printlogo


کد خبر: 174454تاریخ: 1396/2/2 00:00
اسامی 6 نامزد احراز صلاحیت شده برای رقابت در دوره دوازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد
آغاز تبلیغات

گروه سیاسی: رقابت کاندیداهای ریاست‌جمهوری از دیروز جمعه اول اردیبهشت رسما آغاز شد.  شورای نگهبان در پایان فرصت 5 روزه خود برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، اسامی 6 کاندیدای احراز صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کرد.  وزارت کشور نیز با صدور اطلاعیه‌ای اسامی این 6 نامزد و نیز مدت زمان تبلیغات این کاندیداها را اعلام کرد.
بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری از 27 فروردین در شورای نگهبان آغاز شد و شامگاه پنجشنبه پس از 5 روز به اتمام رسید.
شورای نگهبان اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام و ستاد انتخابات کشور نیز شامگاه پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اسامی
6 نامزد احراز صلاحیت شده را به‌شرح زیر اعلام کرد:
1-  سیدمصطفی آقامیرسلیم، فرزند سیدجلال
2-  اسحاق جهانگیری‌کوشایی، فرزند حسن
3- حسن روحانی، فرزند اسدالله
4- سید ابراهیم رئیس‌الساداتی، فرزند سعید
5-  محمدباقر قالیباف، فرزند حسین
6-  سیدمصطفی هاشمی‌طبا، فرزند سیدابوالقاسم
بر این اساس و به‌استناد ماده 66 قانون انتخابات، فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها از تاریخ انتشار آگهی رسماً آغاز می‌شود و 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأی در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 28 اردیبهشت 96 خاتمه می‌پذیرد.
علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور نیز پنجشنبه شب پس از اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، در ارتباط مستقیم با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد: طبق ماده 66 قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از تاریخ اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، رسماً آغاز می‌شود.
اما تبلیغات کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری از دیروز جمعه اول اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی آغاز شد. کاندیداهایی که اختلاف سن مسن‌ترین و جوان‌ترین آنها 15 سال است؛ براساس این گزارش مصطفی هاشمی‌طبا با 71 سال سن مسن‌ترین و محمدباقر قالیباف با 56 سال سن جوان‌ترین کاندیداهای این دوره از انتخابات هستند.  پس از هاشمی‌طبا، مصطفی میرسلیم با 70،
حسن روحانی با 69، اسحاق جهانگیری با 60 و
سید ابراهیم رئیسی با 57 سال سن قرار دارند.
رئیسی از دفتر حزب جمهوری آغاز کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم صبح روز جمعه با حضور در همایش سراسری ستادهای استانی و کشوری که در محل شهادت شهدای هفتم تیر (مجموعه فرهنگی سرچشمه) برگزار شد، فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرد.  رئیسی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و از حلقه بسته مدیریتی حاکم در فضای سیاست‌گذاری اجرایی کشور انتقاد کرد.   
سیدابراهیم رئیسی که در جمع ستادهای کشوری و استانی خود سخن می‌گفت، با بیان اینکه رأی مردم در نظام اسلامی تشریفاتی نیست و سرنوشت‌ساز است، گفت: امروز مشکلات اقتصادی از دغدغه‌های اصلی مردم است. وی با بیان اینکه همه قراردادها باید با نگاه به کرامت و عزت مردم باشد، ادامه داد: نگاه اشرافی در مدیریت‌ها از مشکلات مردم است. رئیسی با تأکید بر اینکه نگاه ما به همه ظرفیت‌های کشور است نه یک جناح و جریان خاص سیاسی، اظهار داشت: مدیریت یک جریان خاص در کشور باید شکسته شود. وی با بیان اینکه در دولت کار و کرامت، جوانان نقش ویژه‌ای خواهند داشت، تأکید کرد: امکان تأمین مالی ستادها از طرف اینجانب وجود ندارد و باید حداکثر دقت در مسائل مالی صورت پذیرد تا شاهد اسراف نباشیم. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: واگذاری امتیاز از بخش دولتی به خصوصی که به امضای طلایی مشهور است باید به افراد صاحب حق و لایق داده شود. رئیسی تصریح کرد: با بسیج عمومی و مدیریت جهادی تغییر وضع موجود ممکن است. وی تخریب در عرصه انتخابات را امری مطلقا ناپسند و خلاف موازین شرعی و اخلاقی دانسته و افزود:  منکر خدمات دولت‌های بعد از انقلاب نیستیم اما مشکلات موجود بر همگان واضح است. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: از برنامه‌های دولت کار و کرامت شفافیت است؛ شفافیت اقتصادی از فساد جلوگیری می‌کند.
