printlogo


کد خبر: 174556تاریخ: 1396/2/4 00:00
اخبار

سریال «آنام» در روستای کلیبر کلید خورد
سریال «آنام» با حضور بازیگران شاخص آذربایجان و حضور مسؤولان استان آذربایجان شرقی در کلیبر کلید خورد. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «آنام» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه با حضور بازیگران شاخص آذربایجان و مسؤولان استان آذربایجان شرقی در کلیبر آذربایجان شرقی آغاز شد. اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده سریال در این باره گفت: تصویربرداری سریال «آنام» با حضور تنی چند از مسؤولان استان آذربایجان شرقی و مسؤولان سیما هفته گذشته در کلیبر آغاز شد. وی همچنین افزود: بازیگران بومی این مجموعه همگی از چهره‌های شناخته‌شده تئاتر و تلویزیون این استان هستند که مقابل دوربین می‌روند و بزودی بازیگران نام‌آشنای تلویزیون از جمله سیروس گرجستانی هم در فاز اول سریال مقابل دوربین خواهند رفت. عفیفه ادامه داد: در حال حاضر مشغول مذاکره با تنی چند از بازیگران هم هستیم که بزودی به پروژه اضافه خواهند شد. سریال «آنام» محصول گروه فیلم و سریال شبکه 3 با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و کارگردانی جواد افشار است که توسط امیرعباس پیام نوشته شده است.

استقبال سوری‌ها از «مهتاب خیّن»
ترجمه عربی کتاب «مهتاب خیّن» شامل خاطرات سردار شهید حسین همدانی در سوریه مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. به گزارش مهر، ترجمه عربی کتاب «مهتاب خیّن» شامل خاطرات سردار شهید حاج‌حسین همدانی از سال‌های دفاع‌مقدس که چندی پیش در سوریه رونمایی شد، بین مخاطبان آشنا با ایران و سال‌های دفاع‌مقدس در این کشور، مورد توجه قرار گرفته است. این کتاب دربرگیرنده مصاحبه حسین بهزاد با شهید همدانی و پژوهش‌های او درباره عملیات‌هایی است که این شهید در آنها حضور داشته و در ۲۰ فصل تدوین شده است. ترجمه عربی «مهتاب خین» اسفندماه ۹۵، در سوریه رونمایی شد و اینک مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین بتازگی چاپ هشتم کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» راهی بازار نشر شده است. این کتاب خاطرات حمید سلگی، جانباز دوران دفاع‌مقدس را به قلم حمید حسام، پژوهشگر دفاع‌مقدس در بر می‌گیرد که رهبر انقلاب نیز تقریظی بر آن نوشتند. حمید سلگی در سال‌های جنگ، فرمانده گردان حضرت اباالفضل(ع) بوده و انتخاب نام کتاب نیز به همین دلیل و همچنین اتفاقاتی است که در آن سال‌ها رخ داده است. چاپ اول این کتاب در سال ۹۳ توسط انتشارات صریر راهی بازار نشر شد.

آماده سازی 2 سریال برای سیما
ادامه تصویربرداری  «آرمان دو» و  «سر دلبران»
سریال «آرمان‌دو» به کارگردانی احسان عبدی‌پور همزمان با تصویربرداری تدوین می‌شود. به گزارش مهر، تاکنون 7 قسمت از سریال «آرمان‌دو» تصویربرداری شده و این مجموعه به کارگردانی احسان عبدی‌پور برای پخش از شبکه 3 سیما ساخته می‌شود. این سریال به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی تولید می‌شود و همزمان با تصویربرداری در حال تدوین است. فیلمنامه این سریال به صورت رج‌زنی تصویربرداری می‌شود و تاکنون ضبط در لوکیشن‌هایی در بیمارستان مهرشهر کرج، میرداماد (منزل الیکا عبدالرزاقی یکی از شخصیت‌ها) و... انجام شده است. البته بخش اعظم لوکیشن‌های این سریال در شهرک غزالی است. این روزها هم سریال دوباره در شهرک غزالی تصویربرداری می‌شود که بازیگران اصلی کار از جمله حمید آذرنگ، مرجانه گلچین، علی اوجی، علیرضا استادی، سحر ولدبیگی و فریبا طالبی در این سکانس‌ها جلوی دوربین می‌روند. سریال «آرمان‌دو» درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی می‌کند و فضای کمدی دارد و حمیدرضا آذرنگ نقش این شخصیت را با نام آرمان بازی می‌کند. همچنین تصویربرداری سریال «سرّ دلبران» از ابتدا تا انتها در یزد انجام می‌شود. تصویربرداری سریال «سرّ دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی این روزها در یزد ادامه دارد و گروه مشغول کار در این شهر هستند. همچنین طبق برنامه‌ریزی قبلی کل فیلمبرداری اثر در همان شهر یزد انجام می‌شود و همه بازیگران «سرّ دلبران» نیز به نوعی مشغول این پروژه هستند. فرهاد قائمیان، محمد کاسبی، برزو ارجمند، اسماعیل محرابی، متین‌سادات ستوده، جعفر دهقان، جهانبخش سلطانی و رضا توکلی از بازیگران این سریال هستند.
 


Page Generated in 0/0059 sec