printlogo


کد خبر: 174394تاریخ: 1396/1/31 00:00
چهارگوشه

38 کشته و زخمی در انفجار حلب
منابع رسانه‌ای در سوریه روز گذشته از انفجاری در شهر حلب در شمال سوریه خبر دادند. منابع خبری می‌گویند این بمب در محله صلاح‌الدین منفجر شده و طبق گزارش‌های اولیه 6 نفر کشته شده‌اند. تلویزیون سوریه نیز با اعلام این خبر گزارش داد حداقل 32 نفر نیز در این حادثه مجروح شده‌اند.  

تبریک سران 10 کشور به اسد
سوریه این روزها هفتاد و یکمین سالگرد استقلال خود و خروج استعمارگران فرانسوی از خاکش را جشن می‌گیرد. سران روسیه، الجزایر، عراق، لبنان، کوبا، هند، کره‌شمالی، جمهوری آفریقای‌جنوبی، اندونزی و ترکمنستان در پیام‌های تبریک خود ابراز امیدواری کردند که امنیت و آرامش به سوریه بازگردد و مردم این کشور هر چه زودتر شاهد پایان بحران باشند. سران این کشورها در تلگراف‌های تبریک خود بر لزوم تداوم و گسترش روابط دوستانه و همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

عذرخواهی کلینتون از اوباما
هیلاری کلینتون پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، از باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آن کشور عذرخواهی کرده است. روزنامه واشنگتن‌پست نوشت وزیر اسبق خارجه آمریکا پس از تماس تلفنی با رقیبش دونالد ترامپ و تبریک به وی به مناسبت پیروزی در انتخابات، با اوباما تماس گرفته و در گفت‌وگو با وی گفته است: جناب رئیس‌جمهور، من متأسفم. به نوشته واشنگتن‌پست، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از کلینتون خواسته است به شکست خود در انتخابات اعتراف کند.

سگ دیوانه میهمان سعودی‌ها
جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در راستای تقویت اتحاد ریاض و واشنگتن در مقابل آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» خوانده به عربستان سعودی سفر کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال متیس موسوم به «سگ دیوانه» با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی، محمد بن نایف، ولیعهد و محمد بن سلمان، پسر پادشاه و وزیر دفاع و همه‌کاره فعلی عربستان دیدار و گفت‌وگو می‌کند. جالب اینکه متیس سه‌شنبه قبل از عزیمت به ریاض خواستار پایان دادن به درگیری‌ها در یمن «با بیشترین سرعت ممکن» از طریق مذاکرات صلح با میانجیگری سازمان ملل متحد شده بود.

حمله تروریستی در کالیفرنیا
روز سه‌شنبه تیراندازی در مرکز شهر «فرسنو»ی ایالت کالیفرنیای آمریکا دست‌کم 3 کشته بر جا گذاشت. این تیراندازی در نزدیکی دفتر موسسه خیریه «کاتولیک چریتیز» رخ داد و در جریان آن یک نفر هم زخمی شد. مهاجم که به گفته پلیس «کوری علی محمد» نام دارد، پیش از این هم به ظن قتل نگهبان یک هتل، تحت تعقیب قرار داشته است. شاهدان می‌گویند مهاجم هنگام تیراندازی فریاد «الله‌اکبر» سرداد.

حمله شیمیایی داعش به مستشاران آمریکایی
تلویزیون سی‌بی‌‌اس نیوز دیروز گزارش داد عناصر داعش در حمله به یک یگان نظامی در عراق از گاز خردل استفاده کردند که شماری از مستشاران آمریکایی و استرالیایی در این یگان حضور داشتند. این شبکه افزود: حمله 17 ماه مارس روی داد اما به هیچ‌یک از مستشاران یاد شده آسیبی نرسید. 2 نفر از نظامیان که هویت خود را فاش نکردند، گفتند اتباع آمریکایی ماسک و سایر وسایل پیشگیری برابر حملات احتمالی با مواد سمی را دریافت می‌کنند.

درخواست وزیر صهیونیست برای اعدام اسرا
وزیر اطلاعات و حمل‌ونقل کابینه رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود نوشت: «مروان البرغوثی برای بهبود شرایط بازداشت خود، اعتصاب غذا کرده است، در حالی‌ که فرزندان کسانی که پدران‌شان قربانی حملات اسرا شده‌اند، تنها راه مجازات اسرا را اعدام می‌دانند.» این وزیر وابسته به حزب لیکود در حالی این اظهارات را ایراد کرد که  بیش از 1500 اسیر فلسطینی به رهبری مروان البرغوثی در زندان‌های رژیم اسرائیل با شعار «آزادی و کرامت» اعتصاب غذا کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0080 sec