printlogo


کد خبر: 174437تاریخ: 1396/2/2 00:00
اخبار

رشد 29 درصدی واردات روغن پالم
واردات روغن پالم اولئین در سال ٩٥ در حالی به 423 هزار تن رسیده که  ۲۹  درصد بیشتر از سال 94 بوده است. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، حداکثر 30 درصد روغن وارداتی کشور می‌تواند از انواع روغن پالم باشد که با توجه به واردات ٩٥٧ هزار تن روغن خام آمده به کشور، 5/44 درصد از این نوع واردات روغن، پالم اولئین است. به گزارش تسنیم، بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی انجمن روغن نباتی برگرفته از گمرک کشور با توجه به افزایش تعرفه روغن پالم در سال ٩٥ انتظار می‌رفت میزان واردات کنترل شود اما نه تنها کنترل نشد بلکه افزایش یافت. بنا بر این گزارش، از میوه پالم 4 نوع روغن استخراج می‌شود که تنها یک نوع آن پالم اولئین است و باید دید میزان واردات انواع دیگر روغن‌های پالم مانند پالم کرنل، پالم استئارین و پالم اویل به چه میزان بوده و چقدر افزایش داشته است.


تورم فروردین‌ماه 9/6 درصد شد
در حالی که مرکز آمار ایران نرخ تورم در اسفندماه سال گذشته را 8/6 اعلام کرده بود، نرخ تورم مناطق شهری کشور در فروردین‌ماه سال جاری به 9/6 درصد رسیده است. به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در فروردین 96 عدد 9/244 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 8/1 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به فروردین پارسال (تورم نقطه به نقطه) 4/9 درصد است که نسبت به همین اطلاع در اسفند پارسال که 8 درصد بوده، 4/1 واحد درصد افزایش یافته است.


بانک‌ها چه میزان وام دادند؟
تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۱۲ماهه سال ۱۳۹۵ به بخش‌های اقتصادی ۵۴۸4 هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۴، مبلغ 1310 هزار میلیارد ریال، معادل 4/31 درصد افزایش داشت. به گزارش بانک مرکزی، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در همه بخش‌های اقتصادی در ۱۲ ماهه سال۱۳۹۵، مبلغ ۳۵۱2 هزار میلیارد ریال معادل ۶۴ درصد کل تسهیلات پرداختی بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۳۹۴ (5/877 هزار میلیارد ریال) معادل 333 درصد افزایش داشته است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۵ معادل ۱۳۲۵ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 7/37 درصد از منابع تخصیص‌یافته به سرمایه در گردش همه بخش‌های اقتصادی به مبلغ ۳۵۱2 هزار میلیارد ریال است.
 


Page Generated in 0/0052 sec