنها از مونیخ در سال بعد باشد. اینکه بایرن با اشتباه داور مسابقه 10 نفره می‌شود،  قطعا مقصر داور است اما اینکه تیم مسن مونیخ در 2 بازی نه اندیشه‌ای و نه توانی برای دفاع 10 نفره مقابل رئالی‌ها ندارد، قطعا آنچلوتی مقصر است.
کارلتو از ابتدای فصل با بکار بردن سیستم ناکارآمد 3-3-4 برای بازیکنان فعلی بایرن هم زیبایی فوتبال را از این تیم گرفت و هم نتایج درخشان گذشته را. بازی‌های ابتدای فصل بایرن در لیگ، شکست برابر روستوف و بازی ضعیف برابر اتلتیکوی ضعیف شده نسبت به فصل قبل (فصل قبل بایرن 180 دقیقه به اتلتیکو فشار آورد و با تصمیم اشتباه داور در پذیرش گل گریژمان در آلیانس‌آره‌نا، از رسیدن به فینال باز ماند) مؤید این موضوع است. استفاده نادرست و بکارگیری نامناسب از بازیکنانی نظیر مولر، کاستا، کومان و کیمیچ هم کیفیت آنها را پایین آورده و هم دست بایرن را برای ایجاد تغییر تاثیرگذار در ترکیب خالی کرده است. جالب اینجاست که هر وقت کار گره می‌خورد یا بازی حساس می‌شود کارلتو به سیستم
 1-3-2-4 روی می‌آورد. ضعف تاکتیکی کارلتو فقط به همین کلیات مربوط نمی‌شود. تصمیم‌ها در حین بازی هم نشان‌دهنده وزن کم دانش فنی نیمکت بایرن است. خروج آلونسو در بازی رفت مقابل رئال، میانه میدان را کامل در اختیار رئالی‌ها قرار داد و در بازی برگشت هم تعویض مولر با لوا، هم زهر خط حمله این تیم را گرفت و هم قدرت حفظ توپ و سرزنی این تیم را در خط حمله که مهم‌ترین فاکتور برای تیم 10 نفره حین حمله است، کاهش داد. وقتی داویده، فرزند 27 ساله آنچلوتی، بعد از رفتن کلمنت به لیگ برتر، دستیار وی می‌شود نمی‌توان انتظاری بیش از این هم داشت. البته سران بایرن هم با وجود شهرت‌شان به کاربلدی، یا نباید اجازه خروج کلمنت را می‌دادند، یا باید کارلتو را ترغیب می‌کردند دستیار متخصص دیگری برای خود انتخاب کند، چرا که بیش از نیمی از بازیکنان بایرن هم تجربه و هم دانش بیشتری نسبت به فرزند 27 ساله آنچلوتی برای فهم فوتبال دارند.
هر چه که هست اکنون بایرن نه صلابت و اقتدار چند فصل اخیر را دارد، نه بازیکنانی که آینده تیم را بتوان با وجود آنها روشن توصیف کرد. کومان، رناتو سانچز و کیمیچ از شرایط خوب فصل قبل و حتی شرایط فوق‌العاده خود در یورو کاملا فاصله گرفته‌اند و به نظر می‌رسد اندیشه تاکتیکی آنچلوتی پروژه جایگزینی «CO-CO» (کومان و کاستا) با «روبری» را با شکست روبه‌رو کرده است. تنها 2 راه می‌توان برای آینده این تیم متصور بود، یا کارلتو را نگه داشت و نسل طلایی بایرن را به هم ریخت و تیمی مطابق میل آنچلوتی ساخت یا تغییری زودتر از موعد انجام داد و مربی دیگری برای به دست آوردن یوسی‌ال با این ستاره‌ها انتخاب کرد. آینده مشخص نیست. شاید بایرن هم همانند بارسا و رئال به انتخاب مربی از نسل بازیکنان دهه قبل خود روی آورد.
 


Page Generated in 0/0058 sec