printlogo


کد خبر: 174554تاریخ: 1396/2/4 00:00
متن کتاب «تیه‌ری میسان»، نویسنده فرانسوی درباره حادثه 11سپتامبر
دروغ بزرگ

این دیوانه قبلا شناسایی شده بود: دشمن شماره یک آمریکا؛ اسامه بن لادن.  شایعه ابتدا با درز اخبار توسط منابع مطلع یا منابع نزدیک به تحقیقات به مطبوعات راه یافت. هنگامی که کالین پاول علنا بن‌لادن را یک مظنون نامید، این خبر رسمیت یافت. هنگامی که جورج دبلیو. بوش او را مقصر قلمداد کرد این به یک باور و اعتقاد تبدیل شد. تا به امروز، آن اتهام با دلیل و مدرک اثبات نشده است.  اما مقامات آمریکایی خود را بی‌نیاز به انجام آن می‌بینند چون نواری از اسامه بن‌لادن را منتشر کردند که از نظر آنها یک اعتراف بود.  اسامه بن‌لادن پنجاه و چهارمین فرزند شیخ محمد بن‌لادن، موسس گروه سعودی «SBG» در سال 1931 بود. این شرکت مادر که مهم‌ترین شرکت در عربستان سعودی است، نیمی از درآمدش را از ساختمان‌سازی و فعالیت‌های عمومی کسب می‌کند و نیمه دیگر از مهندسی، املاک، توزیع، مخابرات و انتشارات عاید می‌شود.
«SBG» از یک شرکت سرمایه‌گذاری سوییسی و یک شرکت سرمایه‌گذاری سعودی(SICO)، تشکیل شد که چندین شرکت با شراکت بانک تجارتی ملی سعودی به وجود آورد. گروه سعودی بن لادن (SGB) دارای سهام عمده‌ای در جنرال الکتریک، نورتل نت وورکز و کاربری سوپس است.
نماینده گروه سعودی بن لادن در ایالات متحده عدنان کاشوگی است (برادرزن سابق محمد الفاید) و مدیریت دارایی‌های مالی این شرکت به عهده گروه کارلیل است. تا سال 1996 تشکیل شرکت‌های وابسته به گروه سعودی بن لادن در لوزان توسط مشاورش فرانچس گناد، بانکدار نازی و کسی که وصیتنامه دکتر گوبلز را به انجام رساند و به کارلوس تروریست کمک مالی می‌کرد، بود. گروه سعودی بن لادن به طور نیرومندی به رژیم وهابی عربستان سعودی وابسته است، تا جایی که به مدت مدیدی تنها مقاطعه‌کار ساخت‌و‌ساز و مدیریت اماکن مقدس پادشاهی عربستان در شهرهای مدینه و مکه بود.
عینا، این گروه اغلب قراردادهای ساختمان‌سازی پایگاه‌های ایالات متحده در عربستان سعودی و بازسازی کویت بعد از جنگ خلیج را به دست آورد. بعد از مرگ تصادفی شیخ محمد بن لادن در سال 1968، بزرگ‌ترین پسرش، سالم جانشین او شد. او نیز در یک سانحه هوایی در 1988 در تگزاس درگذشت. از آن زمان تا به حال گروه سعودی بن‌لادن توسط بکر، دومین پسر موسس گروه اداره شده است. اسامه که در سال 1957 متولد شد از دانشگاه شاه عبدالعزیز در رشته مدیریت و اقتصاد فارغ‌التحصیل شد. گفته می‌شود بازرگان باتدبیری است. در دسامبر 1979، استادش شاهزاده ترکی الفیصل آل‌سعود (رئیس سرویس‌های مخفی سعودی از سال 1977 تا اوت 2001) از او خواست مدیریت مالی عملیات سری سیا در افغانستان را برعهده گیرد. در مدت 10 سال، سیا 2 میلیارد دلار برای کنترل روس‌ها در افغانستان سرمایه‌گذاری کرد که پرهزینه‌ترین عملیات در تاریخ این سازمان (سیا) است. سرویس‌های مخفی عربستان و ایالات متحده جنگجویان مسلمان را استخدام کرده، آموزش داده، مسلح کرده و آنها را روانه جهاد کردند تا با روس‌ها جنگیده و آنان را شکست دهند. اسامه بن لادن نیازهای این گروه نامنظم را که در یک فایل کامپیوتری به نام القاعده نامگذاری شده بودند، برطرف می‌کرد (به طور لغوی به معنی پایگاه مانند پایگاه داده است). بعد از شکست اتحاد شوروی، ایالات متحده آمریکا کاملا علاقه خود به افغانستان را از دست داده و آن را به دست جنگجویان و مجاهدین که از سراسر جهان اسلام برای جنگ با ارتش سرخ استخدام کرده بودند، سپرد. سپس اسامه بن لادن همکاری با سیا را قطع و این جنگجویان را خود نگه داشت. در 1990، او به پادشاهی سعودی پیشنهاد کرد مردانش را در اختیار آنها قرار دهد تا صدام حسین مرتد را از کویت بیرون برانند و هنگامی که سعودی‌ها ائتلاف به رهبری پرزیدنت بوش پدر، دیک چنی (در آن زمان وزیر دفاع) و کالین پاول (در آن زمان رئیس ستاد مشترک) را به او ترجیح دادند خشمگین شد. جنگجویان مسلمان بر سر اینکه آنها هم‌پیمانان یا دشمنان ائتلاف سعودی - آمریکایی بودند به 2 اردوگاه تقسیم شدند. اسامه بن لادن به گروهی تعلق داشت که توسط رهبر سودانی حسن الترابی اداره می‌شد که در این گروه یاسر عرفات نیز یافت می‌شود.
آنها در کنفرانس‌های معروف اسلامی و عرب که در خارطوم تشکیل می‌شد شرکت می‌کردند.
ادامه دارد


Page Generated in 0/0053 sec