printlogo


کد خبر: 174463تاریخ: 1396/2/2 00:00
انتخابات

بیانیه‌های زاکانی و زاهدی برای تمکین به رأی شورای نگهبان
علیرضا زاکانی و محمدمهدی زاهدی 2 کاندیدایی که صلاحیت آنها برای رقابت در انتخابات دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان تایید نشد، با صدور بیانیه‌هایی به این رای شورای نگهبان تمکین کردند.  در بیانیه علیرضا زاکانی آمده است: معتقدم همچنانکه بنده حقیر تلاش کردم به تکلیف خود عمل کنم، اعضای محترم شورای نگهبان نیز یقینا با داشتن حجت در پیشگاه حضرت باریتعالی به تکلیف خود عمل نموده‌اند، لذا به تصمیم ایشان کاملا احترام گذاشته و از سایر نامزدها و جریان‌های سیاسی نیز می‌خواهم شورای نگهبان را طبق قانون اساسی فصل‌الخطاب بدانند و از هرگونه رفتار و اظهارنظری که ذره‌ای هوای نفس و تضعیف این نهاد نگهبان انقلاب در آن باشد پرهیز کنند. از یکایک اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، نمایندگان شهرستان‌ها، اقشار و ارکان آن تشکر و قدردانی می‌کنم که با دعوت‌شان از اینجانب جهت کاندیداتوری و ایفای نقش در این عرصه مهم، لایقم دانستند، با رای قابل توجه خود حمایتم نمودند و به کار سازماندهی نیروهای پرشمار انقلاب همت گماشتند. در بیانیه زاهدی نیز آمده است: حال که شورای محترم نگهبان با برگزاری جلسات فشرده و رعایت مصالح نظام، تصمیم به حضور 6 نفر از آقایان محترم گرفته است، ضمن پذیرش و احترام به تصمیم آن شورای محترم و تشکر از اعضای محترم ستاد انتخابات کشور، امیدوارم شاهد انتخاباتی پرشکوه و بانشاط باشیم. بر خود لازم می‌دانم از همه بزرگوارانی که در این ایام اینجانب را همراهی نمودند، خالصانه و خاضعانه تقدیر و تشکر نمایم.

میرسلیم: «جهانگیری» پسر خوبی است
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: جهانگیری پسر خوبی است. از این جهت می‌گویم پسر خوبی است چون در زمانی که در وزارت کشور بودم، وی فرماندار جیرفت بود. به گزارش تسنیم، سیدمصطفی میرسلیم در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی گفت: مشکلات پیش‌آمده برای تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی و دیگر بخش‌ها گریبان کشور را گرفته و باعث ایجاد بیکاری شده است. میرسلیم ادامه داد: مفاسد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بیکاری سرچشمه می‌گیرند و اگر می‌خواهید تشخیص دهید در یک فرد، توان چاره‌جویی و رفع مسائل و مشکلات کشور وجود دارد باید به مسائلی همچون دانش و آگاهی، تجربه و اخلاق حرفه‌ای توجه کنید. وی افزود: من می‌دانم چگونه باید صنعت فشل را تکان داد، در این راستا تجربه بسیار مهم است و اگر کسی تجربه نداشته باشد نمی‌تواند به جایی برسد؛ در واقع باید بفهمد. نامزد حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: با این حال یکی از مشکلاتی که روحانی دارد همین است و به همین دلیل کار را به آقای جهانگیری سپرده، البته جهانگیری پسر خوبی است و من از این جهت می‌گویم پسر خوبی است چون او زمانی که من در وزارت کشور بودم، فرماندار جیرفت بود ولی در هر حال از کسی که تجربه کار ندارد چه می‌خواهیم و چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم؟

روحانی آمادگی شرکت  در مناظره‌ها را ندارد
مسؤول طرح و برنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مشاوران رئیس‌جمهور در پی جلساتی با مسؤولان صداوسیما از عدم آمادگی رئیس‌جمهور جهت شرکت در مناظرات خبر دادند و اقدام به حذف مناظره زنده، در همین راستا است. محمد ناظمی‌اردکانی، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به لزوم پخش زنده مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری و درخواست اکثر نامزدهای انتخابات به برگزاری مناظره به صورت زنده تأکید کرد: اجرای مناظره زنده قطعا جذابیت بیشتری خواهد داشت و به انتخاب مردم کمک زیادی خواهد کرد.  وی درباره علت مخالفت دولتی‌ها با اجرای زنده مناظره اظهار داشت: این دولت 4 سال در رأس قدرت و مسؤول اجرایی کشور بوده و امروز زمان پاسخگویی آنها به افکار عمومی مردم است.  عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسان با اشاره به نگرانی رئیس‌جمهور از پاسخگویی به مردم نسبت به اوضاع وخیم اقتصادی و ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی، گفت: بنده اطلاع دارم که مشاوران رئیس‌جمهور در پی جلساتی با صداوسیما قصد حذف کلی مناظرات انتخاباتی را داشتند و از عدم آمادگی رئیس‌جمهور جهت شرکت در مناظرات خبر دادند.


Page Generated in 0/0166 sec