printlogo


کد خبر: 174508تاریخ: 1396/2/3 00:00
ترکیه مستقیماً به تروریست‌ها سلاح شیمیایی می‌دهد
اسد: اردن به دنبال حمله به جنوب سوریه است

حدود 2 هفته پیش روزنامه الاخبار و شبکه المیادین در گزارش‌هایی میدانی و دقیق به نقل از منابع اطلاعاتی سوریه و متحدانش جزئیات طرح حمله مشترک آمریکا  به همراه اردن و عربستان و تروریست‌های مزدورشان به مرزهای جنوبی سوریه را فاش کردند که قرار است به منظور تجزیه این کشور صورت گیرد. بر این اساس، بخش نخست طرح تجاوز آمریکایی به‌وسیله پیاده‌نظام تکفیری و اردنی در استان درعا در جنوب سوریه بیش از ۲ ماه است آغاز شده و این مناطق و حومه‌های دمشق آماج حملات مختلف یگان‌های زمینی گروه‌های تکفیری تحت پوشش القاعده قرار گرفته‌ است. اما با واکنش مناسب نیروهای سوری و داوطلب و پوشش عالی نیروی هوایی روسیه و سوریه با وجود سرسختی تروریست‌ها، پیشروی‌های آنها متوقف مانده است. این اطلاعات آنقدر دقیق است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه آنها را تایید کرد و گفت کشورش اطلاعاتی درباره طرح‌های اردن برای اعزام نیرو به جنوب سوریه با هماهنگی آمریکا دارد. بشار اسد گفت: ما این اطلاعات را داریم؛ نه فقط از طریق رسانه‌های گروهی بلکه از منابع مختلف. همانطور که می‌دانید ما همان قبایل و همان خانواده‌ها را داریم که در دوسوی مرز زندگی می‌کنند. اسد تصریح کرد: آنها می‌توانند تغییرات در فضای کلی را ببینند؛ هرگونه تغییر لجستیکی را. لذا می‌توانید هرگونه طرح‌های جدید آنها را ببینید. ما چنین اطلاعاتی داریم. وی تاکید کرد: اردن در هر صورت بخشی از طرح آمریکا از زمان آغاز جنگ در سوریه است. اردن به هر حال یک کشور مستقل نیست. هرچه آمریکایی‌ها از این کشور می‌خواهند، اتفاق خواهد افتاد. بشار اسد افزود: اگر بخواهند از بخش شمالی اردن علیه سوریه استفاده کنند، از آن استفاده خواهند کرد. مساله مربوط به اردن نیست. ما درباره اردن به عنوان یک کشور بحث نمی‌کنیم بلکه ما در این مورد از آن به عنوان یک سرزمین بحث می‌کنیم، زیرا این آمریکاست که نقشه‌ها و طرح‌ها را تعیین و بازیگران را مشخص می‌کند. این آمریکاست که درباره هر چیزی که از اردن وارد سوریه می‌شود، تصمیم‌گیری می‌کند. بسیاری از تروریست‌ها از روز اول جنگ در سوریه، از اردن و البته از ترکیه وارد می‌شوند. طبق این گزارش، این افشاگری صریح بشار اسد خشم مقام‌های اردن را برانگیخته است.
طرح اسد برای بیرون کردن ارتش ترکیه
رئیس‌جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال اسپوتنیک که تروریست‌ها از کجا سلاح شیمیایی می‌آورند، گفت: «ما صد درصد مطمئنیم و مدارکی داریم که تروریست‌ها سلاح‌های شیمیایی و دیگر حمایت‌های نظامی را مستقیما از ترکیه دریافت کرده‌اند». بشار اسد درباره مداخله ترکیه در امور سوریه نیز گفت با شکست تروریست‌ها، ارتش ترکیه و هر ارتش دیگری ضعیف خواهد شد و به همین دلیل باید با تروریست‌ها جنگید. وی تصریح کرد: «وقتی که درباره حمله ترکیه و نیروهای آمریکایی و تروریست‌ها صحبت می‌کنیم در واقع همه اینها یکی هستند و هیچ تفاوتی با هم ندارند. اداره و کنترل همه این جنگ‌ها به دست یک ارباب است که تمام این گروه‌ها را کنترل و هدایت می‌کند؛ لذا در شرایط فعلی، شکست تروریست‌ها در اولویت است».
تجاوز رژیم صهیونیستی به قلمرو سوریه
رسانه جنگ سوریه- بخش اطلاع‌رسانی درباره جنگ این کشور- گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر جمعه مقری در اطراف شهرک خان‌ارنبه در حومه قنیطره را بمباران کردند؛ تجاوزی که دال بر حمایت مستقیم این رژیم از گروه‌های تروریستی در سوریه است. این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اصابت 3 خمپاره به جولان اشغالی خبر داده و مدعی شده بودند، این خمپاره‌ها از سوریه شلیک شده است. در همین راستا یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد این تلاش‌ها و تجاوزهای ناامیدانه، ارتش سوریه را از تعقیب این گروه‌های تروریستی که شاخه‌های اسرائیل در منطقه هستند، بازنمی‌دارد.
هلاکت معاون البغدادی در سوریه
در تحولی دیگر از سوریه، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا می‌گوید یکی از معاونان ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در عملیات زمینی این کشور در سوریه کشته شده است. جان توماس، سخنگوی فرماندهی نظامی مرکزی آمریکا روز جمعه اعلام کرد عبدالرحمان ازبکی که تصور می‌شود اهل ازبکستان است، ششم آوریل در حمله زمینی در نزدیکی شهر المیادین کشته شده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec