printlogo


کد خبر: 174462تاریخ: 1396/2/2 00:00
اخبار

مسؤولان حج به وعده‌های  رژیم آل‌سعود اعتماد نکنند
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسؤولان حج به وعده‌های رژیم آل‌سعود اعتماد نکنند، اگر وعده‌ای دادند که امنیت را تامین می‌کنیم خوشحال نشویم، هنوز جراحات حادثه منا روی قلب و دل ما هست و التیام نیافته است.  آیت‌الله موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه از مسؤولان و دست‌اندرکاران حج که تلاش می‌کنند امسال مردم به زیارت خانه خدا مشرف شوند، تشکر می‌کنم، افزود: باید رژیم آل‌سعود تضمین کند و بپذیرد اگر کوچک‌ترین خطری متوجه حجاج شد پاسخگو باشد.  خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آنها با تبلیغات مسمومی که علیه شیعیان و ما در مکه و مدینه به راه انداختند که من از بیان آنها شرم می‌کنم که در بقیع و نمازهای جمعه چه می‌گویند، فضا را در حرمین شریفین برای شیعیان خطرناک کرده‌اند. آیت‌الله موحدی‌کرمانی افزود: شما باید امنیت را صد در صد تضمین کنید، حجاج به شما مسؤولان اعتماد می‌کنند، مسؤولیت شما خطیر است.

با اقتدار در قلب آتش زندگی می‌کنیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما در قلب آتش زندگی می‌کنیم اما اقتدار، تدبیر، حکمت، دوراندیشی، ژرف‌نگـری و ظرافـت‌های عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی عوامل اصلی قوام قدرت ما بوده‌اند. سردار حسین سلامی در همایش روحانیان شاغل در سپاه گفت: در طول تاریخ بشر نمی‌توان نظامی را یافت که طی 4 دهه تحت فشار همه‌جانبه قدرت‌های مسلط در همه ابعاد بوده و تنها و بدون تکیه بر قدرت‌های مادی تا این حد شکوه و درخشش آفریده باشد و این نقطه روشن امید و اتکا به نصرت‌های الهی است. وی افزود: ما در قلب آتش زندگی می‌کنیم اما اقتدار، تدبیر، حکمت، دوراندیشی، ژرف‌نگری و ظرافت‌های عمیق رهبر معظم انقلاب اسلامی، عوامل اصلی قوام قدرت ما بوده‌اند. جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: بحمدالله در بعد ارتقای توان دفاعی به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دشمنان نمی‌توانند ما را تهدید کنند اما در بعد اقتصادی نیازمند رشد یافتن و شکوفایی هستیم تا دشمنان انقلاب اسلامی نتوانند در این عرصه نیز ما را تهدید و تحریم کنند.

داوران کمیسیون برجام خود ناقضان توافق هستند
نماینده مجلس گفت: متأسفانه یکی از نقایص مهم برجام این است که داوری و بررسی شکایات و بدعهدی طرفین به کشورهایی واگذار شده که خود متهم ردیف اول در این حوزه هستند.  محمدجواد ابطحی در
گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در 5 اردیبهشت‌ماه، گفت: در شرایط کنونی کشورهایی در کمیسیون مشترک قضاوت می‌کنند که خودشان یکی از عوامل نقض برجام هستند. نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابر این موضوع بسیار روشن و شفاف است که پیگیری‌ها و شکایات ایران در کمیسیون مشترک برجام به نتیجه‌ای نخواهد رسید.  وی افزود: قطعا یکی از بزرگ‌ترین نقایصی که به استقلال و عزت ایران لطمه وارد کرد، موافقت با تشکیل کمیسیون مشترک برجام بود و با دست خودمان، خودمان را محدود کردیم. ابطحی ادامه داد: پذیرش تشکیل کمیسیون مشترک برجام در عرصه حقوق بین‌الملل، آنقدر برای کشورهای غربی شگفتی‌ساز بود که پس از آن اعلام کردند این راهکار و روند تنها منحصر به ایران است و نمی تواند برای دیگر کشورها به کار گرفته شود، حتی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در جریان مذاکرات و رسیدگی به مساله تشکیل کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد من تعجب کردم که ایران چگونه این پیشنهاد را پذیرفته، زیرا روسیه خود مخالف این پیشنهاد بود اما تیم ایران با این موضوع موافقت کرد.

ظریف: آمریکا روح و متن برجام را زیر پا گذاشته است
وزیر امور خارجه در پیامی در توئیتر نوشت: آمریکا تاکنون هم از متن برجام و هم از روح این توافق، سرپیچی کرده است. محمدجواد ظریف با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: خواهیم دید آیا آمریکا آماده است تا به متن برجام پایبند بماند، چه برسد به روح این توافق. تاکنون که هر دو را زیر پا گذاشته است. آیا باز هم باید از هایلایت استفاده کنم؟! به نظر می‌رسد وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به ادعای روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داده باشد که گفته بود ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نیست.
 


Page Generated in 0/0049 sec