printlogo


کد خبر: 174427تاریخ: 1396/2/2 00:00
چهارگوشه

تهدید مدیر دفتر العالم در سوریه
حسین مرتضی، مدیر دفتر العالم در سوریه از سوی یک تروریست حاضر در ترکیه مستقیما مورد تهدید قرار گرفت. این تروریست تکفیری در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی، پس از توهین و فحاشی، خطاب به حسین مرتضی نوشت: «روزی می‌رسد که سر تو را هم می‌بُریم.» مدیر دفتر شبکه خبری العالم در سوریه و همکاران وی، نقش مهمی در تبیین حقایق و کشف چهره واقعی تروریسم در این کشور داشته‌اند.

کوربین: نظام متقلب بریتانیا را شکست می‌دهیم
رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنشی شدیداللحن به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی به درخواست دولت محافظه‌کار، اعلام کرد در انتخابات آتی «نظام متقلب بریتانیا» را شکست داده و «منافع اکثریت مردم را در اولویت قرار می‌دهد». جرمی کوربین پنجشنبه گذشته در لندن حتمی بودن شکست حزب کارگر در انتخابات 18 خرداد را نادرست خواند و گفت: «مسلما این افراد(رسانه و حاکمیت) نمی‌خواهند ما پیروز شویم. زیرا هنگامی که ما پیروز شویم، این پیروزی از آن مردم است نه از آن افراد قدرتمند». تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، این تصمیم دولت می ‌را به منظور بهره‌برداری از وضعیت نابسامان حزب رقیب(کارگر) برای تحکیم جایگاه محافظه‌کاران حاکم در پارلمان دانست. دولت لندن همچنین می‌خواهد جایگاه خود را پیش از مذاکرات آتی با اتحادیه اروپایی درباره بریگزیت تقویت کند. نمایندگان وست مینیستر(مجلس عوام بریتانیا) چهارشنبه گذشته با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، با پیشنهاد نخست‌وزیر محافظه‌کار ترزا می، برای برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کردند. انتخابات پارلمانی آتی بریتانیا قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود. رای آوردن قاطع پیشنهاد می ‌در پارلمانی که یک‌سوم اعضای آن را نمایندگان حزب کارگر تشکیل می‌دهند ادامه اختلافات داخلی این حزب را برملا کرده است.

وحشت اسرائیل از تهدید نصرالله
بیم و هراس اسرائیل بویژه پس از تهدیدهای اخیر سیدحسن‌ نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر ورود به الجلیل در صورت وقوع جنگ، دشمن را به اتخاذ تدابیر دفاعی مجبور کرد و در این راستا، این رژیم به تدابیر امنیتی و استفاده از موانع دفاعی طبیعی و ساختگی متوسل شده است و تلاش دارد راه هرگونه نفوذ را ببندد. پایگاه خبری العهد نوشت: اسرائیل در این راه به ایجاد صخره‌های شنی و استفاده از سیم‌های خاردار برقی و دیوار سیمانی و بسیاری موانع دیگر در نقاط مرزی لبنان و فلسطین متوسل شده است در نتیجه واحد روابط رسانه‌ای حزب‌الله دیداری را برای خبرنگاران از نقاط مرزی ترتیب داد تا از نزدیک شاهد وحشت اسرائیل و تکاپوی آن برای تامین امنیت شهرک‌نشینان باشند.

سگ دیوانه در اراضی اشغالی
وزیر دفاع آمریکا که روز جمعه قاهره را به مقصد سرزمین‌های اشغالی ترک کرد، در دیدار با مقام‌های صهیونیستی اظهاراتی علیه ایران تکرار کرد. براین اساس، جیمز متیس در جریان سفر به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره مسائل مختلف منطقه‌ای گفت‌وگو کرد. نتانیاهو در ابتدای این دیدار با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی، دوستانی بهتر از یکدیگر ندارند، گفت: «ما تغییر بزرگی را در سیاست‌های آمریکا احساس می‌کنیم.» متیس پیش از نتانیاهو با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست خبری مشترک شرکت کرده و ضمن ادعای اینکه دولت سوریه سلاح شیمیایی در اختیار دارد، ایران را اصلی‌ترین خطر برای منطقه برشمردند.

حمله مخالفان در ونزوئلا به بیمارستان کودکان
در ادامه موج ناآرامی‌ها در ونزوئلا مخالفان مسلح دولت به یک بیمارستان کودکان حمله کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دلسی رودریگز، وزیر خارجه ونزوئلا گفت مهاجمان مسلح مخالف دولت نیکلاس مادورو پنجشنبه‌شب به یک بیمارستان کودکان که 54 کودک در داخل آن بودند، حمله کردند. این حادثه یک روز پس از تظاهرات خشونتبار مخالفان در کاراکاس رخ داد و به دستور رئیس‌جمهور نیکولاس مادورو بیمارستان مزبور تخلیه شده است.
 


Page Generated in 0/0047 sec