او سپس به بهشت زهرا رفت و با شهدای حادثه هفتم تیر تجدید میثاق کرد.
قالیباف: همه ایران اتاق کارم می‌شود
محمدباقر قالیباف نیز نخستین برنامه انتخاباتی خود را در ایلام انجام داد.  قالیباف صبح روز جمعه طی سخنانی در مسجد جامع شهر ایلام اظهار داشت: بسیار خوشحال و خرسندم که بار دیگر توفیق سفر به استان قهرمان، شجاع و غیور ایلام را پیدا کرده‌ام.  شهردار تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و امنیت کشورمان حاصل تلاش شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است. امروز در تمام جهان شاهد ناامنی هستیم ولی در کشورمان امنیت پایدار به واسطه این شهدا وجود دارد.  وی با اشاره به اینکه امروز کشورمان با چالش‌های بسیار بزرگی مواجه است، گفت: مهم‌ترین چالش کشور این است که اقتصاد کشورمان مردمی نیست و فقط 4 درصد مردم از ظرفیت‌های اقتصادی برخوردارند و ۹۶ درصد دیگر محروم از ظرفیت‌های اقتصادی هستند.  به گزارش مهر، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: امروز دشمن از همین ضعف‌های اقتصادی کشور سوءاستفاده می‌کند و از طریق تحریم‌های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی افزود: امروز شاهد بیکاری، مشکلات اقتصادی، فقر، طلاق و... در کشور هستیم که بیشترین علت آنها این است که اقتصاد کشور مردمی نیست. قالیباف اظهار داشت: امروز شاهد افزایش قاچاق کالا در کشور هستیم به طوری که سالانه بیش از ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشورمان می‌شود که بخش بسیار کمی از این میزان از بازارچه‌های مرزی وارد می‌شود. وی ادامه داد: هم‌اکنون شاهد واردات کالاهای لوکس و غیرضروری در کشور هستیم و همین مساله باعث شده عده‌ای درآمدهای بسیار گزاف کسب کنند، در حالی که قشر فقیر هر روز فقیرتر می‌شوند. شهردار تهران با اشاره به اینکه دلیل اصلی افزایش فقر در کشور رانت، سوءاستفاده‌های اقتصادی و... است، گفت: در حالی که مردم صاحب اصلی سپرده‌های بانک‌ها هستند ولی خدمات‌دهی بانک‌ها برای افراد قاچاقچی، واردکنندگان کالاهای لوکس و... است. وی گفت: بیشترین حجم تسهیلات بانکی کشور در اختیار ۴۰۰ نفر است و این در حالی است که مردم برای یک وام ازدواج باید سال‌ها در نوبت باشند. وی گفت: به اعتقاد بنده می‌شود در یک دوره 4 ساله بیشتر مشکلات را حل کرد و کشور را در مدار قرار داد و این مهم با حضور مردم محقق می‌شود. قالیباف عنوان کرد: در صورتی که بنده مسؤولیت برعهده بگیرم، اتاق کار من در همه نقاط کشور بویژه مناطق محروم خواهد بود، در حالی که هم‌اکنون شاهد پشت میز نشستن مدیران در کشور هستیم. وی افزود: کشور با بخشنامه و پشت میز نشستن اداره نمی‌شود، باید با مردم همراه بود، با مردم زندگی کرد و از نزدیک مشکلات را لمس کرد. شهردار تهران با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌های بزرگ نفت و گاز و منابع طبیعی است، گفت: چرا باید الان این استان جزو محروم‌ترین نقاط کشور باشد و این مشکلی است که از سوءتدبیر
نشأت می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0070 sec