printlogo


کد خبر: 174421تاریخ: 1396/2/2 00:00
اخبار

رئیس مرکز سنجش آموزش‌وپرورش:
مدارس تا پایان اردیبهشت باز است
رئیس مرکز سنجش آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه مدارس تا پایان اردیبهشت‌ماه در همه مقاطع تحصیلی باز بوده و فعال است، گفت: امتحانات خردادماه دانش‌آموزان از ۲ تا ۲۵ خرداد ماه برگزار می‌شود. به گزارش فارس، عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، درباره «تغییرات احتمالی در زمان برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان با توجه به برگزاری انتخابات و ماه مبارک رمضان»، اظهار داشت: فصل امتحانات، خردادماه است و اردیبهشت نیز جزو زمان تدریس کتاب‌های درسی است؛ ضمن اینکه امسال به دلیل شرایط جوی، تعطیلاتی در برخی استان‌ها داشتیم که بخشی از این تعطیلات با برنامه‌های جبرانی در مدارس جبران شد. وی افزود: به طور کلی تدریس کتاب‌های درسی تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و قانون نیز به ما امکان جابه‌جایی فصل امتحانات بویژه امتحانات نهایی را نمی‌دهد و باید امتحانات در خردادماه برگزار شود؛ ضمن اینکه باید حداکثر تا 15 تیر ماه سوابق تحصیلی دانش‌آموزان را به سازمان سنجش آموزش کشور برای اعمال در کنکور سراسری ارائه کنیم. عمادی تأکید کرد: تغییراتی در زمان برگزاری امتحانات نداریم و امتحانات از 2 تا 25 خرداد برگزار می‌شود و یک هفته بعد از اتمام آن نیز نتایج اعلام می‌شود. رئیس مرکز سنجش آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مدارس تا پایان اردیبهشت‌ماه در همه مقاطع تحصیلی باز بوده و فعال است.

کشف لوازم موبایل و کامپیوتر قاچاق
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از کشف و ضبط مقادیر زیادی لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز اظهار داشت: ماموران نیروی انتظامی از یک انبار مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل کشف کردند. مختاری بیان کرد: با توجه به عدم ارائه اسناد گمرکی، کالای مکشوفه به ظن قاچاق ضبط شد و در همین راستا پرونده‌ای تحت عنوان قاچاق تشکیل و جهت رسیدگی به شعبه هفتم قاچاق ارجاع شد. وی افزود: شعبه هفتم قاچاق تعزیرات که وظیفه رسیدگی به پرونده را بر عهده داشت با توجه به شواهد و قرائن در پرونده، متهم را علاوه بر ضبط کالای قاچاق به پرداخت یک میلیارد و 130 میلیون ریال در حق خزانه دولت محکوم کرد.

سهم 37 درصدی موتوسیکلت‌ها در تصادفات شهری
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: سال 95، موتوسیکلت‌ها 37 درصد تصادفات، کامیون‌ها 2 درصد و مسافربر‌های عمومی یک درصد تصادفات درون‌شهری را رقم زدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: طی سال گذشته در 8 هزار و 871 فقره تصادفات درون‌شهری، وانت‌ها حضور داشته‌اند که نزدیک به 5 درصد کل تصادفات داخل شهر را شامل می‌شود. به گفته سرهنگ رحمانی، سال 95، موتوسیکلت‌ها با حضور در نزدیک به 58 هزار فقره تصادف، کامیون‌ها با حضور در 30 هزار فقره و مسافربر‌های عمومی با حضور در نزدیک به یکهزار و 600 فقره، مابقی تصادفات درون‌شهری را شامل می‌شوند. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: 86 هزار و 794 فقره تصادف برای سواری‌ها در طول سال 95 اتفاق افتاده که در مجموع، نزدیک به 55 درصد حوادث را تشکیل داده است.


Page Generated in 0/0050 sec