printlogo


کد خبر: 174422تاریخ: 1396/2/2 00:00
اخبار

پایان آلوده‌ترین فروردین
دستگاه‌های سنجش شاخص آلاینده‌ها نشان می‌دهد کیفیت هوای پایتخت بر اثر وزش باد مناسب در شرایط پاک قرار دارد؛ منطقه ۶ پاک‌ترین و شادآباد آلوده‌ترین نقاط تهران هستند. به گزارش تسنیم، کیفیت هوای شهر تهران که در فروردین‌ماه امسال به مدت 4 روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته بود، پس از تأثیرات مثبت سامانه‌های بارشی روزهای اخیر و وزش باد موقتی به وضعیت پاک برای همه افراد رسید. کیفیت هوای شهر تهران فروردین‌ماه امسال به‌مدت 4 روز به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسید که طی سال‌های اخیر این افزایش تعداد روزهای آلوده بی‌سابقه بوده است. گفتنی است، کیفیت هوای تهران فروردین‌ماه سال 95 به هیچ عنوان آلوده نشد و در مدت مشابه سال 94 نیز کیفیت هوا فقط 3 روز آلوده بود که در هر صورت نسبت به سال جاری روند بهتری را شاهد بودیم.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری کشور خبر داد
افزایش مهاجرت پرستاران
قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت: آمار مهاجرت پرستاران در چند سال گذشته افزایش یافته و کشورهای مختلف پذیرای پرستاران ایرانی هستند. به گزارش مهر، محمد شریفی‌مقدم در همایش آشنایی با خدمات پرستاری، کار و تحصیل در دیگر کشورها که در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، افزود: در دنیا اعتقاد بر این است که مهم‌ترین ابزار سلامت، پرستاران هستند به این معنی که پرستاران به عنوان نیروهای بسیار تاثیرگذار در سلامت مردم به شمار می‌روند و طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی ارائه داده است در حوزه بهداشت و درمان ۴۰ میلیون نفر نیروی کار لازم است که از این تعداد ۲۸ میلیون نفر یعنی ۷۰ درصد نیروی کار لازم در بهداشت و درمان پرستاران هستند و این نشان‌دهنده این است که پرستاران نقشی بسیار اساسی و مهم در فرآیند سلامت مردم دارند. وی گفت: در کشور ما متاسفانه با وجود فراهم بودن شرایط به بحث پرستاری بخوبی پرداخته نشده و به دلایل عدم جذابیت در کشور پرستاران به مهاجرت، ترک کار و روی آوردن به مشاغل دیگر علاقه‌مند می‌شوند و بر این اساس سازمان نظام پرستاری هم بسیار تلاش کرده است با باز کردن و آسیب‌شناسی و پیگیری‌های مکرر بحث جذابیت حرفه‌ای را افزایش دهد اما با سیاست‌های غلط وزارت بهداشت این روند ادامه پیدا نکرده است. شریفی‌مقدم افزود: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش کیفیت علاوه بر دیگر بودجه‌های وزارت بهداشت به این وزارتخانه تخصیص داده شد؛ اگر این ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جذب نیروی پرستاری اختصاص می‌یافت، ۲۵۰ هزار پرستار وارد حوزه بهداشت و درمان می‌شد اما در حال حاضر وزارت بهداشت ۱۰۰ هزار نفر کادر پرستاری دارد.

اهدای اعضای بدن زن 60 ساله
اعضای بدن زن ۶۰ ساله اصفهانی که دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا شد. به گزارش میزان، مریم خلیفه‌سلطانی، مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی- درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: اعضای بدن «فاطمه زیاری» 60 ساله که به سبب خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده انساندوستش از بیمارستان کاشانی به این مرکز منتقل شد. وی افزود: کبد این بیمار در این مرکز به بیمار نیازمند عضو پیوند شد.


Page Generated in 0/0053 sec